VW tuninb BG Tranyó
Megújulás előtt
Ha jól emlékszem 2009-ben láttam először a BG Tuning látványos VW Transporterét, a Tranyót a budaörsi IKEÁ-nál. Aztán húztuk az időt, hogy végül lefotózódjon, és ez bizony már akkor történt, amire annyi kilométert gyűjtött össze a kocsi, hogy a ruhája is meggyűrődött kissé. Ekkor azért kezdtük újra a tökörészést, hogy le kéne shoppolni a hibákat. Most már nem húzható tovább a dolog, hiszen az autó elindult egy újabb átalakulás útján, tehát mielőtt elkészül illene feldobni a köztudatba beérkező állapotát, igaz amolyan búcsúként.
Az autónak egyértelműen a külseje az, ami hasalásra késztet indenkit. Azt is, aki nem szereti a kocsin megkomponált világot, akinek meg bejön, annak három napig folyik a könnye örömében. Az airbrush valódi kézimunka, ráadásul amolyan ihlet komponált, nem felvetített, nem előre válogatott, 10 hónapig tervezett. A készítő srácból ez úgy jön. A színkompozíció pedig külön jól áll a magasított T5-nek, amely amúgy a BG Tuning melós-cuccolós kocsija.
Az autó alá a KW állítható sportfutóművét illesztették, abból is a top, V3-as változatot, ennek ugye a húzásra-nyomásra történő ellenállása is szabályozható. A fekete középrészű felnik Ruff Racing modellek, 20 colos méretben, rájuk 255/35 ZR20 gumikat feszítettek. Kell is a nagy kerék, hogy legyen mi átvigye az útra a motor megnövelt teljesítményét és nyomatékát. A dízel erejét O.CT motortuninggal emelték 200 lóerő körülire. Meg persze kapott új hátsó sportdobokat is, oldalanként egye-egyet dupla lefelé fordított polírozott kipufogóvéggel.
A rakteret hagyjuk az utastér viszont érdekes a két sportüléssel és a konyakszínű teljes bőrkárpitozással, amelyből jutott a kormányra, ajtókra, műszerfalra is. Nem csoda, hogy ilyen, hiszen Gáborék elég sok időt töltenek ebben a környezetben.
Végezetül a jövő. A tetőt megvágják, alacsonyabb lesz, a felső lemezbe üvegtetőt tesznek, belülre pedig 4 ülést. Az airbrusht letolják, a kocsi kristálypiros fényezést fog kapni. De ez egy következő történet.