Peugeot 206 WRC replika tuning készlet
További és nagyobb fotók a képgalériában! Ide katt

A győri Peugeot szalon tulajdonosának nagyon bejött pár éve a Peugeot 206 WRC, a tuninghoz is vonzódott, így kitalálta, hogy összeraknak egy WRC optikai tuning készletet a kis Peugeot-hoz. Az ötletet gyorsan tett követte, de mielőtt léptek volna, szétnéztek a tuningpiacon, hogy kínál-e már valaki a Peugeot WRC autót utánzó spoiler készletet. Még Franciaországban sem találtak ilyen céget, így megkérdezték a Peugeot-t, hogy lenne-e kifogásuk a kitt-készítés ellen. A gyáriak áldásukat adták, egy feltételt kötöttek ki, a győriek nem használhatják a 206 WRC elnevezést, mindenképp érzékeltetniük kell, hogy nem gyári eredetű cuccot kínálnak eladásra.

Tuning Peugeot 206 WRC replika dupla hátsó szárnyA spoilerkészlet két hónap alatt elkészült és a megtévesztésig hasonlít a gyáriak formáira. A különbség az apró részletekben és némileg a vonalvezetésben rejtőzik. Például a győri frontspoilert oldalról nem törték át szellőző ráccsal, csupán fekete kocka imitálja a légnyílás helyét, és nem nyúlik olyan mélyre az orra ültetett egység. A spoilerkészlet-készítés legnehezebb feladata a hátsó duplaszárny legyártása volt, végül hat részből álló sablonnal oldották meg a kérdést. A lökhárítókat és a küszöbelemeket igyekeztek gyári rögzítési pontokhoz erősíteni, hogy ne nullázák le a rozsdagaranciát. Abszolút gyári módon felszereltek a sárvédőszélesítések, ugyanis azokat a Peugeot tartozék-katalógusa alapján rendelték, így ez az egyetlen nem saját termék a kocsi spoiler-ruháján. A hatalmas hátsó szárnyat szélvédőragasztóval marasztalták a helyén, a szempillákat kétoldalas ragasztószallaggal rögzítették.

Tuning Peugeot 206 WRC replika 2.0 GT alapokonElsőként egy 1,6 literes bemutatóautóra szerelték fel az optikai készletet, a ralis hatásért az autó fehér felniket és látványos matricázást is viselt. A feltűnés garantált volt, az első érdeklődő hamar befutott és egy helyben rendelt, 2.0 literes motorral szerelt, már gyárilag haragos 206 GTI-re szereltette fel a tuning készletet. Az autóra nem csak a szárnyak kerültek fel, felnyaltak egy egyedileg tervezett matricadíszt is. Mikor fényezték a műanyag elemeket a leszerelt tükörházakat is a festékszóró elé dugták, az üvegfelületeket fóliával sötétítették. Külső díszként még alumínium sapkával zárták le a tanknyílást. A látványon felül más tuningholmi is felkerült az autóba. Állítottak a hátsó futóművön, ugyanis a Peugeot típusainál a hátsó torziós rúd állítható, így lejjebb engedhető a kocsi fara, igaz cserébe rövidebb lesz a rugóút - 1 ricnit állítottak. A gyári rugókat kiszerelték, a helyükre keményebb és alacsonyabb KW rugókat illesztettek, így tovább csökkent a kocsi hasmagassága és feszesebb lett a rugózása. 

Tuning Peugeot 206 WRC replikaTovábbá 17 colos Alessio (még létezett a márka) felniket csavaroztak a kerékagyakra, a tárcsákra 205/60 jelzetű gumikat húztak. Felszereltek hátsó Remus sportkipufogó dobot is. A tuning során az utastér is átalakult. A pedálok gumifejét fém taposókra cserélték, a műszerek számlapjai egyedi színűek és telitömték a kocsit hifi elemekkel. A középkonzolban trónoló fejegységet a tulaj közel 1 millió forintért vásárolta, a Clarion akkori csúcsmodellje, a 9575-ös. Az első Focal 165 K2 hangszóró-szettnek az ajtókon alakítottak ki öblös és látványos házat, amelyet fekete bőrrel burkoltak. A csipogókat az A-oszlopok kárpitjába ültetett fészkekbe illesztették. A hifi többi darabja a csomagtartóban dolgozik. A hely nagy részét a V-szériás 3 db Focal mélynyomó doboz foglalja el, a bal oldali sárvédőbe építették a Phoenix Gold mélyerősítőt, a jobb oldalra pedig a Rockfort szélessávú erősítőt. A zene 145 decibelt nyom.

További és nagyobb képek a képgalériában, katt ide!!

Érdekes lehet: Peugeot 206 magyar egyedi tuning

Peugeot 206 WRC replika tuning