Tuning Subaru Impreza STI, Kicker, Kenwood, Prodrive, APS, HKS

Fotók: Dombóvári Mihály                  További nagyobb fotó (40 db) a képgalériában

Általában a céges autók szomorúan néznek ki: matricáik rikkanccsá alacsonyítják őket, a feliratok eltakarják a formát, és bármily jó munkát végeztek a színes ruha alatt, azt légneművé varázsolja az áruházi kinézet.

Tuning Subaru Impreza STI Kicker csomagtartó

Nem úgy ez a Subaru Impreza STI, amely elsősorban tuningautó, másodsorban demoautó, de a jobbik fajtából. A kocsit Lábas Zoli építette, aki amúgy a Kicker és a Kenwood márkákkal foglalkozik. Mikor először említette a járművet nem nagyon hittem, hogy komoly dolgot látok, amellett persze, hogy egy Impreza STI már úgy önmagában nem komolytalan. Az első látás a cég udvarán esett meg, és forgattam rendesen a fejem, hogy mit, hol, hogyan és mivel épíettek át a kocsin, és kocsiban.  

Tuning Subaru Impreza STI

De jöjjön a mattfekete jármű sztorija Zoli szavaival átfűzve. A gép eredetileg 2002-es évjáratú "kereklámpás" Subaru Impreza Sti. Gyárilag kék volt (mi más lett vona?), de azt követően, hogy Kicker demoautóvá alakult, mattfeketére lett fújva – és igen szépen, pedig ezt a színt nem könnyű fújni. A mattfeketére matt sárga fólia dekorációt ragasztottak, amelynek minden eleme egy-egy Kicker szimbólum, pl. a motorháztetőn az ún Kicker "K", a tetőn a ZX erősítők, míg a csomagtartón a SoloBaric mélysugárzók jele látható. A Prodrive hátsó szárny a színen kívül az eltérés a gyári STI-től, erre is került matrica, itt magyar nyelven. A Kicker meghatározó színei a fekete és a sárga, emiatt adta magát a színvilág.

Tuning Subaru Impreza STI sportülések hátul

E két alapszín uralja az utasteret is: egyedi fekete bőrkárpitozás sárga cérnával varrva (minden burkolat be lett bőrözve; ülések, műszerfal, tetőkárpit, az ajtók egy része, oszloborítások). Hogy mégse váljon egyhangúvá a látvány, néhol ezüst ill. kék elemek is színesíti a képet. A hátsó üléspad helyét két első ülés foglalta el, közéjük egyedi kialakítású konzol került – persze sokan azt mondták nem lehet hátra két sportülést beépíteni, de itt van, készen. Az utastéri elemek jelentős része (ajtóborítások, egyes műszerfali elemek) karbonból készült, ami annak látszik, az valóban az, nem matrica! A tetőkárpitba a hátsó ülések felett egy szálcsiszolt alumíniumlemezből vízsugárral kivágott, félméteres Kicker logó lett beépítve, ez is sárga megvilágítást kapott.

Tuning Subaru Impreza STI karbon ajtóburkolatok

A csomagtér gyakorlatilag megszűnt csomagtérként funkcionálni, hisz a teret a hifi beépítés elemei uralják. A jelet egy (2009-ben EISA díjat nyert) DNX9240BT érintőképernyős multimédia fejegység szolgáltatja. Ez beépített GPS navigációt éppúgy tartalmaz, mint bluetooth telefon kihangosítót és iPod vezérlést. HD felbontású a kijelzője, tolatókamera is csatlakozik hozzá. A fejegység után álló elemek mind a Kicker katalógusából származnak: hi-end SS65.2 hangszórószett elöl és a hátsó elválasztó konzolban, 2 db SoloBaric L7 mélysugárzó a csomagtérben. Utóbbiakat egy ZX1000.1 digitális monoblokk erősítő hajtja, míg a hangszórószettek terelgetését egy SX700.4 négycsatornás erősítőre bíztuk. A kábelezés a Kicker speciális HyperFlex kábeleivel van megoldva, ezek amellett, hogy rettenetesen nehezek a töméntelen réz szál miatt, még a téli hidegben is olyan lágyak maradnak, hogy csomót lehet kötni rájuk. A hifi saját akkumulátort kapott, ez is a csomagtérben található.

Tuning Subaru Impreza STI

Most jöjjön a gépészet. A hifi beépítésen túl magától értetődő, hogy az autó sem maradhatott érintetlen a széria-kivitelhez képest. Mondjuk az STi gyárilag sem egy lomha jószág, így elméletileg nem okvetlen szükséges a teljesítménynövelés. De miért is ne? A fő beavatkozások: HKS lefúvószelep, APS nagy áramlású, hideg levegőt szívó direkt levegőszűrő a motortéren kívül, a jobboldali doblemez mögé építve, APS down-pipe és up-pipe, 80 mm-es nyitott kipufogó, USA motorvezérlési szoftver, a turbónyomás 1,5 bar. A futómű is változott, Prodrive rugószett került a kocsi alá. Valamint két garnitúra felni áll készen (fekete a nyári-, míg sárga a téligumikhoz). De ez lehet, hogy változni fog, mert idén nyáron a sárgákon marad az autó – persze a téligumik ledobása után.

Amúgy több tuning és autóhifi rendezvényen nyert díjat az autó, pl. legjobb belső kialakítás, legjobb beépítés kategóriákban.

 További és nagyobb fotók a képgalériában

Tuning Subaru Impreza STI tető bőr kárpit

Tuning Subaru Impreza STI