Az Autó, Motor és Tuning Show-t évente látogató belga csapat, a VAG United idén az oldschool vonal kedvelőinek is hozott némi csemegét egy kétségtelenül ízléses fauvé személyében.

Az autó tulajdonosa, Jeroen Schildermans a retro stílust választotta autója átalakításához. Az alapot egy 1989-es Golf MK2 jelentette, mely kaszni terén mindenekelőtt alapos felújításon esett át, az idő által megviselt elemek pedig - szigorúan gyári alkatrészek felhasználásával - cserére kerültek. Az autó az amerikai modell Westmoreland hűtőrácsát és négyzetes fényszóróit kapta, a jobb oldali tükör, valamint a hátsó ablaktörlő pedig letisztításra került.

Az összhatásra nagyot dob az autó színe is: a bódé fém alkatrészeit kompletten patinás bézs fényezéssel látták el. A legfontosabb optikai elemet pedig természetesen a felnik terén találjuk, melyek a prémium kategóriát képviselő HTN AC1 családjából valók, elöl 15x8, hátul 15x9 colos méretben. Az aranyszínű belső tányérral, valamint króm peremmel ellátott széles görgőkön robbantott gumik feszülnek, elöl 185/45, hátul 195/45-ös méretben.

Külön sárvédő-szélesítésre így nem volt szükség, viszont hogy a kerekek beférjenek a gyári ívek alá, a peremezés elengedhetetlen volt a koppig történt ültetés miatt. A menetmagasságot az amerikai V-Maxx Xxtreme állítható futóműszettjével csökkentették radikálisan, mindkét tengelyen 85 mm-el. Az autó legalacsonyabb pontja alig néhány centire került a földtől, na de így mutat igazán, nemdebár?

Az autó belseje is makulátlanul sikeredett. Az üléseket, oldalkárpitokat, valamint a tetőt barna bőr és bézs Alcantara borítja, míg a padlót a gyárira hajazó világosbarna szőnyeggel vonták be újra. Végső simitásként - a designnal összhangban - a műszerfal is barna bevonatot kapott.

További érdekesség, hogy kiállításokra - a letisztultság jegyében - a belső tükör is lekerül, vezetéshez közben pedig egy felcuppantható változat kerül használatba.

Erőforrás terén maradt a gyári 1.3-as blokk, de ennél az autónál nem is a motorháztető alatt kell keresni a lényeget.