Opel Calibra tuning Zoli gépe turbó és 4x4 és fehér

További és nagyobb képek a tuning Calibráról a képgalériában

Hol is kezdjem? Zolit három-négy (vagy inkább öt) éve ismertem meg a szezonnyitó, akkor még szegedi Carstyling Show-n. Egy, az utolsó szögig átépített Hyundai Coupé (Tiburon) gazdája mutatta be nekem, mint akivel érdemes beszélgetni. Meg persze megnézni az autóját, amely ott sorakozott a többi kiállított ép közt. A kocsi egy Opel Calibra volt, turbóval, airbrush-sal, porig ültetve, szélesítve, szóval minden lényegs tuning kellékkel megspékelve. Nem rég ismét beszélgettünk, és kérdeztem mi a helyzet a Calibrával. visszakérdezett: „Melyikkel?”.

Opel Calibra tuning bicolor felniÍgy derült ki, hogy a családi autóflottát egy újabb Calibrával gyarapította, amelyet lényegében szétbontástól mentett meg, és nem meglepő módon alaposan fel is tuningolt. Azóta persze kiderült, hogy az autót már 2007 óta birtokolja, de rendszerint akkor szeret beszélni az épülő tuning autókról, ha már készen vannak. A kocsi jó ideig épült, mert volt vele munka bőven. Ugyanis nem csak a tuning-igényei szerint kellet átépíteni, volt rajta lakatolni való is bőven. És persze, mivel a teljes fényezés volt a terv, a korábbi bevonatrendszert is el kellett távolítani a lemezekről.

Tuning Opel Calibra Turbo 4x4 Sokat dolgoztak a kocsin, sok mindent Zoli maga javított, így kerékjárati ívet is ő cserélt. Ebbe a lemezmunka folyamatba szépen beillett, hogy eltüntették a díszlécek, emblémák, tetőantenna helyét, de levakolták a kilincsfészkeket, elsimították a tetősínek, esőcsatornák, a hátsó ablaktörlő és az ablakmosó-fúvókák nyomait is. A tuning világában az ennyire letisztított autókat a „clean” stílusba sorolják, ehhez tartozik még, hogy a felszerelt műanyag idomok is rendkívül sima vonalúak. Így a lökhárítókat is ebben a szellemben alakítoták át. Egy kis légbeömlő, semmi más trükk nincs elöl, hátul pedig csak a leköltözött rendszámtáblafészek töri meg a simaságot. Ami viszont magára vonja a tekintetett az autón az a króm hátlapú angyalszem fényszórók, valamint a led-es hátsó-kristálylámpák.

Tuning Opel Calibra TurboZoli az autót körbejárva mutatja, hogy sajnos az utángyártott távol-keleti sárvédőív virágozni kezdett, ez egyrészt mutatja, hogy nem túl jó az ilyen alkatrész minősége, másrészt, hogy az autó tényleg napi használatban van, hiába járta a kiállításokat, nem csak a showra készült. Valamint előre vetít egy komolyabb fényezési munkát, mert hát a gyöngyházfehér szín egyedileg kevert és hat rétegben lakkozot. Nem lehet egy elemet fújni, vagy javítófényezést alkalmazni.
De hát ez az egyediség átka.

Különös is élőben a felhősen színtjátszó fehér, amely igen jól mutat a fekete-króm bicolor Carre felnikkel. Ezek mérete 7x17 col, a formája pedig tökéletes ahhoz, hogy láthatóvá tegyék az első tengelynél felszerelt 310 mm-es féktárcsákat és a Wilwood négydugattyús magnézium-ötvözet nyergeket. A teljesítmény-fékekkel méterekben mérhető a fékút csökkenés azonos sebességről a gyári fékhez viszonyítva. A futóművet is módosították, Cobra sportrugókkal 30 mm az ültetés, a gátlókat pedig Vogtland és Koni kemény típusokra cserélték.

Tuning Opel Calibra MNC hificuccIgaz a motor nem lett annyira felhúzva, viszont így is elég erős a kétliteres turbó. Tuningként kapott egy új chipet, egyedi 60-as kipufogórendszert sportkatalizátorral és téglalap alakú véggel, valamint K&N direktszűrőt, továbbá HKS lefúvószelepet. Így 250 lóerő körül jár, a nyomatéka 290 Nm, a Calibra gyorsulása 6,7 másodperc százra.

Az autó utasterében félúton jár a tuning, amelyhez a cuccok javát a Frigate Tuning-tól vásárolta Zoli. Bent van az Isotta sportkormány, a Raid váltógomb és kézifékkar, az alumínium pedálok, de az ülés a gyári, igaz sportautóhoz illőn sportosabb forma legalább. A kárpitozás is elindult, az oldalburkolatokon már ott van a bőr-betét, és átbőrözte Zoli a kalaptartót is. Több műanyagot flokkoltak, így az első ajtók hangszóróinak új fészkét is. Emellett miként kívül, így belül is van egy neonszett. A hifi egy M.N.C. Eternal fejegységből, egy 400 wattos és egy 600 Watt teljesítményű erősítőből, egy szintén M.N.C mélyládából, kondiból és első hangszórókészletből áll. Amolyan elvárt tuning-minimum. És most egy darabig így is marad, mert Zoli energiáit leköti a közben szétszedett másik Calibra újjáépítése.


További és nagyobb képek a tuning Calibráról a képgalériában

Tuning Opel Calibra