Tuning Seat Leon Cupra

További és nagyobb fotók a képgalériában

A tuning miatt 320 kg-mal nehezebb, de erősebb is a gyári állapotnál Balogh Péter Seat Leon Cuprája. A 2008-as évjáratú autó kétszer fél éven át épült, hogy idén tavaszra megkapja a jelenlegi formáját és igazi díjaratógép lehessen. Rögtön a budapesti évadnyitó Carstyling Tuning Show-n elhozta a „Top Car of the Show” serleget, majd áprilisban beszerzett mellé még kettőt, Dombóváron, illetve Szegeden tartott tuning találkozókon, nemrég a Tuningworld Bodensee-n mutatta meg magát.

H&H Desing tuning Seat Leon Cupra

Persze nem ment könnyen, hogy a Seat Leon Cupra eljuthasson erre a tuning szintre. A gép főkivitelezője a H&H Design volt, és őróluk tudjuk, hogy a legszívesebben fémmel dolgoznak. Ennek megfelelően, bár ránézésre gondolhatjuk műanyagnak, de valójában majdnem minden acél a kocsin, ami formai változást hozott. Így a négy sárvédő szélesítés, az ajtó átalakítás, a C-oszlopba vitt aerodinamikai vonal, sőt még az ötödik ajtóra ültetett szárny is acél. Sőt a küszöb is lemezből formázott. Egyedül a lökhárítók készültek műanyagból, de az eredeti lökhárító átalakításával, így egyáltalán nem kellett üvegszálas műanyagot használni az átalakítás során. Ez kifejezetten a tulajdonos Péter kívánsága volt, az üvegszálas műanyag iránti ellenérzésének az oka, hogy túl nehéz és merev ez az anyag, ha erősre készítik.

H&H Design tuning Seat Leon Cupra

Így alakult tehát ki a mai, eszméletlenül a földhöz tapadó forma. Persze rádobtak még egy lapáttal a háromszínű fényezéssel. A háromból a fekete szín a Renault Mégane sorozatból való, a gyöngyházlila az egyedi keverés – fekete bázisra fújtak lilát, amelyre piros, arany és fehérszemcsés lakk került, emiatt játszik a fénnyel. Az alső fémszürke szín pedig a Toyota Yaris TS kínálatából való. A felfújás mintáival is játszottak, elég megnézni a fényszóró körüli színvezetést.

Tuning Seat Leon Cupra

Ránézve az autóra rögtön feltűnik az is, hogy nem az eredeti lábain áll. D2 sportfutóművet építettek alá, amely állítható magasságú és a csillapítás ki- és berugózáskor is szabályozható. Szintén a távol-keleti D2 szállította a fékeket. Elöl 352 mm átmérőjű mart felületű tárcsákat fognak a nyolcdugattyús könnyűfém nyergek, hátul 330 mm-es tárcsákkal hatdugattyús nyergek teszik ugyanezt. A futóműtuningra az egyedi felnik teszik fel a koronát, 9,5x19 colos Oxigin Panther tárcsákat szereltek fel 235/35 R19 jelzésű Yokohama abroncsokkal – mondhatnánk, hogy rugózás egy szál se maradt.

Bár a Seat Leon Cupra már széria-állapotában is büntet, mégsem maradhatott a teljesítménye gyári szinten. Kapott új sportkipufogót – négy véggel -, átírták a motorelektronikát és felszerelték az Audi S3 nagyobb töltőlevegő hűtőjét. Ezzel elérték, hogy a kocsi padon mérve 307 lóerőt és 498 Nm nyomatékot produkált!

Tuning Seat Leon Cupra

Végezetül elérkeztünk az utastéri átalakításokhoz, amelyek a leginkább felelősek a fent említett plusz súlyért. Elég benézni a csomagtartóba, amelynek a terét egybenyitották az egykori hátsó ülések terével, az így kialakított részbe annyi hangszórót pakoltak, amennyi befért. Összesen hat darab 30 cm átmérőjű mélynyomó néz ki a nyitott ajtón. Ezeket három monoblok erősítő hajtja. De van még az első ajtókba szerelve három-három középmély, valamint hátul is kettő ezekből – a csapatot újabb két darab négycsatornás erősítő táplálja. De ez még mindig nem elég, még egy négycsatornás erősítő cuppant a kocsiba, amely a magas hangsugárzókat hajtja – igazi aktív rendszer. Ami a jelet adja, az pedig a Pioneer jelenlegi csúcs-fejegysége. A hifi körítése sem semmi, a munkát Szakáll végezte – hivatalosan Gulácsi hifiműhely. A favázas mélyládákat faporral kevert üvegporos műanyagból formázták, amely rugalmasabb az üvegszálnál. Nagyon látványos a kocsibelső fényvilága, piros háttérfények és a show tetőpontjaként beindítható a füstgép, amelyben aztán jól látszik a hátra beszerelt 1,5 wattos LGB lézer játéka. A hifikörítést és több belső műanyagburkolatot is lefényeztek, a Cupra üléseket pedig újrakárpitozták bőrrel, miképp az ajtókat is, és mindenhová belehímezték a Silex8 jelzést, ami igazán az autó neve – a silex latinul éles elme, a kocsi éleire utal, a nyolc pedig azért jött mert 2008-as gyártmány (az imádott autó nem csak nevet, weboldalt is kapott www.silex.hu néven).

További és nagyobb képek a képgalériában!

Tuning Seat Leon Cupra