Mercedes W124 tuning

Ma már hihetetlennek tűnően hosszú ideig, 10 év és nyolc hónapon át gyártották a Mercedes W124-es típust, a köznyelv szerint a púpos Mercit – a magas csomagtérfedél miatt lett ez a beceneve itthon. De bármennyi ideig is gyártották, ma már a legfiatalabb is 17 éves lesz az év derekán, a legöregebb pedig most tölti a 27-et! A típus a korának köszönhetően kezd klasszikussá érni, így nem kell azon csodálkoznunk, hogy egyre több autórajongó fedezi fel újra. Így fordulhat elő, hogy a mai trendek szerint tuningolt példányok is rendre felbukkannak, mint ez az ezüstszürke darab.

Mercedes W124 tuning Mae felni
Szilvási Szilveszter öt éve vette meg a már akkor sem fiatal Mercit. Igen lerongyolódott állapotban került hozzá, lényegében a bontástól mentette meg a vásárlással. Az 1989-es évjáratú autóval eleinte csak az volt a célkitűzése, hogy a gyári, rozsdamentes állapotára állítsa vissza és így egy vállalható járművé váljon. Végül nem elégedett meg ennyivel, mivel a tuning ipar jó pár holmit kínál a kiöregedő típushoz.

Mercedes W124 tuning
Így elkezdődtek a kisebb-nagyobb átalakítások. Először is síküveges első fényszórókat, indexeket és füst kristály hátsó lámpákat szerelt be. Az első lökhárító aljára egy koptató került. Mivel az autó orra még mindig túl bácsis maradt, Szilveszter szerette volna feldobni. Az ötlet jó: a Chrysler 300 C hűtőmaszkjába való fémrácsot faragott a gyári Mercedes keretbe. Közben egy kicsit festészkedtek is az autón, a tanksapka fedelét szegecseltre airbrusholták.

Mercedes W124 tuning AMG kormány
A 2012-es év újítása a karbon megjelenése a kocsin, amit Soós Péter készített. Az egész tetőt, a hátsó lámpa keretét, a csomagtér ajtó széles fogantyúját is bevonták karbon fóliával. Nagyvilági huncutság, hogy az autó küszöbburkolatába a mai tuningolt Brabus Merciken látható ledes világítást építettek be.

Mercedes W124 tuning
Az utastér sem maradt a régi. Érdekes transzplantáció, hogy a Saab 9000 bőrüléseit szerelte be Szilveszter, amit a W124 Sportline felszereltségre jellemző kárpitokkal párosított. A küszöböket farmerral vonta be. Szerzett más finomságokat is, AMG fakormány és váltógomb került a kocsiba. Nagyon mai lépés, hogy a belső világítást is fehér ledekkel upgrédelte. Jutott hifi is az öreg Mercinek, a csomagtérbe költözött egy Soundstream 1200 wattos mélynyomó, egy Axton monoblock 350 watt RMS erősítő és egy Fahrad-os digitális kijelzős kondenzátor. A három egység szolíd, de hatásos enteriőrben foglal helyet: a mélynyomó hangszórórácsaként egy Mercedes Actros jelvénye szolgál, a szőnyeg gyékény, a kiegészítő pedig egy eredeti alumínium kufferos mentődoboz.

Mercedes W124 tuning
Térjünk át egy kicsit a háttértechnikára. A motor egy kétliteres dízel, amihez csak kívülről nyúltak, polírozták a szelepfedet. Bár ez így nem teljesen igaz, hiszen a kipufogó is motortartozék, az pedig átalakult. 50 mm átmérőjű csőből hegesztettek a kocsi alá új rendszert, a végén gyári dobbal és krómozott dupla dízel véggel. A gyári rugókat AMG ültető rugók váltották le, a lágy lengéscsillapítók helyére is keményített készlet került. Az évek folyamán nagyon sok felnigarnitúra volt az autón, minthogy Szilveszter gumisműhelybe dolgozik, ez amolyan szakmai ártalom. Nagyjából 3-4 havonta váltogatta a felniket a Mercin, 15-től 18 colosig. A jelenlegi nyári készlet egy 8,5x18 colos MAE garnitúra – amelyhez illik a rendszám - elől 215/40 R18, hátul 225/40 R18-as gumikkal. Tervek továbbra is vannak az autóval, amelyek megvalósításában, mint eddig is sok barát segít, köztük Herczeg Ricsi is, akinek a mackós Fronteráját korábban már bemutattuk. De hát az autótuning is egy olyan foglalatosság, ami sokkal jobban esik baráti körben űzni.

A fotók a Campona parkolóházában készültek, köszönjük a lehetőséget!

További és nagyobb képek a képgalériában