Garage Crew Tuning Club alapeset VW tuning Polo 6N2

További képek a képgalériában!

Szeretem, ha valamibe ötleteket töltenek. Háfra Sóti János, a Garage Crew Tuning Club alapvető tagjawww.garagecrew.hu – valahogy így rakta össze VW Polo 6N autóját, jóféle tuningot varázsolva köré és bele. És még mindig átjön a dolog, holott itt-ott lepattogzott a festék, megkopott a kormány, de ez már csak így van a használós autóknál – a tuning autó meg érzékenyebb jószág az átlagnál.

Tuning VW Polo 6N2 tuningSzóval igazi tuning klasszikus a Polo 6N, ezt még az sem tagadja, aki teljesen más oldalon teker és a japánok oltárára pakol csak áldozati holmikat és megmosolyogja a nehézkesebb germánokat. Ráadásul a nehezen öregedő forma igen szépen felhúzható már apróbb ötletekkel és tuning fogásokkal is. HSJ beceneve asszem Öcsi (én még nem szólítottam így), így innentől emígyen fogom emlegetni. Szóval Öcsi (Carstyling user név Öcsi1980) igen kerek kis történetet állított össze, amelyben alapszerepet játszik a fémhatás és a szögesdrót mint keret elem, és a mai germán alaptuning-iskola leíratlan iránymutatásai.

Kezdjük a külsővel. Történt lemezmunka és műanyagipari ráhatás egyaránt: a motorháztetőt morcosították, így galádul leshetnek ki a fekete hátlapú angyalszem lámpák a lemez alól. A hátsó ajtót lefalazták, a jelvényeket, feliratokat, antennát eltüntették. A hátsó lámpa ledes. Műanyagból kapott a jármű egy Zender lökhárítót és hátsó szárnyat. Itthon egyedileg készült a küszöb és a hátsó lökhárító. Leszórták még a tükröket, a helyére versenysport stílusú csepp alakú tükrök kerültek. A látvány persze még nem ütne, ahhoz kellett a kétszínű fényezés, amelynek a hatávonalán airbrush szögesdrót tekereg, mint a két Németország között 30 éve.

VW Polo tuning 6N2Az autó alá is jutott okosság. FK rugók a felelősök a 40/40 mm-es ültetésért, jobb így a kiállás, a felnik MIM 7x15 colos darabok 195/45R15 gumikkal. A futóművet érintő változtatás a sokak által csak látványelemnek ítélt rugótoronytámasz a motortérben. Amúgy ez utóbbi helyen az alapban 75 lóerős egyhatos munkálkodik, a levegőt Jacky AtoSport légszűrőn át szopikázza, kipufogni pedig egy, a leömlőtől 60-as rendszeren át pufog, amelyben a közép- és a hátsó dob is sport. A kipufogóvégek levél alakúak a kocsi farának két oldalánál törik át a mélyen lenyúló kötény rácsozatát.

Az utastérben is ment a fúrás-faragás. Jó pár belső műanyagot fehérre fényeztek, sőt ami textilbetét volt, pontosan az ajtóburkolaton, azt is lekenték műgyantával, majd fehérre fújták. Az üléseket fekete-fehér műbőrrel kárpitozták (rendszerint ám a gyári bőrkárpit is 70 százalékban műbőr, szinte csak az ülőfelület bőr), a hátsó üléssor támláiba belehímezték a márkajelzéseket. Ami megvásárolható az Momo, így a kormány, a kézifékkar és a váltógomb. A műszerfal kapott egy kiegészítő óra sort (olajnyomás, fordulatszám, olajhőfok), a váltókar szoknyája is fehér lett. Jutott még belülre alumínium pedálszett és vaskeresztes szőnyeg – amit a kocsi a szögesdrót sikeres áttörése miatt kapott meg az elöljáróságtól. Este pedig világíthat a kék lábtérneon.

Zene is jutott a wágenbe, a fejegység Sony GT200, amelyből a jelek egy Solidaudio 300 W erősítőbe vándorolnak. Az első hangszórószett MacAudio, hátul pedig lakik egy Magnat mélynyomó. A csomagtér kárpitozása is egyedi a fekete-fehér műbőrrel, kék ledekkel vadítva. A kalaptartó tetejére egy feketére fényezett fémlemezt illesztett Öcsi, amelynek a közepét felszakította, mint írja „imitálva ezzel a hangnyomás erejét, persze némi túlzással, hisz mindenki tudja, hogy ilyen cuccal nem lehet fémet repeszteni”. Az egész kis dioráma tetőzése a króm porraloltó fekete szögesdróttal körbetekerve.

További és nagyobb képek a képgalériában (nem olyan über tutkerájok, csak ami ott helyben ledobva sikerált)

VW Polo 6N2 tuning