Tuning Mazda3 MPS O.CT

Fotók: Dombóvári Mihály                                       További képek a képgalériában

Krémer Krisztián 2008-ban vásárolta az autóját, és jó darabig szalonállapotúan használta az erőtől duzzadó fekete Mazda3 MPS-t. Mivel azonban az O.CT Tuning csapatba tartozik egy idő után úgy érezte, hogy lépnie kell, és a jó alapnak számító típusból kihozza a lehető legtöbbet. Másként nem is tehetett, hiszen sorra születnek a szép vadlovak a pécsi műhelyben, ha kimarad, akkor lemarad. Így tavaly hozzálátott, hogy feltuningolja a Mazdát, amely nem is olyan könnyű, ugyanis a japán típusokhoz az európai tuningpiac viszonylag kevés kiegészítőt ajánl, tehát kutatni kell a holmik után.

Tuning Mazda3 MPS O.CT Krisztián

Krisztiánnak elsődlegesen a motorteljesítmény fokozása volt a célja. A gyári 260 lóerő és 380 Nm nyomaték sem kevés, de bőven volt még tartalék az autóban. A motorvezérlő elektronika beállításait az angol Superchips programjával írták felül. Azonban a chippelés kevés volt, utána kellett menni hardverben is a dolognak. Az 1,5 barra megemelt turbónyomás által szállított levegőmennyiséghez a gyári benzinpumpa magas fordulaton már nem tudott elég üzemanyagot szállítani, így egy Hitachi magasnyomású benzinpumpát szereltek be.

Tuning Mazda3 MPS

A stabil töltőnyomásról Forge lefújó szelep gondoskodik, a szívóoldalt pedig K&N Typhoon Air Intake Systems direkt-légszűrőrendszerrel szabadították fel. A kipufogóoldalról egy Supersprint rendszer felszerelésével segítetek a motoron. A gyorsulási képességet a rövid váltóutakat adó, tehát a váltási időveszteséget csökkentő TWM Short Shifter segíti – a váltógomb is csinos, Sparco Traliccio. A motor módosítások által jelenleg a teljesítmény 340 lóerő, a nyomaték 500 Nm, amellyel a gyorsulás 5 másodperc körüli – de nehezen mérhető, mert alacsony sebességi fokozatban a kerekek a gumikenéssel foglalkoznak. Végsebességben eddig 280-ig merészkedett el Krisztián.

Mazda3 MPS tuning Sparco váltógomb

Az autó kívülről sem így nézett ki. Először is a fekete színt fehér fóliaruha felragasztásával tüntették el, és kapott még egy kis versenyhangulatú dekor-ráadást is. Felniként 19 colos Barracuda Tzunamee görgők kerültek a kocsira 225/35-ös Hankook S1 EVO abroncsokkal.

Barracuda Tzunamee Mazda3 MPS-en

A felniken túl az autó futástulajdonságait KW Variante 3 sportfutómű-készlet beszerelésével módosították. Ennek a készletnek a sajátja, hogy nem csak a magassága állítható, hanem a lengéscsillapító ellenállása is, ki- és berugózáskor egyaránt. Krisztián a futóművet ősszel puhábbra és magasabbra szokta állítani, hogy a komfortot növelje, viszont nyáron teljesen leeresztve jár 70-75%-os keménységgel.

További képek a képgalériában