Honda CRX Del Sol Turbo from Poland

Soha nem könnyű autókat zsűrizni, de mindenképp nagyon jó dolog. Keresni is jó, megtalálni pedig még jobb. Az OKtuning.hu főszerkesztője, azaz jómagam és az AutóBild főszerkesztője, Szabó Robi együtt választottunk díjnyertest az újság által felajánlott "Legszebb külföldi autó" díjra. Ami persze nem csak a szépségről szólt. Mert hát klasszikus értelemben a kiválasztott Honda Del Sol nem Barbie-szépség, mégis megdobogtatja a szíveket.

Választottunk kakukktojásként a lengyel Air-Riders csapattal érkezett, holott normál vasrugón álló gép - amúgy a buli kedvéért jött. Tulajdonosa Adam, igazi keménymagos tuningsrác,  a "Raceism" tuningbrigád tagja, amely csapat a legtisztább vérvonalú tuningstílusokat hiszi, mint a Hellaflush és a clean, továbbá a kategóriákon felüli gépész tuningot. Autója, a díjnyertes Honda CRX Del Sol is ennek megfelelő!

Raceism - Honda CRX Del Sol

Adam huszonöt éves, az autója tízzel fiatalabb. 1997-ben gyártott Honda CRX Del Sol, amely típusból már a másodikat koptatjakorábban Opelben ült, de úgy kommentálja, hogy az csak félreértés volt. Az autó eredeti színe piros, igazán a budapesti tuning showra lett kész a kocsi, már ami a kinézetét illeti. A tartalmi rész már tavaly megvolt.

Tuning Honda CRX Del Sol turbó

A kocsiban a lényeg a motor: kidobták az eredeti B16-os egyhatost, a helyére az Integra 1,8 literes B18-as blokkja került, de nem maradt gyári állapotban. Szétkapták, megerősítették a szerkezeteit, így beszereltek Eagle hajtókarokat, Wiseco dugattyúkat, új ARP tőcsavarokat.  Mindezt azért, hogy bírja a motor a turbó felszerelésével járó nagyobb terhelést. A lélegeztetésre egy KKK K27-es, nagyméretű turbót választottak, amelyet egyedileg gyártott leömlővel illesztetek a helyére.  Természetesen készült egyedi töltőlevegőhűtő is, az üzemanyagrendszerben pedig Aeromotive üzemanyagszűrő és Siemens 650 cc befecskendezőfúvókák szolgálnak. A hőháztartás rendben tartására felszereltek egy Mocal olajhűtőt is.

Honda CRX Del Sol turbó tuning

A szívóoldal Pipercross szűrővel kezdődik, a nyomás alatti szakaszokat pedig 2, illetve 2,75 colos alumínium csövekből alakították ki, a lefújószelep HKS. A kipufogórendszer egyedi, egy darab végdobbal és 3 col átmérőjű csövekkel. A hardver munkáját P28-as vezérlőegység hangolja össze egyedi programmal. Mindezzel a kis CRX teljesítményét 550 lóerőre növelték, a nyomatéka 500 Nm! Már ez megér egy díjat!

Honda CRX Del Sol tuning

De a csomagolás sem megvetendő. Az autó karosszériájáról eltüntették a fölösleges feliratokat és díszléceket, átdolgozták mindkét lökhárítót. A sárvédőket kiperemezték és szélesítették. Az első fényszórókat füstszínűre ködölték, a hátsó lámpákat pirosra lakkozták. Hátra felszereltek egy vonószemet is, ami tovább erősíti a gép-hangulatot.  Az autó színe is megváltozott, most zöldes-szürkés metál, a géptér pedig metálkék.

Honda CRX Del Sol tuning turbó

A futómű kialakításánál a HellaFlush irányzatot követve a legnagyobb mértékű ültetésre törekedtek. H&R sportrugókat szereltek be, amely elöl-hátul 60 mm-rel csökkentette a hasmagasságot – a gyári gumimérettel.  Viszont a kocsi jellegéhez nagyon passzoló Mattig lemezfelniket szereltek fel elöl 8,5x15, hátul 9x15 col méretben - elöl ET10, hátul ET28. A felnikre 195/45 R15 gumik kerültek, ez már jelzi, hogy a további ültetésről a felni-gumi kombináció gondoskodik! De a felnik alatt is van érdekesség, elölre 280 mm-es féktárcsákat szereltek, hátul még maradt a gyári, de 260 mm-es a terv – Goodridge teflonfékcsöveket is beszereltek. A lengőkarok és stabik poliuretán szilentekkel kapaszkodnak.

Honda CRX Del Sol tuning

Az utastérben a Honda S2000 üléseit találjuk és sok alcantarát. Középre három kiegészítő műszert szereltek, egy a turbónyomásról, egy az olajhőmérsékletről, egy a kenőanyag nyomásáról tájékoztat. A kormány kivehető Momo Corse. Zene is van, de nem komoly, Sony Xplode fejegység és mélynyomó szórakoztat, ha a motor már kibömbölte magát. Úgy gondolom a rövid leírás után érthető miért választottuk ezt az autót!

Honda CRX Del Sol tuning