Fanat X tuning Lancia Dedra

Dávid, vagy nick-nevén Evo-Dave úgy gondolom a Fanat-X okán ismerős úgy általában a tuning koccanásokra járó többségnek. Amolyan frontember, egyik funkciója, hogy másokat is meggyőzzön, hogy jó a Fanat-X-nél tuningoltatni, mert van fantázia és szakmailag is összehozzák. Kifejezetten kedveli a geg-irányultságot, ennek a szellemében nyesegeti át a melósautóját, a Lancia Dedra kombit. A szerelem-autója egy Lancia Delta HF Integrale, azt ugye senki nem használná sokszor koszos alkatrészek cuccolására.

Lancia Dedra kombi tuning Fanat-X

A Dedra először halottas-kocsi kiépítésben működött: tök őszinte leszek, nem jött be. Egyrészt az autó típusa sem olyan, másrészt nyomasztó volt. Azt szeretem, ha az ember meglát egy tuningautót és vagy pozitívan elámul, vagy vigyorog, vagy nem hiszi el a technikát, a lényeg, hogy mindenképp pluszos érzést adjon – akkor is, ha az ember nem abban a stílusban vagy márkában utazik. De amikor megláttam a SWAT kombinációt az M0-áson….na azt mondtam ez rendben van. Illik a kocsihoz, a tulajhoz, a világforduláshoz.

Lancia Dedra kombi Tuning Fanat X

És alig kellett módosítani ehhez a korábbi verzión. A lényeg kész volt, úgy mint az átformált gyári lökhárítók, elöl a jobb hűtés okán nagyobb beömlőnyílással, hátul letisztítva, oldalt kivezetett kipufogónyílással. Letakarították a fölösleges dolgokat is, a csomagtérfedélről lekapták az ablaktörlőt és amerikai stílusú szélességjelzőket is felszereltek. A mattfekete fényezés is adott volt.

Lancia Dedra kombi tuning Fanat X

Jöhetett a SWAT ruha. Egy kis háttérként a a SWAT félhivatalosan a Special Weapons and Tactics megnevezés rövidített betűszava, amolyan speciális kommandós csoportokat sorolnak ide. Dávidilag viszont a rövidítés jelentése: Special Way Auto Tuning. Az autó tetejére fóliaként került a fehér, és persze a feliratok is matricák. A fényszórók is fóliázottak.

Lancia Dedra kombi tuning fanat x - a puska Zsemle tulajdona

Az utastérben is katonásabb lett a feeling. Az ajtókárpit betétjei és az üléshuzatok terepmintásak – téliszürkékből foltozva. A kemény felületek javát pedig karbon fólia borítja – Dávid nagyon szeret karbonfóliázni. Beépítettek egy vákuum mérő órát, a váltógomb egyedi felül alu, alul igazi karbon. A zeneiségről egy dvd-s JVC fejegység gondoskodik, ESX kábelszett továbbítja a jeleit az erősítőkhöz, onnan a hangszórókhoz. Ez utóbbiakból a legnagyobbak a csomagtartóban laknak egyedi kialakítású környezetben. Összesen a 30 cm átmérőjű mélynyomókon felül elöl dolgozik még 16 cm-es komponens szett, valamint a csomagtérajtóban a társai. Hátul akad még gravírozott, leddel megvilágított plexi fedél is, a show kedvéért.

Lancia Dedra tuning Fanat X

A kocsi motorja maradt a 140 lóerős kétliteres benzines. 50 mm-es csövekből varrt sportkipfogó-rendszert akasztották rá, amelynek a kipufogóvége a kocsi bal hátuljánál, oldalt töri át a lökhárító síkját. Kapott még egy jó nagy direktszűrőt, meg sportgyertyákat, és nagyrészt feketére mázolták. A futómű is átesett sportosításon. Az első tengelynél a Dedra turbó keményebb rugóit szerelték be, a hátsók FK-sportrugók. A gyári lengéscsillapítókat a Lindor alakította át, rövidítve és keményítve lettek – huzó- és toló irányba is.

Vélhetően a technikai tartalom továbbra is megmarad, csak a látvány lesz más. Hogy mi, az majd kiderül az AMTS-en, márciusban!

Van még pár kép a képgaliba, meg a kötelező fészbúkon

Lancia Dedra, Dávid másodikja