Az autó tulajdonosa, akit Újpesten mindenki csak Szöcskeként ismer, öt éve vásárolta meg a tíz éves Passatot. W8-at keresett, de akkoriban az nemcsak, hogy ugyanolyan ritka volt a használtautópiacon mint most, hanem az ára is az egeket ostromolta. Így lett a kisebb V6 – 2,8 liter hengerűrtartalom, 193 lóerő.

VW Passat V6 tuning

Eredetileg metálzöld volt a kocsi, Highline felszereltséggel, Tiptronic váltóval – az automataváltó kényelme 2 másodpercnyi gyorsulási veszteségbe kerül állóról százra ennél a típusnál. Szöcske rögtön elindult az aktuális divatirányzat ösvényén és 19 colos Audi A8 felniket rakott a kocsira. Három hónapig járt így, de minthogy csak ilyen felniken guruló kollégákkal találkozott, mintha egyenruhában jártak volna. Így jött a csere a most is használt 20 colos Audi S8 felnikre. A nagy kerekek trükkje, hogy bár beszerelték az autóba a maximum 40/40-es ültetést adó állítható TA-Technik futóművet, a hasmagasság mégis a gyári szint körüli a jelen állapotában.

Tuning VW Passat V6

Közben jöttek a változtatások a kasznin, így az első lökhárítóról a rendszám és díszlécek eltüntetése, majd a hézagok egybedolgozása (a Passat lökhárító eredetileg több részes). A hátsó lökös is hasonló tisztítókúrán esett át és kapott két oldalra kipufogónyílásokat. A gyári téglalap tükrök helyett Audi A6 visszapillantókat szereltek fel, a nagy kerekek okán szélesítettek a sárvédőkön. A motortérben a motorburkalatot is színre fújták. Azonban jött egy kellemetlen meglepetés: a metálzöld szín olyan kényes volt, hogy az újra fújt elemek egy-egy szemszögből rendre kiütötték a nézelődő szemét, és persze Szöcskénél a biztosítékot.

Tuning VW Passat V6

Így nyelt egyet, a fényezőnél kiválasztott egy Audi-fehéret és arra fújatta az egész wágent. Hogy megintcsak aktualizálja, a tetőt feketére fújták. A felnik pedig a Jetta grafitszürke színét kapták. Idén tavaszig maradt így az autó, ekkor fújták le a géptetőt és a maszkot is feketére, plusz felugrott a szögesdrót motívum is. Így az elegánsabb megjelenésből az autó ismét srácos irányba tolódott.

Tuning VW Passat v6 Highline

Persze azért nem csak a szépészetről szól a Passat. Elölre a W8-as fékrendszerét szerelték be 334 mm-es tárcsákkal (a gyári 288 mm helyett) és 2 dugattyús nyergekkel. Felszereltek egy hangilag telitalálat kipufogórendszert 2x2 véggel. Szöcske a fényszórókat is cserélgette, előbb angel-eyes lámpákat tett be, majd jöttek a most is használt daylight (devil eyes) fényszórók. Az utastér elég otthonos gyáriasan is, annyit módosított rajta a tulaj, hogy a kormány perforált bőrrel burkolt és a gyári fabetéteket áthúzta karbonfóliával.

VW Passat V6 tuning

Jelenleg ebben az állapotában él és virul a Passat, nagyobb változásról Szöcske nem beszélt, most éppen a forrásait másik autója, a VW Golf II VR6 további módosítása köti le.

További és nagyobb fotók a képgalériában meg a fészen

Tuning VW Passat V6 fullbőr