Tuning Clio Sport

Hungaroringen és a Kakucs ring a kedvenc két pálya, ahová a tuningolt Renault Clio RS tulaja kijár. Határig hajszolhatja az autóját, jó sokat költhet gumira, és lassan leszállnak róla a környékbeli kékek is, mert hát a street-betyárság a múlté. Hétköznapi használósság van helyette.

Légbeömlő, tényleg az - Renault Clio tuning

István azon szerencsések közé tartozik, akik új kora óta birtokolják az autójukat. 2004-ben vette át a szalonban a Renault Clio Sport-ot, és hamarosan már vásárolgatta rá a holmikat, kezdve egy sötét fóliázással.

Clio Sport tuning felni

Monoron készültek a műanyagok, úgy mint az első lökhárító a koptatókkal, a küszöbidomok, a hátsó lökhárító a Clio V6 stílusában, valamint a légbeömlő a géptetőre. A megjelenésen még a karbon fóliázások módosítottak, amelyből került a géptetőre, a tükrökre. Az utastérbe épült egy komoly hifi, ami jó 100 kg-mal terhelte meg a csomagtartót, és persze mindenhol ledek és neonok világítanak.

Tuning Renault Clio Sport

Azonban eljött az idő, hogy a Clio túllépje a villantós-kocsi korszakot. Ebben segített a fent említett szerelem a pálya-autózásba, valamint a sok tapasztalat, ami az autóval kapcsolatban gyűlt. Már az utcai vadulások során megmutatta a gyengéit a gép.

Csak nem Fock Dávid szereli ezt az autót?

Például 60 000 kilométer lefutása után komplett váltót kellett cserélni. Az új beépítése után a gyári puha és szakadásra hajlamos váltóbak helyett speciális kemény típus került be, most 128 000 km van az órában, de azóta szépen bírja a váltó, holott a terhelése a pályás-üzemmód beiktatások miatt fokozott lett.

Clio Sport tuning kipufogó és futómű

A futómű is jelentősen változott. A gyenge toronycsapágyakat erős sportváltozatra cserélték, az összes gyári futóműszilent helyét a lengőkarokban, a stabilizátoroknál Powerflex váltotta fel, sőt a motorbak is ilyen erősített, harcképesebb darab. Búcsút mondott a Clio a gyári rugóknak és gátlóknak is. KW Variante 2 futóművet kapott, amelynek a magassága állítható, és a sárga Koni gátlók által a keménység is (húzásra).

Renault tuning Clio Sport

Kicserélték a hátsó stabilizátort erősebbre, így csökkentve a kocsi alulkormányzottsági hajlamát. Kapott a jármű toronymerevítőt is, amelyből a második változat vált be, ez a két gólyaláb tetejét fogja (a lengéscsillapítószár csavarját), nem a tornyon a gólyaláb pozícionáló-kihúzásgátló csavarjait.

Renault Clio motortuning

Okosabb lett a motor is. A szívósort gépmunkázták, a leömlőt a helyén hagyva a Proex készített teljes sportkipufogórendszert az autó alá fémhordozós sportkatalizátorral. Teljesítménymérés alapján a gyári 179 helyett 194 lóerőt teljesít a motor, a nyomatéka 200 Nm-ről 220 Nm-re nőtt. István említette, hogy általános Cliós tapasztalat, hogy a motor gyárilag nem hozta a 179 lóerőt, inkább 160 körül volt.

Renault Clio Sport teljesítménymérés eredménye

Fékben is utánamentek az új elvásároknak. Elölre Brembo furatolt tárcsákat szereltek Ferodo Racing betétekkel, és fém flexibilis fékcsőszettel. Fontos még, hogy a motorban, váltóban, fékrendszerben Motul versenyolajokat használnak, a motorban 10 000 km-ként cserélve.

Sportlégszűrő, aranyozott saru - Renault Clio Sport

Az utastérből a fent említett nagy hifi java már száműzve lett. Megmaradt belőle az Alpine fejegység, a Gladen Audio első komponens szettek, és az azokaz hajtó csomagtéri Clarion erősítő. A nagyobb erősítő és a mélyláda már a múlté. Ezeken felül a Momo kormány és váltógomb, valamint a fénytechnika a változás bent.

Renault Clio Sport tuning

Renault Clio tuning

Renault Clio tuning

Tuning hifi Clio

Tuning Clio Sport

Clio Sport tuning

Renault tuning Clio

Renault Clio Sport tuning MOMO