VW Golf GTD tuning

Péter csinálhat már bármit a kocsijával, beszerelhet R32 belsőt, beletehet fullra-húzott TDI motort, akkor is, amiről mindenki megismeri, az a sárvédőn, gépháztetőn húzódó spéci fekete-fehér design elem marad, ami pont elkapta a ma dúló galeri stílus irányvonulatát. Pedig több értéke is van az öreg szekérnek, többek között a beszerzési állapota, és az azóta belepakolt tuning holmik.

VW Golf GTD tuning

Persze ilyet is leginkább az művel, akit rendesen beoltottak, meg magától is gerjed az autókra. Péternél ez is, az is igaz, apukája rendesen oltogatta, versenyek, bulik, részleteket persze nem ismerünk. Így mecsó helyett már kölyökként igazi autóra kezdett el gyűjteni, tudván, hogy az első nagyobb vásárlása egy wágen lesz.

VW Golf II tuning

No de mit is mond ő, a Tulaj ember: "A félretételekből és nyári munkából összegyült annyi pénzem, hogy közel a 16-hoz meg tudtam venni az első kettesemet. Egy barátomék autószalonjában volt sofőrautó, ahol csak egyetlen ember vezethette, aki  amikor meghallotta, hogy elkerül a Golf, majdnem sírva fakadt. Egy jó állapotú 1990-es LA3Z színkódú 1.6GTD, a szokásos Golf betegségekkel (tankbeöntőnél -, sárvédőívek alsórészénél rohadással)."

VW Golf tuning

Persze azért annyira jó nem volt, hogy JÓ legyen. Kasznimunka helyből, rozsda-szanálás, nagylökösök a kislökösök helyett, buta vonóhorog a lecsóba és művészkedésként a hátfal-emblémát valamint a zárfészket elvakolták. Javították a fényezést, de 80%-ban maradt a gyári. A következő srácos gondolat persze a zene átfaragása, kiugrott a gyári kazis holmi (remélem eltetted a veteránbuzik miatt), helyére bekúszott egy Sony GT Series cdx-GT315C, ami meghajt két Blaupunkt kétutas szettet az első-hátsó ajtókárpitokban, a kalaptartón két kisovált, plusz a csomagtartóba egy 4 csatornás erősítőnek ad jelet, ami 25-ös mélynyomót táplál (a beépítés nincs teljesen kész).

Golf II GTD tuning

Eztán jöttek még a használtpiaci vakítós holmik, mint a központizár, (hátra mágneses csomagtérajtónyitó), riasztó, és bicskakulcs. A műszeregység és a kapcsolók nem világítottak, így ledeket kaptak. Jófejség a gyári középbox, és egy Vento kardánboxának a házasítása, ráadásként beugrott oda egy turbónyomás- és egy olajnyomásmérő műszer is. A szakadt váltógomb helyett egy Audi TT adott másikat. Az üvegekre Skyfol fólia mászott fel.

VW Golf tuning ATS Cup

A Golf több lépés okán is örülhetett új és lelkes gazdájának. Mivel már örök téligumihasználónak ítéltetett az előző életében, és nem is álmodhatott fiatalkorának trendfelnijéről, biztos könnyezett, mikor 15 colos tükörpolír ATS Cup-ok kerültek fel 195/50-es gumikkal. Kevésbé tetszhetett neki, hogy presztizs 4 lámpás frontját 2 lámpásra váltották, de az idén felugrott Jetta II nózival már pedzegette, hogy kultosan alakul az élete. A kocka pilácsokon már volt sárgafólia, most éppen füst fóliás. Hátul pedig GTI hátsólámpák örvendeztetik öreg szívét.

ATS Golf tuning

De ki lakik a motorháztető alatt? Egy teljesen gyári, cooler nélküli dörmögő, ami némi adagoló mókolással törekszik beilleszkedni a felgyorsult forgalom ritmusába: de így is maradt az 5-6 literes fogyasztás. Ennél pár emelettel tuningosabb fílinget adnak az elöl állítható magasságú Sachs gátlók és rugók (segédrugó nélkül), hátul pedig Koni állítható keménységű- és magasságú gátlók és H&R rugók.

VW tuning

Mindez szépen alakult, mikor egy balszerencsés délutánon összetört a VW bal eleje. Némi huzatás és kalapálás után plusz egy sárvédő segítségével hamar kimehetett újra az utakra, de zseton a fényezésre nemigen maradt. Péternek egy hétfői napon a buszon kapcsolódott fel a lámpa, hogy mit is fog tenni. Alapozófesték, mattfekete, matt lakk és függöny kombinációjából otthon alkotta meg az autó elején lévő mintát. Halljuk ismét őt a dologról: "Ezután már csak azt kérdezték, hogy hogyan csináltam és nem azt, hogy mi lett a kocsival, viszont gyakori  kérdéssé vált, hogy „Mi ez matrica? Airbrush?”, én csak annyit mondok: „Függöny!” és nem értik. Így áll most a kocsi, de folyomatos tervek és módosítások vannak vele, mivel „egy autóőrültnek sosincs kész a gépe”!

A legislegvévére egy kis köszönetnyilvánítás Pétertől: "Mindig fontos dolognak tartottam, hogy csak ismerőshöz vigyem a kocsimat, ha olyan probléma volt vele, amit édesapámmal nem tudtunk megoldani, bár amit kiötlök azt általában az ő segítségével megtudjuk valósítani (a NYIZSI MŰVEKben). Azonba ha mégis adódik ilyen problémám nyugodtan fordulok jó barátomékhoz, az AudiKlub Szervízben (keresd őket a facebookon), ahol bármit orvosolunk. Köszönetet szeretnék mondani édesapámnak, aki mindig támogat, bár van, amikor nem érti, hogy ezt meg azt miért akarom. Valamint édesanyámnak, aki szintén segít ahol tud, nővéremnek, aki mindig megmondja őszinte véleményét az ötleteimről és mindenkinek aki segít/segített a kocsi épülésében."

További fotók az autóról a képgaliban