Turbóval szép az élet - Opel Calibra tuning
Az őrület 1992-ben kezdődött, mikor Zoli először látott élőben Calibrát egy Opel autószalonban, és szinte mindennap bement megnézni a vasat. Sajnos a megvásárlásnak akkor anyagi okai voltak, akkoriban öt és fél milliót kellett leszurkolni egy ilyen autóért. Ám, azóta nagyot fordult a világ, több Calibra is átment Zoli keze alatt. Az aktuális verda egy kétliteres turbó, persze alaposan átformálta már a tuning. Mivel Zoli szakmabeli szinte mindent maga csinált a kocsin, illetve amit nem tud profi szinten elkészíteni, annál bábáskodik. Ez alól egyetlen dolog a kivétel, ugyanis a motorháztető teljes felügyelet nélkül készült, ugyanis a Németországban fényezték.
A szélesítések is német munkák, a Rieger-től származnak, az első lökhártító egyedi, ahátsó a BS Tuning-tól származik. A küszöbök a légbeömlőkel azt sujkolják a kocsit néző tudatába, hogy "van itt teljesítmény haver!". Szóval a műanyag idomok már eleve nagyon mutatósak, viszont Zoli kitalálta a fekete-piros fényezést, ami hatalmasat dob az autó megjelenésén. Főképp a Báthori-féle airbrush munkával! nagyot dobnak a lámpák is az autón, amelyek az FK-tól származnak.
Az optikai tuning módosítások mellett a főszerepet a motor tuning és hajtás kapja. Zoli ugyanis szeret gyorsulni, megmérettetni az autóját. Így igen fontos a teljesítmény, amelynek a duzzasztására beépítésre került néhány elem, mint pl.: Bosch-Opel Motorsport Phase 2 chip, K&N sport-légszűrő, egyedi szívócső, egyedi rozsdamentes kipufogórendszer, Splitfire gyertyák, gyújtókábelek és egy plusz 25 lóerőt előcsalogató NOS Nitroszett, oldalt ködölővel. A teljesítmény 250 LE körüli.
A kéjgáz palackja a csomagtartóba került, de ritkán látni ilyen igényes beépítést. Rendszerint a csomagtartóban káosz és kosz uralkodik, de itt még a pót is stílusos huzatban várja a dolgát. És persze akad ott egy fényezett lemez szerszámosláda, mintegy jelezve, hogy ennek a kocsinak a tulaja nem csak jár az autóval, de maga csinálja!
Érdemes az utastérről is szólni, mert ott sem hiányzik a tuning, a versenyek hangulata. A műszerfal és a kárpitelemek többsége flokkolt, a sportülések az FK-tól érkeztek. A kormány mi más lehetne, mint Momo. Az autó kulcs nélkül indítható. Rengeteg a kiegészítő műszer, ami nem csak dísz, a turbó, a nitro üzemi állapotát követheti nyomon a pilóta. Azonban az utastér mégsem spártai, akad benne zene, és neon fény rendesen. Tiszta F&F feeeling. Hogy Zoli szereti a kultuszfilmet az autója mellett az is mutatja, hogy már a műhelyében épül egy Nissan 200 SX, hogy ne csak német Nissanja legyen, hanem eredeti is. Utána majd jöhet a rég dédelgetett terv egy Calibra DTM replika építéséről.
A legkalandosabb munkafázis a műanyagozás volt, mivel a géptető mint már írtam a németeknél készült, és nem lett az első lökhárítóval összepróbálva. A tavaszi szegedi kiállítás előtt négy nappal derült ki, hogy a gépháztetőt nem lehet lecsukni. Még aznap este irány Ács, a BS Tuning-hoz, ott a már fényezett lökhárítót szétvágták, egész éjszaka buherálták, hogy reggelre kész legyen, és a fényező le tudja festeni. Visszavitték Budapestre egy utolsó ellenőrzésre a kész autót, felszereltek néhány apró kiegészítőt, majd a nagy sietségben a műhelyből kifelé tolatva leakadt a kocsi bal oldala és a frissen festett első lökhárítót is vele ment. Másnap reggel leszerelés, ragasztás, festés, éjszaka szerelés, így lett kész időre a kocsi a Szegedi kiállításra.
Zoli munkáját sokan segítették, kiemelten emlegette Brunner Józsefet és Szenkereszti Csaba autószerelőket, ők ketten rengeteget dolgoztak az autón, sokat köszönhet még Besenyei Györgynek a BS Tuningtól, ő a műanyagos munkákat csinálta. Végül, de nem utolsósorban Tóth Gábor a Frigate tuning képviseletében, ő a rengeteg alkatrész beszerzésben segítkezett. Az airbrush Báthori András keze munkáját dicséri, a fényezés az AUTO-Refinis kamrájában készült. A jövőbeni tervek között szerepel a zenei rendszer fejlesztése és az utastér átkárpitozása.
Motor
| |
Motor
| C20LET 2.0 Turbo
|
Hajtás
| Front
|
Elektronika
| BOSCH, Opel motorsport Phase 2 chip
|
Légszűrő
| K&N szűrő, egyedi szívócső
|
Kipufogó
| Egyedi rozsdamentes rendszer
|
Gyújtás
| Splitfire gyertyák, gyújtókábelek
|
Egyéb
| +25 Le NOS Nitroszett, oldalt ködölővel
|
Futómű
| |
Gumik
| BF goodrich 225/45 R16
|
Felnik
| HRS
|
Rugók
| APEX
|
Gátlók
| Kayaba elöl, Monroe hátúl
|
Fékek
| Clio Sport tárcsák Galfer betétek
|
Merevítők
| Raid
|
Egyéb
| 55 mm szélesítés hátul...20 mm elöl
|
Külső Optika
| |
Karosszéria
| Üvegszálas motorháztető
|
Légterelők
| Rieger szélesítések, egyedi első, hátsó lökhárító BS tuning
|
| |
Fénytechnika
| Neon alul+ strobi
|
Dekor
| Airbrush
|
Belső Optika
| |
Festés, dekor
| Flokkolt müszerfal,kárpitok
|
Ülések
| FK
|
Kormány
| MOMO
|
Kiegészítők
| Belső műszerek, kulcsnélküli indítás
|
Fénytechnika
| Neon
|
HIFI
| |
Fejegység
| Kenwood MP3
|