Opel Tigra tuning

Fotók: Orbán Péter (so_low)            Továbi és nagyobb képek a képgalériában

Ahogy fejlődik az ember, és változik vele a világszemlélete és az ízlése, úgy formálódnak a tuning autók is, mintegy tükrözve a tulajdonosukat. Valami ilyen folyamat játszódik le a most fotózott Opel Tigrával is. Az 1,4 literes, 90 lóerős autót Hábián Márió hat éve használja, és mint lenni szokott az első átalakítást egy autótörés után határozta el.

Tuning Opel Tigra

Karosszériamunkaként a sérült oldalrész javítása mellett eltünteték a jelvényeket, ablakmosó spricniket, a hátsó ablaktörlőt és a feliratokat, valamint a motorháztetőt jól ráhúzták a fényszórókra. Az első ablaktörlőt egykarosra cserélték és DTM tükröket szereltek fel. Mindez családilag készült, Márió testvére autószereléssel és kasznizással foglalkozik. A fémmunka után körbenéztek műanyagokért, végül a német CMC Automotive első lökhárítóját és a küszübjeit választották, a hátsó lökhárító egyedileg itthon készült. Felpakoltak még ötküllős felniket és beszereltek előbb 40 mm ültetést adó sportrugókat, majd helyette a hasmagasságot 60 mm-rel csökkentő futóműszettet. Felszereltek egy sportkipufogórendszert és beraktak Simota sportlégszűrőt.

Tuning Opel Tigra

Így gurult az autó egy jó darabig, mígnem a tavalyi szezonra utolérte egy komolyabb átalakítás. Az addigi racing-stílustól távolodva Márió elindult a tiszta clean stílus irányába. Ennek jegyében leszerelték az első lökhárítót és egy átalakított gyárit tettek vissza, amelyet szétvágtak és 7 cm-t betoldottak, így nyúlik mélyebbre. A hátsó lökhárítót újra átalakították, igazán nagyon simára varázsolták. Közben nagyon ügyeltek a profi részletekre, így például az egykarú FK ablaktörlő beszerelése miatt szabadon maradt törlőcsonk nyílást nem faragással tüntették el, hanem jobb kormányos autóról való gyári takaróelemmel fedték le. A sport-tükrök helyére visszatették a gyáriakat. Maradt viszont a lambó-stílusú ajtónyitás, mert azt lényegében minden tuning-vonulat kedveli.

Igen fontos változás, hogy kikerült az autó alól a sportfutóműszett, amely a magyar utak állapota miatt jelentősen korlátozta a kocsi élvezeti értékét. Egyedi légrugórendszert szereltek a Tigrába. Viair 380C krómozott házú kompresszort szereltek a csomagtartóba, amely egy pótkerék helyére illő egykori autógáz-tartályba pumpálja a sűrített levegőt. Innen a gyors reagálásért 8 mm-es csöveken megy a levegő a légrugókba. A hasmagasság tengelyenként állítható, elöl 100, hátul 150 (!) mm lehet a maximális ültetés mértéke. Az új rendszerhez átalakítoták a gyári lengéscsillapítókat, rövidebbek és keményebbek lettek. Márió szerint sokkal jobb az air-ride-dal járni, az ültetés ellenére komfortos a kocsi rugózása.

Opel Tigra tuning

A felnikészlet is frissítésen esett át, a BBS klasszikusa, a háromrészes RS került a kocsira frontpolírozva, krómcsavarokkal, fekete háttérrel. A méret elöl 7x16 col, hátul 8x16 col, elölre alulméretezett 165/45-ös Nankang gumikat „robbantottak”, hátra 195/40-es Yokohama S-Drive került. Megtartották a WM Sport sportkipufogót, de a korábbi krómvéget a stílushoz passzoló rejtett dízelvégre cserélték.

Persze a lámpák is frissültek, elölre Sonar fekete hátlapú angyalszem fényszórók kerültek, hátra Sonar lexus lámpák, amelyeknek az alsó részét Márió pirosra fújta, az oldalindexek feketék – korábban fehérek voltak. Mindemellett még millió egyedi részlet az, ami különlegesebbé teszi a kocsit. Így az otthon polírozott, gyárilag fekete tetősínek, a polírozott csonkantenna.

Az utastér sem maradt érintetlen, bár messze nem olyan markánsak a változtatások, mint kívül. A fagolyós üléstakarókkal mintegy a nyolcvanas évek előtt tisztelegnek, hiszen ebből az évtizedből származnak a felnik is. A kormány bőrözött, a szőnyegek gyékényből készültek. A középkonzolba, a hamutartó helyére beszereltek három nyomásmérő órát polírozott alu-kerettel, ezeken ellenőrizhető az air-ride rendszer állapota – a hamutartó fedele megmaradt, így a mérőórák eltakarhatók. Zene is került a kocsiba, a fejegység Pioneer DEH-7600 Mp, amelyből a jelek egy négycsatornás Magnat erősítőbe jutnak. Ez hajtja a Magnat Classic 2.16 komponens szetteket valamint a Helix Blue zárt subládát, amelyet egy takaróelem fed, egyben eltakarva (és csendesítve) a kompressszort is. A hifibeszerelés kapcsán jó pár négyzetméter hangszigetelő bitumenlapot is elhasználtak.

Gondolom ezek után nem lesz meglepetés, hogy a kocsi újra műhelybe vándorolt, elkészül hozzá a bordó-fekete bőrkárpitozás, valamint új csomagtéri hifi-installáció és berendezés. Viszont aki erre kíváncsi kénytelen lesz tuning-találkozón keresni a Tigrát.

További és nagyobb képek a képgalériában

Opel Tigra tuning