Tuning Honda CRX del sol Körmendről

Fotók: Simon Attila

Az 1992 és 1997 között gyártott Honda CRX del Sol már szériaállapotában is a vezérbojban helyezkedik el a magas örömfaktorú autók között. Mégis, szinte kiállt a tuningért, nagyon jó alap rá a japán gép. A körmendi Honda CRX minden tuning műfajban fejlesztett autó. A tulajdonosa, Bognár Balázs három éve vásárolta, pont télen, és mivel eleve hobbiautónak szánták, garázsba került, és már átalakulva bújt ki onnan.

Tuning Honda CRX del solBalázsnak határozott elképzelései voltak a kocsiról, mivel egy CRX del Sol-on addigra már túl volt. Elég gyorsan kialakult benne előbb a Honda, majd a CRX függőség, az első kocsija Civic volt, a következő egy második generációs CRX, logikusan következett tehát a harmadik generációs autó választása. Igaz Balázs kicsit lányosnak tartotta, tehét mindenképpen szükség volt rá, hogy a tuning által némi férfihormont pumpáljanak az autóba. Ez sikerült is, de egy baleset miatt az első CRX del Sol-t el kellett adni. Sokáig tanakodott mit vásároljon a fekete összetört vas helyett, de a szíve visszahúzta a CRX-hez. Szerencsére sikerült egy azonos felszereltségű keveset futott VTI-t találnia, ez az aktuális autó.

Tuning Honda CRX del sol - motortuningAz átépítés során az egyedi külsőre helyezték a fő hangsúlyt, ránézve a kocsira efelől nem is lehet senkinek kétsége. Színjátszó flip-flop fényezés, hatalmas szárnyak és légterelők, kopoltyúk és felfelé nyíló LSD ajtó. De a feltűnő megjelenés nem minden, a különlegesség is ugyanilyen fontos volt. Balázs olyan kiegészítőket keresett, amelyeket Magyarországon nem lehet beszerezni. Végül a világ majdnem minden tájáról rendelt alkatrészeket:, az Amerikai Egyesült Államokból jöttek a lámpák (elsők angyalszemek, hátsók kristály lámpák az Altezza-tól), Németországból és Spanyolországból a spoilerek, Olaszországból az utastéri kiegészítők, Ausztriából a hifi, Hong-Kongból a speciális felfelé nyíló ajtózsanérok. De nem csak kész-termékekből állt össze a kocsi, jó ötleteket is hozzákevertek. Mint a plexit a motorháztető szellőzőnyílásaiban, amelyek által csukott tetőnél is látható a szépített motor. A motortérben a szelepdeknit aranyszínűre fújták, a szívóoldal csövei polírozottak. A toronymerevítő az autó színét kapta. Bátran hozzányúltak a lemezekhez is, így a sárvédőkbe kopoltyúkat vágtak. Éjszaka a külső megjelenést is kék neonok dobják fel.

Tuning Honda CRX del solDe nemcsak a látványban üt nagyot az autó, motorikusan is hozzányúltak. Kapott kapcsolható Skunk-2 csiptuningot, rajtautomatikát, Iridium gyertyákat spéci kábelekkel, nagyobb a benzinnyomás, a gyári légszűrőt helyett egy szép nagy Simota direktszűrő dolgozik a kocsiban. A széria kupplungot izmot kívánó szinter kupplungra cserélték. A kipufogó 60-as sportrendszer, a trükkje az elektromosan nyitható pillangószelep, amellyel a fojtás mértéke szabályozható. Így a motor 185 lóerőt tud, amellyel a gyorsulás 7,2 másodpercet vesz igénybe százig, a végsebesség pedig 230 km/h. A megnövelt teljesítményhez hozzáigazították a futómű és a fék képességeit is. A kékre fújt féknyergek Brembo fékbetétekkel Brembo tárcsákat markolnak ha kell, a rugók és gátlók a Koni termékei, a felni 16 colos Dotz, amelyeken 215/40 méretű abroncsok feszülnek. Elölre és hátulra egyaránt beszereltek 1-1 toronymerevítőt.

Az utastérben kultúrált hifit találni, a fejegység DVD-játszós, TV-tuneres kiforduló monitorral, az erősítő és a hangszórók a Magnat termékei. Éjszaka neon-világítás teszi sejtelmessé a hangulatot, ekkor jön ki a plasma hátlapú műszerfal hatása is. Balázs elégedett a kész munkával, és miért ne lenne az. Sport-bőrülésekbe ülve markolhatja a Momo kormányt, jó időben kinyithatja az elektromos targa tetőket és autózhat vidáman a könnyű, jól gyorsuló CRX-szel. Igazi élményautót birtokol.

További és nagyobb fotók a képgalériában