VW Golf IV tuning lsd ajtó

Képek: Luigi Studi Fotografico Azimak

Rendesen összeszedegették az alkatrészeket az olasz VW Golf tuninghoz, majdnem minden európai tuningcég – jó ez azért túlzás – jegyez valamit a lambo ajtós Golf négyesen. Aki a karmestere volt a darabnak, az a Rolan Tuning Style, ők szerezték be a cuccokat, építették be és hangolták össze a külsős munkákat. És mint mondogatták valóban a német ízlést igyekeztek kielégíteni az építkezéssel, hiányoznak az autóról a mediterrán térségekben megszokott túlbodorított megoldások és számunkra már-már néha giccses elemek. A tuning Golf jellemzői a szépen lesöprögetett karosszéria, a finom lemezmunkák, amelyeket avatatlan szem alig vesz észre, legfeljebb az összhatást nem érti, hogy miért is lett szigorúbb ez a Golf a többinél.

Led lámpa és Audi TT tanksapka Golf tuningÉs jöjjenek a nevek. Az első lökhárító egy pofásított Rieger idom, e fölött Kamei jelvénytelen maszk lapul. A küszöbök Lester idomok, akárcsak a kis hátsó szárny, velük szemben a hátsó lökhárító egy Oettinger készletből való. De mielőtt felszerelték a cuccokat, a kocsival átgördültek a Carozzeria Chiari Design csapathoz, ahol fogták a flexet meg a céót és szépen letisztították a karosszériát. Jelvények, díszlécek, hátsó ablaktörlő, antenna, mind ment a kukába, csak a kilincsek maradtak. A motorháztetőt is ízlésesen ráhúzták a fényszórókra, a sárvédőkre pedig olyan légnyílásokat vágtak, amelyeket először a Mercedes W124 300 TD modelleken láttunk a nyolcvanas években, majd a nagymotoros VW Transporter T4-en. Ezután még jött pár finomítás, így a tanksapkafedél átszabása, ahová felvarrták az Audi TT alu-fedelét, vagy a tükrök cseréje a Golf V tükrökre. 



in.pro angel eyes fényszóró VW Golf IV
Mehetett az autó a fényezőhöz, ahol feldobták a fura ciklámen-színt. Telibefújták az egész karosszériát, az összerakáskor a hátsó üvegeket fóliázták. Természetesen nem maradt el a lámpák cseréje sem, a régi fényszórók helyére in.pro angyalszemeket csavaroztak, hátra pedig az FK clear/red ledes lámpái kerültek. A fényszórókba xenon-szettet is beszereltek - ha akarsz ilyet a Golfodba 14 990 Ft-rt garival, akkor klikk ide. Ötajtós autóhoz szokatlanul LSD ajtózsanérokkal váltották fel a régieket.



Golf IV tuning kopoltyú és Eta Beta Joviel X-Black felni

Persze ezzel még messze nem készült el az 1999-ben gyártott Golf IV tuningja. Állítható KW sportfutóműszettre cserélték a régi rugókat és lengéscsillapítókat, felniként 8,5x19 colos modelleket választottak. A felni márkája nálunk kevésbé ismert Eta Beta Jofiel X-Black, ezekre húzták a 215/35 R19 méretű Dunlop abroncsokat. És mielőtt elfelejtem 5 mm-es nyomtávszélesítőket illesztettek minden felni alá.



VW Golf IV tuningA motortérben nem történt nagy varázslat, csupán az autó színére fújták az ezerhatos motor műanyag burkolatát. Még a kipufogó is maradt a gyári, csupán a véget rejtették el. Nem úgy az utastér, abban járt egy Isotta forgószél és behajigált Talladega sportüléseket, a vezetőülésen négypontos övvel, Isotta króm közepű sportkormányt, Isotta alu pedál szettet. Spéci az ülések kárpitozása, ezüst fekete, ezt ismétlik a szőnyegek a szegélyeikkel, a váltószoknya. Króm rácsokat illesztettek a levegőbefúvókba és a könyöklő felületét is újrahúzták. Bekerültek még kék neonok, Simoni Racing ledek és pár Swarovski kő. A zenéről egy Pioneer fejegység, Steg hatcsatornás erősítő és Kicker mélynyomó gondoskodik.

Isotta kormány, isotta sportülésGolf Tuning könyöklő

VW Golf IV-re VW Golf V tükör

Volkswagen Golf IV tuning