BG Tuning VW Passat

Még a mattfekete VW Passat tulajdonosa, Benda Gábor sem igazán tudja tuning-kategóriába sorolni a teremtményét. Egy kicsit cult, egy kicsit clean, de mindenből egy csipetnyi, hogy összeállhasson egy olyan kreáció, amely részleteiben nem hivalkodó, összhatásában mégis meggyőző. A 2000-es évjáratú VW Passat minden részletéhez hozzányúltak, de több ponton csak a hozzáértők fedezik fel a másságot.

BG Tuning VW Passat

Természetesen a legfeltűnőbb rajta a mattfekete ruha. Ez még igazi fényezés, nem fólia, akkor készült mikor csak pár autótulajdonos kockáztatta meg a kényes szín fújását. És az airbrush is egyedi kézimunka, jutott belőle a motorháztetőre és az ajtókra, ez utóbbiakra a tulajdonos monogrammja, ami egyben a tuningműhelyének - BG Tuning - az azonosítója is. Azonban ez még kevés lenne a teljességhez.

BG Tuning VW Passat TDI

A formákat figyelve feltűnik a komoly lemez- és műanyagos munka az autón. Mind a négy sárvédőívet kiszélesítették, így óvón borulnak a 19 col átmérőjű felnikre. Eltüntették körbe a díszléceket, átalakították a lökhárítókat, elöl megszűnt a rendszámtartó és az illesztési hézagok is. A csomagtérajtón motor-rendszámnak helyet adó fészket alakítottak ki.

BG Tuning VW Passat TDI

A mattfekete színt kiemelendő megmaradtak az ablakok krómkeretei, és az alumínium tetőléc. A hűtőmaszk VW-jelvénye helyére egyedileg készített máltai kereszt került, és szintén ez a felségjelvény szerepel a tetőantenna egykori helyén. A hátsó VW jelvényt "BG Tuning" gravírozású fémmedál váltotta le. A tükrök króm háza is jól mutat a fekete gépen. További kiegészítőkként Yom első ledes nappali fénnyel szerelt fényszórókat szereltek be, hátra pedig szintén Yom mattított lámpákat.

BG Tuning VW Passat

Az ellentét törvény alapján a már említett MAE felniket is felpolírozták, a gumik rajtuk 235/35 R19 méretűek. De nem csak a nagy felnik módosítottak az autó futástulajdonságain, állítható magasságú Weitec sportfutóműszettet szereltek be, ami leginkább a földre lecsavarva tölti be a feladatát. Ilyen kinézethez már kevés a dízelmotor gyári 115 lóerős teljesítménye. O.CT programmal modosítottak a vezérlésen és nagyobb kapacitásúra cserélték a befecskendező-fúvókákat. Így 140 lóerőt tud a motor.

BG Tuning VW Passat

Az utastér is megér egy fekete misét. A highline felszereltségű Passatot fekete bőrrel és szürke alcantarával kárpitozták újra. Nem maradtak ki az ajtópanelek, a kormány, sőt a műszerfaltömb sem. A munka szépségét fehércérnás varrással emelték ki. Ha pedig felfelé nézünk olyat láthatunk, ami magyar autóban még nem volt! A héjas tetőkárpitot kiszerelték, a textilt műanyaggal vonták be, majd airbrush mintát fújtak az egészre a külső minták stílusát követve.

Végezetül a zenéről: JVC DVD-s fejegység a jelszolgáltató, a fejtámlákba monitorokat szereltek, az első és a hátsó ajtókban a komponens szetteket Focal márkájúra cserélték, a csomagtartóban pedig egy Pioneer aktív láda felel a mélyhangokról.

További és nagyobb fotók  a képgalériában