Mikor megjelent a frissített Seat Ibiza, Máté már tudta, hogy neki ilyen autó kell. Nem sokat tétovázott meg is rendelte és szinte elsőként gördült végig Kaposvár utcáin ezzel a típusú autóval. Tetszett neki ugyan a gyári formavilág, de többre vágyott! Tudta, hogy sokáig nem lesz szalon állapotú az autója. Apróságokkal kezdődött változtatások sora: egy szolid fólia került az üvegekre, a feliratok pedig egy tisztítókúra során eltűntek az autóról. A gyári lemezfelnit egy könnyűfém váltotta fel. Így már szívesebben autózott az Ibizával, de szíve egyre jobban dobogott a tuning után.

Az igazi lökés akkor jött, mikor barátjával nyitottak egy tuning boltot. Ekkor ugyanis rádöbbent, hogy autójából hiányzik a zene, amivel előtte nem is foglalkozott. Akkor egy viszonylag szolid hifi került az autóba, ami mára teljes mértékben kicserélődött. Napjainkban egy VDO fejegység gondoskodik Máté és az utasai hangulatáról, amihez egy 10-es CD tár tartozik. A csomagtartó teljes egészét elfoglalja a hifi, amelyben a főszereplők egy Macrom 30 centis szub és egy azonos típusú erősítő.

Az autó karosszériája sem maradhatott sokáig gyári állapotban! És mivel Máté a Kaposvári Egyetem rajztanári szakán végzett, nekifeszült az optikai tuning feladatának, elkezdett rajzolgatni, hogy hogyan is lehetne feldobni a külsőt. Megtervezte lökhárítóit, de mivel senki nem vállalta el, így kénytelen volt belekezdeni önállóan a nagy munkába. Közben megismerkedett egy sráccal, aki segített neki de, nem csak a munkában, hanem lélekben is, hiszen mikor Máté már föladta volna, ő nem hagyta. Így először elkészült az első, majd kicsit később a hátsó lökhárító is. Majd ezek után, hogy így belejött az üvegszálas technika rejtelmeibe, készített egy küszöböt is, ami jobban illeszkedett a lökhárítókhoz, mint a gyári. 

Közben dolgoztak a lakatosok is, és eltűntek az oldalindexek, a motorháztetőben ki lett hegesztve a Seat jelvény miatti görbület és egy másik visszapillantó tükröt is kapott az autó. Az eredeti hátsó lámpa helyére egy lexus optikás, előre pedig Cupra fényszóró került. De a Cupra lámpa sem tetszett krómozottan, így darabjaira szedték és a belsejét matt feketére fújták a morcosabb tekintetért, plusz beszereltek egy xenon szettet.



Ekkor jött a döntés, hogy a felninek mennie kell és helyét a MilleMiglia EV-S váltotta 7x17 colos méretben. Persze a kerekek sem maradhattak gyári állapotban, így Máté szintén saját kezűleg állt neki a módosításhoz. Felpolírozta a küllőket, a belső felüket pedig selyemfényű feketére fényezte. Mivel a futómű még mindig a rettentő magas gyári volt, ezért azt is le kellett cserélni. Gondos utánajárás után egy FK szett vált be, ami elől 8, hátul 7 centivel tette lejjebb az utazómagasságot, megnehezítve ezzel az autó mindennapi használatát. Ezzel elkészült az autó külseje olyannak, amilyennek a gazdája megálmodta.

A belsőben már kevesebb változtatást végzett. A világosszürke gyári kárpitokat feketére cserélte, plusz az egyes elemeket az autó színére fényezte. Az eredeti sebességváltógombot egy Conrero váltotta fel, a kormányt pedig egy sportosabbra cserélte ugyanúgy, mint a pedálokat.

A tuning Seat Ibiza teljes egészében a tulajdonosa saját kezű munkája, így joggal lehet rá büszke mind az utcán, mint pedig a kiállításokon. Persze egy igazi tuner gondolataiban sosem áll meg az ötletek gyártása, így Máté fejében is megvan már az autóval kapcsolatos következő terve. Várjuk a megvalósítást!



Műszaki adatok

Karosszéria     

Morcosított motorháztető, oldalsó indexek eltüntetve, minden elem színre fényezve, hátsó ablaktörlő és a tetőantenna eltüntetve, Llumar ATR20 fólia körbe, egyedi, saját készítésű lökhárítók, küszöbök, M-es tükrök, dupla optikás fekete Cupra első lámpa, xenon, lexus style hátsó lámpa

Utastér

Színre fújt belső ajtóelemek, Conrero váltokeret, Conrero váltogomb, Sparco pedálok, egyedi övpárna, egyedi, saját készítésű számlap, Simoni Racing kormány, belső műanyag elemek deréktól felfelé feketére, a tetőkárpit grafitszürkére kárpitozva

Motor 

1.4 16V, 75 LE, direktszűrő, Remus Racing dob ovál véggel, katalizátor kiszerelve

Futómű

205/40 R17 Marangoni Zeta gumik, 7x17 colos Mille Miglia EV-S egyedi, polir-matt fekete kombinácó, FK futómű, állítható első toronymerevítő, 20 mm-es nyomtávszélesítők hátul

Multimédia

VDO3300 fejegység és cd tár, Macrom 5 csatornás erősítő, Macrom első-hátsó szett, Macrom 30-as nyomó, egyedi csomagtartó beépítés