VW Eos

Elég lelkesítő egy dolog, ha az átlagos szerencsejátékokhoz képest sokkal jobb nyerési eséllyel, lényegében tombolán kisorsolnak egy autót. Ráadásul olyat, amiben nem lesz a kocsijára érzékeny ember frusztrált. Nehéz is lenne az lenni, mert egy színvonalasan megépített autóról van szó, amely illik az AMTS szellemiségéhez. A név kötelez, magasak az elvárások, akkor is azok voltak, mikor a kocsi készült, mert történetesen az autó tulajdonosa a legnagyobb hazai tuning-show szervezője eredetileg magának készítette a kocsit.

VW Eos Balázs
Persze, hogy Nokta Balázs autójáról van szó, amit tudjuk, hogy már szerepelt a carstyling.hu oldalon, ellenben az EZ Wash-nál járva ott pihent a mosó mellett a mélygarázsban, így készítettünk róla gyorsba pár fotót, amíg a saját vas mosódott. Vélhetően a kocsi is örül majd, ha a porosodás helyett a kilométereket halmozhatja.

VW Eos AMTS

Balázs megjárta a tuning-evolúció fejlődési pontjait, kezdte agyonműanyagozott Swifttel, volt rejtőzködő, belső értékre hangolt francia autója, majd befutott a VW-fun-ok közé. Úgy látszik ebben a szituban jól érzi magát, napi használatban jár a két évvel ezelőtti Carstyling Tuning Show-n épített VW Golf-fal, ha vadulni akar előveszi a disznómód megdolgozott Lupo-ját, krúzolni pedig megépítette tavaly ezt az Eos-t.

Tuning VW Eos nyereményautó

A kocsit használtan vásárolta, 2.0 literes FSI motorral, fekete színben. A színválasztás meglehetősen tudatos volt, na de nem annyira a fekete kedvelése okán, inkább azért, mert ez a legjobb kiindulási szín a tuninghoz. Többek között a teljes átfényezés egyik leghosszadalmasabb és legidegőrlőbb részét, a motor kiemelését megúszhatja vele az ember.

Eos tuning

Az autón a munkák tavaly tavasszal indultak, és két hónapra rá - még gyári utastérrel - a Tuning Show Kraków felvonuláson már be is mutatkozott az autó. Ide már a Rieger optikai szettel felszerelkezve érkeztek. A szárnyból, első-hátsó lökhárítókból és küszöbökből álló készlet mélyebbre nyúlik a gyári elemeknél, viszont ez a hatás nem elég, le is kellett ültetni a kocsit. Így állítható Raceland futóművet szerelt be a BG Tuning, amely koppra letekerve 6 centit hagy a lengőkarok és az aszfalt között. A felnik is megérkeztek, 8,5x19 col méretű mattfekete Rondell típusokat csavaroztak az autóra 235/35 R19 Pirelli abroncsokkal.

Rondell mattfekete


Építkezés közben a legnagyobb dilemmát az autó színe jelentette, amellyel Balázs több kört is futott. Választása végül egy igencsak egyedi House of Kolor árnyalatra esett. A furcsa rozsdabarna szín a tesztformákra fújva kezdetben kizárólag neki tetszett, pláne, hogy a tervekben még matt lakkozás is szerepelt.

Vetített VW jelvény a kilépőfény
Ellenben az autóra fújva hatalmasat mutat a szín, amelyből kontrasztosan emelkednek ki a feketére fújt eredetileg króm díszek-jelvények. Hogy mennyire megfoghatatlan árnyalatról van szó, jól mutatja a színátírás procedúrája: a hivatalban csak ennek a megállapítása negyedórás művelet volt, a tíz alapszínből egyenként zárták ki a lehetőségeket, míg végül a barna és a narancs maradt. Hogy éppen melyik a domináns, tényleg csak az aktuális fényviszonyoktól függ!

Eos bőrkárpit
Motorilag nem változott a gép, egyedül a kipufogó kapott két Proex sportdobot. A technikai oldalt ezen kívül még a fékek erősítik: a gyári 288 mm-es első féktárcsákat 312 mm átmérőjűekre cserélték. A végső simítást az utastér tuningja jelentette. A makulátlan vajszínű bőrözés az ülések mellett az oldalkárpitokat, a kormányt és a műszerfalat is érintették, köztük a középkonzolét, amelyben a CMP multimédiás fejegysége kapott helyet.  A mélynyomót  a hátsó ülés támlájába, az erősítőket a lenyíló tető helyigénye miatt korlátozott beépíthetőségű csomagtartóba telepítették.

 

A nyerési dologról többet tudnál, akkor erre menj tovább

Balázs Eos hifi