Tuning Honda Civic Kenwood demo

Fotók: Dombóvári Mihály        További és nagyobb fotók a képgalériában

Kint a Carstyling Tuning Show-n a Kenwood-Kicker standján sertepertélve nézegettem-fotózgattam a narancs-szín Honda Civic-et, de mivel beszélgetés közben nem terelődött rá a szó, így azt hittem egy korábbi, eddig előlem eldugott demoautója az Automap cégnek. Többször bambulok be dolgokat, így napirendre tértem a dolog fölött. Tegnap locsoltak csak fel, hogy hé, ez tök új kreáció, úgyhogy gépet elő és irány fotózni, de gyorsan. Ma meg is történt a találka, és le is fotóztam Rachler Csaba autóját, aki a Kenwood-Kicker forgalmazónál munkálkodik serényen – így legalább adva volt a hifi márkája.

Tuning Honda Civic KenwoodA Civic újkora óta Csabáéké, a felesége óvott gépe volt egészen tavaly-előttig. Akkor a km-számláló elérte a 248 000 km-t a mindig márkaszervizbe hordott, törésmentes autónak. Még 2007-ben Sinsheimben löktek a porondra egy hifi-demo Civic-et a németek, ez a dolog ültette el a tuningautó építés gondolatának magvát a férji fejben. Inkább új kocsi az asszonynak, de a Civicet át kell építeni! Bár a kocsi igen jó állapotnak örvendett, a tuning előtt ától zéig felújították – mert egyébként valahogy így kéne az autóépítést kezdeni mindenkinek, rossz alapból jó tuning autó sem lesz.

Honda Civic tuning KenwoodFelújították a motort, a kasznit, a futóművet, fékeket – gyömrőn a Deliver szerviz tette ezt. Persze nem állították vissza újra a gyári állapotot, hogy legyen mit újra elbontani, az összerakáskor már szépen kerültek be a tuning cuccok a járműbe. Így az időközben beszerzett osztrák optikai tuning készlet is felköltözött az autóra – lökhárítók, küszöbök -, cserélték a sárvédőket, új, módosított a motorháztető. A kasznimunkák után mehetett a Civic a fényezőhöz, hogy megkapja a kiválasztott Lamborghini Murcielago Orange színt (2007-es modellév). Nem volt olcsó döntés, drága alapanyag, sok munkaóra alatt fújható, de a végeredmény magáért beszél. Még akkor is, ha millió matricával takarták el a fél autót, de hát már csak ilyen a féldemóautók sorsa, a plakátfiú szerep megjelenésbeli kompromisszumokat kíván – mondjuk a Kicker Subaru nem sínylette meg a dolgot, arra nem mondom, hogy kevesebb vinyettával jobb lenne.

Honda Civic tuningMég néhány apróság történt a kocsi külalakjával, így kapott két M3-as tükröt, krómhátlapú angyalszem fényszórókat és lexus hátsó lámpát. Az üvegekre Hanita izraeli biztonsági-UV fóliát ragasztottak, ez és a dekor fóliák a KiwiPrint közreműködésével kerültek az autóra.

De térjünk át a lemezek alatti dolgok taglalására. A futómű nem kapta vissza a gyári darabjait, helyette állítható lengéscsillapítóknak és keményebb-alacsonyabb sport rugószettnek örülhet. A fék is jobb lett Brembo cuccokkal, valamint beszereltek rugótorony-merevítőket is. A motor körül is történtek események, új a direktszűrő, amely egy polírozott csövön át szállíthat levegőt, és a leömlőtől új a Proex nyitott kipufogrendszer, amely 60 mm átmérőjű csövön át engedi a gáokat hátra, hogy ott kibújhassanak a 2x2 dupla háromszög alakú spéci krómozott kipufogóvégeken.