Seat Leon 2.0 TFSI tuning O.CT tuning

Képek: Dombóvári Mihály

Már a sportolóink is Seat Leon FRX-el rohangálnak, így érdemes megnézni mit készít magának az a tuningcég, pontosabban a pécsi O.CT, amely az FRX átépítéssel a magyarországi Seat udvari tuningszállítójává vált. Persze, hogy maguknak is építettek egy tuning Leon-t, amely, egyrészt tesztpadként is szolgált a Seat Leon FRX kikisérletezéséhez, másrészt azoknál jóval durvább lehet, hiszen nem kellett a garanciavesztésre, vagy az újautó-vásárlók tűrőképességére figyelemmel lenni.

Seat Leon optikai tuning O.CT jelvénytelen maszkÍgy Páva Gábor, az O.CT tulaja több mindent felpakolt a kocsira, amelyet a Hungaroringen nézhetem meg. Kívülről igazán sokat sejtető az autó, hasal az úton és zord a tekintete a fekete kiegészítőkkel. Még feltűnőbb, ha nyílik az ajtó: hála az LSD-ajtószettnek. A kocsi gyári holmit is visel, pontosabban a jól sikerült Monster spoilerszettet. Tuningcsapaté viszont a jelvénytelen fekete hűtőmaszk. Színben passzolnak a bicolor 18 colos felnik is, amelyekre 225/ZR18 méretű Pirelli P-Zero gumikat húztak.

Seat Leon futóműtuning O.CT tuningMessziről feltűnik a kocsi lapos fekvése, ez sem véletlen, a gyári rugókat és lengéscsillapítókat egy állítható magasságú KW-szett váltotta le – a KW magyarországi hivatalos importőre az O.CT. Ez, és a gumiméret már önmagában megváltoztatták az autó járását, a kormányzás precízebb lett, az autó tűréshatára a kanyarokban kitolódott. Gáborék azonban még fokozták a dolgot, és nyomtávszélesítő pogácsákat illesztettek a felnik alá. Ez tovább javította az autó futástulajdonságait, miközben a látványnak is jót tett.



Seat Leon futómű tuning O.CTBár a kétliteres TFSi motor gyári 200 lóereje is élvezetessé teszi az autózást, azonban ehhez a kinézethez több kellett. Meg hát az O.CT komoly hangsúlyt fektet a technikai tartalomra. Így a motortuning sem maradt le. Megemelték a turbónyomást, lecserélték a lefúvószelepet, új szívóoldalt építettek fel direktszűrővel. Az eredmény közel 250 lóerő, határozottabb gázreakció – köszönhetően a stabilizált turbónyomásnak -, nagyobb rugalmasság minden fordulatszámszinten.



A fotózás óta infóink szerint már beszerelték a rövid kapcsolási utakat adó „short shift” váltórudazatot – ez a sárga gyári Leon FRX-be is belekerült, amely most Red Bull felvezetőautó, csak a falábú és fakezű tesztelők hazavágták. Valamint Gábor féktuningot is ígért. Illik betartani!

(Érdekes lehet: Seat Altea Freetrack 2.0 TFSI teszt, Seat Leon Cupra JE Design tuning)
Seat Leon O.CT tuning