Doma Krisztián tuning Peugeot Boxer

Doma Krisztián már jó régen, 2004-decemberében vásárolta az autót, kifejezetten arra a feladatra, amire tervezték, azaz munkára. Két éven át nyúzta a derék Peugeot Boxert, mikor felmerült benne az átépítés gondolata. Hiszen a tuningbulikon pick-upokon és a VW Transzporter különböző generációin kívül más tuning haszonjárművet nem látni. Sőt ha messzebbre megyünk, nem csak itthon, de még Franciaországban sem.

Peugeot Boxer tuning

A tuningot Krisztián az internet böngészésével kezdte, ott akadt rá a H&H Design tuningcsapatra – már több munkájukat bemutattuk. Gyorsan felvette velük a kapcsolatot. A dolgok átbeszélése után el is kezdődött a munka. A karosszéria átalakításával kezdték, itt történt rendesen lemezmunka és műanyagozás is. Kellett rögtön egy nagy dobás, ez pedig a BMW E36-os fényszóróinak a beillesztése. Persze ez utóbbiaknak is a tuningos, nappali fényes változatai kerültek az autóba, a beszereléshez átszabták a lemezeket és morcosították a motorháztetőt.

Peugeot Boxer tuning E36 lámpával

És, ha már dolgoztak a géptetőn, egy légbeömlőt is vágtak rá. Hasonló beömlőket szerkesztettek a sárvédőkre is, az ajtókon lefalazták a kilincseket és zárakat. Ebben a korai állapotában tettük még bele a kocsit a szép emlékű TOPtuning újságba. Tavaly tovább fokozták az átépítéseket, és leszerelték a kétfelé nyíló hátsó ajtót is, a helyére személyautós felfelé nyílót szerkesztettek, amely a lámpák tetejétől nyílik, az ajtót alul szintén lefalazták. A műanyagokat a váci Plasztik készítette a kocsihoz. Az első lökhárítót öt ködlámpafészekkel és az Audiktól kölcsönzött nappali fénnyel alkotta meg, a hatalmas küszöbidomokra az első kerék mögé, és a hátsó elé is nyitott légbeömlőket. Hátsó lökhárítót a hátsó ajtó átalakításakor, később kapott a Boxer, szintén Plasztiktól.

Minthogy az első fényszóró adta a mintát, az összes lámpában ledesre cserélték az izzókat. Már csak egy jó színt kellett találni a gyári piros helyett. Elsőre mályvaszínűre fényezték az autót, így futott egy darabig. Utána újabb fényezést kapott, alul grafit színnel, felül narancs és bordó színekkel. A kocsi a hátsóajtó-átalakítás után kapta meg a mai színét, amely a BMW X1 színválasztékából állt össze, barna alapszínnel, aranyszínű betétekkel, bézs színű választóvonalakkal. (A festékgyártók már szponzorálhatnák a projektet, annyi anyagot elnyelt ez a nagy kocsi).

Már csak jó felnit kellett találni, hogy jó legyen az összkép! Nem volt könnyű feladat. Végül az Audi Q7 könnyűfém keréktárcsáit tették az autó alá 18 colos méretben, 245/50 R18-as gumikkal – érdekes, hogy a nagy lemezfelület mellett szinte kicsinek hatnak a nagy kerekek.

Peugeot Boxer tuning

Ilyen jelentős módosítások után az utasfülke sem maradhatott érintetlen. Dunakeszin flokkolták a teljes műszerfalat, ajtóburkolatokat és majd minden műanyagot, persze több színben. Bőröztek is gazdagon, így járt az elölre beszerelt két Seat Leon sportülés is. A jobb oldali beépítéséhez kiszedték az eredeti páros ülést, és a bal vezetőoldali ülésvasat hegesztették be, hogy beépíthető legyen a sportszék.

Peugeot Boxer tuning

Kellett még hifi, de komoly. Pioneer cuccok kerültek az autóba, de annyi, mintha szállításra pakolták volna be őket. A dvd-s fejegység az ajtókba és a hátra beszerelt erősítőkhöz küldi a jeleket, amelyek táplálják a fej fölé beszerelt mélynyomókat, valamint a bőrözött ajtóburkolatba épített középsugárzókat és a feljebb beszerelt csipogókat. És akkor még nem szóltunk az egykori raktérbe hanyagul ledobott nagydarab mélyládáról. A második hifi-átépítéskor nyitották egybe a rakteret és a fülkét a válaszfal kibontásával.

Ellenben a lemezdoboz hangos is volt, télen meg hideg, így rezgéscsillapító lapokat illesztettek be és 6 mm vastag mdf lapokkal burkolták a lemezeket, miután tíz centiméteres üveg-kőzetgyapot szigetelést tettek alá. A kényelemről pedig egy egyedi ágy gondoskodik! Persze a végső változatban nem a csupasz falapokat bámulják majd a hátul ülők, nem is illik a szőnyegpadlóhoz. Be lesz bőrözve az egész doboz belülről.

Peugeot Boxer turbódízel tuning

Ez eddig oké, de tuning nem történhet a motor fejlesztése nélkül. A 2.5 literes dízel mechanikus adagolós, chiptuning nem segíthet rajta. A megoldást egy nagyobb turbó, és némi adagoló tuning jelentette, amitől elszabadultak a paripák! A változtatások olyan jól sikerültek, hogy a gyári kuplung három hónap alatt feladta a küzdelmet. Így megerősített szerkezetet gyártottak egyedileg az autóba, de még ebből is minden évben egyet elhasznál a jármű. Már csak azért is, mert időközben a GT-20-as turbót kicserélték még nagyobbra, GTV-22-esre, ami másfél báros töltőnyomásával igencsak mozgékonnyá teszi a vasat! Persze nagyobb a töltőlevegőhűtő is, a kipufogót a Janó Dob készítette egyedileg, a váltót is szétszedték és meghosszabbították a fokozatokat. Így már lehet gyorsfuvarokat bonyolítani, vagy inkább csak lehetne, mivel Krisztián már kivonta a munkából a feljavított autót!

További és nagyobb képek a képgalériában