Tuning Opel Corsa

Barbara (Bajbi) autója négy-öt év alatt állt össze a mai formájára. Eredetileg ő is és az autója is "normális" volt, semmi tuning és autós túlbonyolítás. Azonban elég volt pár gyorsulási verseny és tuning-találkozó ahhoz, hogy ledobja a szürke kabátot és színt váltson. Az óvatos kezdés úgy alakult, mint mindenki másnál: új tükör, fényszórók cseréje, majd a feliratok eltüntetése. Ezt követték az újabb felnik – még nem a mostaniak -, a sportrugók. A tuning iskolát mindenki az a-betűnél kezdi, kell pár év, hogy különbséget tudjunk tenni felni és felni között.

Tuning Opel Corsa C

Nagy lökést adott az eseményeknek, hogy időközben összetört a Corsa. Ekkor, ha már úgy is a kasznisnál figyelt az autó, akkor legyógyították róla az első Opel emblémát, színre fújták a műanyagokat és a csomagtartót is megtisztították. Ahogy egyre inkább épült a kocsi, Bajbi pedig egyre jobban megismerte a tuning stílusokat és lehetőségeket, eldöntötte, hogy ő melyik irányt kívánja követni: german style. Nem meglepő, már csak az autó márkája okán sem.

Tuning Opel Corsa

Az újabb módosítások egy állítható- magasságú és húzó-irányú csillapítású KW Variente 2 sportfutómű beszerelésével kezdődtek, amellyel természetesen teljesen lecsavarva jár, azaz elöl-hátul 60 mm-rel van közelebb az úthoz a kocsi hasa a gyári állapothoz képest. Más is bevándorolt a Corsába, például Wiechers rugótoronymerevítő. Bajbi felnin is sokat agyalt, és persze az egyik legdrágább verzió, a Schmidt TH Line tetszett meg neki: végül talált valakit, aki Németországból szerzett a ritka darabokból használtan és persze az új ár alatt jóval.

Tuning Opel Corsa

Karosszériailag is továbbfejlődött a gépezet. Folytatódott a tisztító munka, amelynek áldozatául estek a díszlécek, a hátsó ablaktörlő- és mosó, a tetőantenna, az oldalindexek. Jött nagyobb vasmunka is, mint a géptető morcosítása, a sárvédőívek kiszélesítése – minthogy a felnik beleértek. Ennek kapcsán leugrottak a lökhárítók is, clean-stílusban egybedolgozták őket, mint egy félig lemaszírozott szappant, és persze szélesebbek is lettek, hogy passzoljanak a sárvédőkhöz. Új küszöbidomokat is kapott az autó, a gyárit, csak éppen a GSi-re valót.

Tuning Opel Corsa

Mikor megvolt a formamunka, jöhetett a lakkozás. A gyári bordó színt egyedi gyöngyházmetál-bordó váltotta piros pigmentekkel – nagyon telitalálat a választás, a napfénytől életre kel az autó. A tető és több műanyag kiegészítő matt krémszínű lett, a színt a belső bőrkárpit krémszíne alapján keverték ki. És hogy a csajos jelleg hangsúlyozva legyen a tetőre Swarovski kristályokból alkottak mintát – betojás az összhatás.

Tuning Opel Corsa

Az utastér is nagy dobás, és előbb elkészült mint a külső. Mindent kipakoltak, az ajtókat és a tetőt hangszigetelték. Amit kiszedtek, tehát az összes ülés, a műanyag burkolatokat, a tetőkárpitot vajszínű-, illetve bordó bőrrel húzták be, dúsan steppelve ahogy kell. Még szőnyeggarnitura is készült a kocsiba, sőt a cd-tartók, illetve Bajbi táskája is az autó kárpitozásához passzol! Nők!

Bajbi tuning Opel Corsa

A kárpitozás közben némi változás érte az utasteret is, kihagyták a hátsó középső fejtámlát, eltüntették a majrévasakat és a pohártartót. Bekerült cserébe led-lábtér világítás elölre-hátulra, amely csukott ajtóknál pirosan, nyitottnál fehéren világít. A részben bőrözött csomagtérbe piros ledek kerültek. Szintén új a házban a hifi, amely Alpine fejegységből, Hollywood első komponens szettből, a kalaptartóba szerelt Pioneer oválokból, DLD mélyládából és egy két- valamint egy négycsatornás erősítőből áll. A nagy áramfelvétel miatt 80 Ah nagyobb akkut tettek be.

Motorilag nincs sok változtatás, csak egy sport hátsódobot szereltek fel. Minthogy az autót egy 1,2 literes motor hajtja egy fejbólogatós Easytronic váltó közvetítésével, túl nagy változtatás kellene, hogy kategóriás lépést érjen el a Corsa teljesítményben. És persze Bajbi így is odaér mindenhová, ahová szeretne.

További és nagyobb fotók a képgalériában