Seat Ibiza tuning H&H Design Bobák Laci gépe

Fotók: Dombóvári Mihály,                      További és nagyobb fotók a képgalériában

Bobák Laci autója, ha jól emlékszem 2006 elején tűnt fel, a szezonnyitó, akkor még a szegedi Carstyling tuning show-n. Most újra kint lesz Húsvétkor, a budapesti show-n, de lesz miért újra megnézni, mert megint fejlődött a gépegység. Három éve azzal a mindenkit átverő Alfa álarcal tűnt fel, na meg persze a kétszínű fényezésével, amit airbrush is vadított. Az Ibiza akor még inkább csak látvány volt, mert a kis eredeti egynégyes szöszmögött benne. Persze azóta sok víz lefolyt a Dunán, megépült a kocsi belseje, kapott még optikai fejlesztéseket, egy komplett új motort, futóművet, féket, hifit. Szóval van miről rizsázni.

Seat Ibiza tuning H&H Design Bobák Laci gépe lexus lámpákÚgy hiszem azért illik leírni a kezdeteket. Hogy Laci egy kicsit morcosított, nagyfelnizett Fiat Seicento Sportingból ült át a sárga Ibizába, és ha tervezte is a tuningott, azt nem így gondolta. A gyorsítást egy hátsó törés adta, ami miatt a Colortruck fényezőműhelyébe dolgoztak az autón. Laci ott látta meg a neves H&H Design által (azóta többször) átalakított, Toyota Yaris TS-t (Gergőét), és ott ütött be neki, hogy bazz, lehet merészen. Be a H&H-hoz, persze pontos elképzelések nélkül, annyi volt a kikötése, hogy jól nézzen ki a kocsi. Az átalakítás óvatosan indult: hátulra egy új lökhárító került, motor-rendszámmal és lexuslámpával, és Répa fújta fekete seggel. Új, nagyobb felni is került az Ibizára. A H&H-nál tetszett az eredmény, és bejött a tulajnak is. Így Laci nem várta meg, hogy elölről is megtörje a kocsit, épen tolta el az autóját a plasztikai műtét következő fordulójára.

Ez már sokkal nagyobb átalakítással járt. Kiszélesítették a sárvédőíveket, morcosították a motorháztetőt, a lámpákat kicserélték dupla optikásra. A kocsi eleje is megkapta a hátsó részen látható kétszínű festést, és Répa ide is felfújta az airbrush mintákat, persze miután megtörtént a leglényeg, az Alfára hajazó hűtőmaszk és lökhárító felszerelése. Felszórták még a 17 colos Fondmetal felniket 205/45-ös Goodyear F1 gumikkal. Az autó ebben a formában mutatkozott be 2006-ban Szegeden, de az a végeredményt ismerve gyermek volt még.

Seat Ibiza tuning H&H Design fekete-sárga egyedi bőrkárpitozásMi történt azóta a kocsival? Répa felfújta a hátsó lökösre és a tetőre a halálfejes díszítést, ami finom utalás a tulajdonos foglalkozására: temetkezési vállalkozó. Nem csak ez a motívum emlékeztet a mulandóságunkra. Megépült időközben a hifi: Alpine IVA-W202R érintőképernyős, DVD-s fejegység küldi a jeleket egyrészt a csomagtartóba fektetett Impact Stealt2 erősítőhöz, másrészt a hátsó ülések melletti oldalkárpitba beépített két Kicker ZX 350.2 erősítőhöz. Az utóbbiak hajtják meg az ajtóba és az ajtóoszlopokba szerelt két készlet Ground Zero GZRC 16X komponens szettet. Az Impact pedig a csomagtartó két Helix W12 30 cm átmérőjű mélysugárzóját mozgatja. Van még pár apróság, mint az Alpine TV tuner, az LCD tetőmonitor, a két zónás működés fejhallgatókkal. 

Seat Ibiza tuning H&H Design hifi installációPerzse igen alapos a beszerelés, rendesen bélelték a wágent Dynamat Xtreme hangelnyelővel, de ilyet más is csinált. A gyomorütést a csomagtartó konstellációja viszi be, mert az Impact egy koporsóforma plexi alatt hever, rajta kereszt ááááááááá. És azt hiszed ez elég volt az embernek? No nem. Hiszen fekete-sárga bőrrel átkárpitozták a teljes utasteret, minden szegletet és ajtóoszlopot, és az ajtóbehúzókat flokkolták. Bepályáztak JSV sportüléseket, persze ezeket is áthúzás után. És miközben hesszeled a cuccot, hogy milyen szépen kivarrtak mindent, felnézel az utasülés elé, és bepottyansz a trashmetál temetővilágába, mert egy koponya süllyed bele éppen a feketeföldbe, ami persze nem föld, hanem a műszerfal kibőrözött háta. De még ezt a kobakot is úgy kidolgozták, hogy hátborzongató. Oké én nem lesz több meglepi, de mégis, mert fotózás közben félig hanyattfekve meglátod a bőrbe húzott tetőkárpitot és persze onnan is egy kereszt néz le rád, igaz hogy sárgába legalább. Igen, szóval atom.

De jöjjenek a további részletek, mint a négypontos OMP övek, vagy az Isotta Evoluzione kormány. De figyelemre méltó a két középső légbeömlő helyére telepített Defi kiegészítő műszerek, amik igazán profik, mert külön programozhatóak. (A túloldalon folytatódik ám a cikk!)