O.CT tuning Chrysler 300 C SRT8 LSD Doors, KW Variante2

Fotók: Dombóvári Mihály                          További és nagyobb fotók a képgalériában

Bár már nem mai gyerek, a Chrysler 300C még mindig ütős jelenség az utakon. Egyedi formája, agresszív megjelenése elég hatásos. Tuning szemszögből nézve is kiváló alany, szinte mindent szívesen fogad, bármely stílus jól áll neki. Jó példa erre a képeken szereplő gép is, amely ráadásul már tényleg több ruhát is kipróbált, és eddig mind jól állt neki.

Tuning Chrysler 300C O.CT Tuning karbon burkolatok a motortérben

Az autó eredetileg homokszürke volt, de úgy sem olvadt bele a forgalomba, hiszen a kocsi a 300C típussorozat legdurvább tagja, amelyet a gyártó SRT8 jelöléssel illetett. A három betű és egy szám kombinációja egy 6,1 literes, V8-as HEMI motorral szerelt járművet takar, amely 431 lóerővel és 569 Nm nyomatékkal tekeri a hátsó kerekek 20 colos felnijeit.

Tuning Chrysler 300C O.CT Tuning Pécs: Páva Gárbor Edition

Persze aki szereti a tuningot és megteheti, az nem marad meg a gyári állapotnál. És Páva Gábor, az autó és a fent nevezett tuningcég tulajdonosa ilyen ember. Így lett a gépből fóliázással előbb mattfekete autó, idén tavaszra pedig mattfehér jármű mattfekete dupla csíkokkal a tetején, a motorháztetőn és a csomagtérfedélen. A fóliázás totálisan fényezésszerű, egy egyszerű halandó meg nem mondja, hogy nem szórópisztollyal színezték át a kocsit.

O.CT Tuning Chrysler 300C

A látvány sokat jelent, de minden. Így további átalakításokat végeztek a Chrysleren, hogy a megérkezés hatását tovább fokozzák. Így lambo-stílusú LSD-ajtónyitó szettet szereltek be az első ajtókhoz, amelyek így felfele nyílnak – a szett típusra szabott, így nem kellett lemezt vágni, vagy hegeszteni. Azonban ez még mindig a show-része a dolognak, és nem érinti az autó lényegét, a haladás élményét. Bizony ez utóbbit is fokozták a nagyvadon.

O.CT Tuning Chrysler 300C

Leszerelték az eredeti kipufogórendszert és új sportrendszert raktak a kocsi alá. Az új csövekkel és dobokkal az autó hangja még harciasabbá vált. A szívóoldalon is alakítottak, és egy hatalmas direktszűrőt szereltek be a motorháztető alá. A nagy hengerűrtartalmú motorok igen jól reagálnak a tuningra, különösen, ha a szívási-kipufogási munkájukat csökkentik, így ez a két beavatkozás 25 lóerőt és jó 20 Nm-t hozott a konyhára.

Tuning Chrysler 300C SRT8

A motortérben mást is műveltek a tuningcég emberei. Karbon takarópanelekkel cserélték le az eredeti hengerfejburkolatot, az akku házát, de karbonból készültek a lengéscsillapító kupakok, a motorháztető nyitófület. A szívócsőhurkákat pedig sárgára fényezték, igen jól néz így ki a géptér, amely amúgy feketére van fújva, így nem bukkan elő a kocsi eredeti színe.

Chrysler 300C O.CT Tuning

A futóművön is módosítottak. KW Variante 2 állítható sportfutómű-szettet szereltek be. Ezzel az első tengelyen 20-50 mm közötti, a hátsó tengelyen 25-55 mm közötti értékkel lehet a kocsi hasmagasságát csökkenteni. Emellett a Variante 2 még egy állítási lehetőséggel rendelkezik, szabályozható a lengéscsillapító ellenállása kirugózáskor, azaz a húzó irányba.

O.CT Tuning Pécs, Chrysler 300C és Mazda3 MPS

A felniválasztást sem aprózták el, 10x22 colos O.CT magnézium keréktárcsákat szereltek az autóra. Ezek könnyűek és nagyon erősen, és jól áll nekik a 265/35 ZR22 méretű gumiabroncs. És a vékony küllőik mögül legalább kilátszódnak a piros Brembo fékek, amelyek elöl 360mm átmérőjű, hátul 350 mm-es féktárcsákat fognak meg. Felmerült még, hogy a fékeket nyolcdugattyús típusokra cserélik és a motorhoz is hozzányúlnak, azonban az autó így is több mint 270 km/h végsebességre képes, a gyorsulása pedig alig több, mint öt másodperc százra, így hagynak munkát jövőre is.


 
 

További és nagyobb fotók a képgalériában