Tuning VW Polo 6N2

Fotók: Dombóvári Mihály

Egyre inkább teret nyerő tuning építési szemlélet, hogy a cult, az OEM+ és a clean stílusokból merítve állítanak össze ütős koktélt a jól ráérzők (és még máshonnan is merítenek, ha ott éreznek jó részletet). Igen jó példa rá Zsadányi Gábor VW Polo-ja (6N2), amelynek a második életét meghatározta tulajdonosának a látogatása a Wörthersee VW-találkozóra. Persze már előtte is viselt ezt-azt a 2007-ben vásárolt Polo – az első tulajdonosát hét éven át még gyári állapotban vészelte át óvott kocsiként. Gábor a megvásárlás után az első évben új felnikre, állítható sportfutóművre és egy korrektebb hifire ruházott be. 

Tuning VW Polo 6N2

A VW-s a családból való Gábor tehát elment a Wörthersee-re és átfordult az autó élete. Először a lökhárítókról eltüntették a díszléceket, a nagy rendszámfészkeket amerikai szabványra szabták át, felszereltek szélességjelzőket. Eltűntették a tető antennát és a hátsó csomagtér ajtó kilincsét is – ez utóbbi most gombnyomásra nyílik. A jelvényeket, a visszapillantó tükröket, a B oszlopokat és a tetőt feketére fényezték. A fényszórók hátlapja is fekete lett, így szigorúbb a tekintet, hátra pedig Hella ledes lámpák kerültek.
VW Polo tuning 6N2
Gábor a kocsi mindig tökig lecsavart futóművel használta, ez persze sok kompromisszumot és még több javítást követelt - több leszakadt lökhárítókoptató és megnyomott hátsó dob után tehát újabb átalakításnak jött el az ideje. A sportfutómű helyett egyedi, tengelyenkénti légrugós rendszert szereltek az Poloba. A levegőt egy Viair 480c kompresszor termeli, amit 40 literes tartályba jut. Így bármikor a gyári magasságba, vagy azon túl emelkedhet vagy éppen az aszfaltra ülhet az autó, így leküzdhetők az akadályok.
Tuning VW Polo 6N2
A felnik igazi klasszikusok. A háromrészes BBS RS keréktárcsák eredetileg egy Porsche 928-hoz tartoztak, innen költöztek át a Polóra, persze egy teljes felújítás és a Polo kerékagyához igazítás után. A gumik mérete elöl 165/40, hátul 195/40, ez már jelzi, hogy a ma divatos trend szerint az elsők kisebbek a felnire valónál, az ilyet szereléskor "rárobbantják" a keréktárcsára. Persze a járdázást érdemes kerülni, a gumi könnyen veszti a levegőt! 
Tuning VW Polo 6N2
Gábor autója ritka fajta, 1,4 literes 16 szelepes 101 lóerőst kapott. Érdekes, hogy minden másban, így a futóműben, fékrendszerben megegyezik az autó gyárilag a GTI-vel (ami 1,6 literes, 125 lóerős), így a gépezet amolyan hibrid darab. Hogy kicsit többet tudjon felszereltek egy új, 60 mm-es csövekből hegesztett kipufogórendszert, valamint beraktak egy K&N sportszűrőt és módosítottak a motorvezérlő szoftveren. 
Tuning VW Polo 6N2 Hella ledes hátsó lámpa
A Polo utastere igazi autós kéjelgés. Teljesen újrakárpitozott és a berendezést is részben kicserélték. Gábor Recaro-sportüléseket vásárolt az angol ebayen, a kormány egy Audi S8-ból származik, a középkonzol oldalsó merevítői pedig egy Audi TT-ből jöttek. Szintén az Audi adta az utastér kárpit-színét és stílusát: a minta az Audi TT Roadster volt. Így baseball hangulatú bent minden – a kárpitozást Vaszilko Balázs készítette. Ráadásként Gábor pár átvirrasztott éjszakán karbon-fóliázta az összes leszerelhető műanyag burkolatot. 
Tuning Volkswagen Polo 6N2, Porsche BBS RS-eken
Zene terén sem panaszkodhat a kis Polo. A teljes karosszériát zaj- és rezgésmentesítették Dynamat extreme és STP bitumen lapokkal. Az akkumulátortól 50-es tápkábel szállítja az "energiát" a német ESX autóhifi-rendszerhezt. Az ajtókban Quantum szériás első szettet laknak, őket Xenium X-two erősítő hajtja. Hátul az erősítő Quantum, a mélynyomó 30 cm átmérőjű.
 
További és nagyobb képek a képgalériában