Volkswagen tuning Bevonult a Bundeswehr
Duplán ritka a kocsi, kevesen tuningolnak veteránt, katonai gépet még kevesebben, a kettőt együtt pedig talán egyedül Szekeres Tamás hozta össze. Ugyanis Tamásé a 82-es Kübelwagen, amelynek az alváza 1973-as, de a karosszéria korábbi. Tamás azok közé tartozik, akit nem az új autók átváltoztatása éltet, mint inkább a régi léghűtéseseké. Amióta az eszét tudja, vagyis amióta emlékszik, a boxer motorok és a Volkswagen tuning hozták izgalomba. Három éve jutott a német katonai vashoz, egy barátjának vásárolták. Tamás azonban kikötötte, hogy a bizniszbe csak úgy megy bele, ha a cimbi mégis megunná, az akkor igencsak rozsdás, füstölgő vasat, majd ő átveheti tőle.
Nem kellett sokat várni, hamarosan felvirradt Tomiék nagy napja. A lelkes csapat, akik a munkában részt vettek; a barátnője, annak nővére és barátja. Első ízben a lakatosmunkát végezték el, majd egy napi színkevergetés után megszületett az áhított matt festés. 2005 nyarát még ebben a formában, a gyári magassággal és motorral kocsikázták át. 2006 nyárán azonban a történet új fordulatot vett. A Kübelt ízekre szedték és elkezdődött a hatalmas meló. Egy hétig, éjt nappallá téve dolgoztak, az autóból csak a kasztni maradt, összes fék, futómű, motor, váltó, átépítésre került.
Beszereltek airride -ot, a dobfékeket kicserélték tárcsára - Porsche osztókörrel -, a régi vasfelniket kihajították és a helyére a jó öreg Porsche Fuchs magas magnézium tartalmú alufelni került. A rövid váltó ugyancsak a kukába végezte, a helyére a leghosszabb került. A motorral már nem volt sok tennivaló, mert a télen összerakták és így csak be kellett illeszteni a helyére. Faragtak egy teljesen új műszerfalat, amelyben helyet kaptak az amerikai autometer cég műszerei (olaj, hőfok, olajnyomás, hengerfej hőmérséklet, fordulatszámmérő), valamint egy feszültségmérő és a négy oldalas airride két műszere. Emellé bekerült egy mahagóni fa kormány, Porsche duda gombbal.
Tamás egy barátjától kapott két kiváló állapotú első ülést amelyre azonnal felszerelték a négy, illetve öt pontos Simpson öveket. Egy Sony fejegység mac audio szettel, mélyládával és erősítővel lett feldobva.
Az összes lámpát kicserélték a kasztnin. Elől a fényszóróüveg kapott egy keresztet, majd felraktak egy fehér indexet sötétített háttérelemmel, hátra pedig piros lámpaburákat szereltek. A gyári visszapillantó tükröket, két máltai kereszt formájú tükör váltotta fel.
A motor egy typ 1-es, AS 41 blokkal, amely 1914 cm3-es. 94 mm átmérőjűek a kovácsolt dugattyúk, Crommoly-tól vannak a szelepemelők és tőkék. Engle W140-es sorozatú a 313 fokos vezérműtengely, de jutott még a motorba nagynyomású olajpumpa és nagy karter valamint olajhűtő rendszer. Könnyített a lendkerék, a gyújtás Bosch 009-es gyújtás. A gyújtás kábelek CB performance szilikon modellek, a hengerfejből leköszörültek és 42 mm-es szívó és 37,5 mm-es kipufogó szelepeket illesztettek be. A motor talán legékesebb része, a két dupla torkú Weber IDA karburátor, amelyek 4 db 48 mm-es torokkal etetik az erőművet. Minden egyes motoralkatrész polírozott vagy krómozott. A motor teljesítménye 100 és 200 lóerő között mozog. Az autó hangja brutális, a boxer vérmesen dübörög a Kübel farában.
A kocsi nemcsak önmaga okoz örömöt, lényegében ahány tuning-találkozóra elmennek Tamásék, annyi díjat visznek haza. Nemsokára a sört is rézkupából isszák.