AC Schnitzer BMW E61 LPG V10

Azért még ne rohanjanak a gázpárti jómódú tuningőrültek az AC Schnitzerhez autót vásárolni, mert a bemutatott kocsi amolyan technológiai demonstrátor. A cél bebizonyítani, hogy a tuning is lehet zöld, és ettől nem kevésbé tuning.


AC Schnitzer BMW V10 LPG motor
A bizonyításhoz nagyon odatették magukat az AC Schnitzernél. Az M5-ből és az M6-ból már megismert V10-es motort illesztették a 3-as orrába. Ez már jó alap. És azért választották az LPG-üzemet, mert ez a gázszett beszerelésén kívül lényegi átalakítást nem követel meg. A gázszett azonban nemigen kapható 10 hengeres motorhoz, így az AC hengersoronként szerelt be egy-egy öthengeres készletet. Mindezt úgy, hogy módosítottak a vezérlő elektronikán, sport-kipufogórendszert és sport-fémkatalizátorokat szereltek be. Így a motor nemhogy gyengébb, de erősebb 45 lóerővel, mint a szériakivitel. A nyomatéka pedig 540 Nm. 

AC Schnitzer szerszámkészlet
Az erőt egy 80 literes gáztank és egy 60 literes benzintank látja el energiahordozóval, gázüzemben 15 százalékkal alacsonyabb a széndioxid kibocsátás. Az autó a többletsúly ellenére lenyűgöző menettulajdonságokkal bír, állóról a 100 km/h sebességet 4,5 másodperc alatt eléri, a 200-at 13,9 alatt, a végsebessége pedig 320 km/h.

Egy igen elegáns szerszámkészlet lapul a puhára kárpitozott csomagtartóban


A gázkészleten kívül minden más a tuning klasszikus irányzatát képviseli. A fékrendszert is átépítették, most nyolc dugattyús fix nyergek lassítják a 374x36 mm méretű első tárcsákat és négydugattyúsok a 350x24 mm méretű hátsó tárcsákat a GP3.10 GAS POWERED nevű demoautón.

AC Schnitzer BMW LPG V10

Persze a kinézet átformálásakor is mindent megragadtak, hogy feltűnő legyen a gázautó. Látványos a nagy ajkú első lökhárító, a krómkeretekbe foglalt légnyílások a motorháztetőn és a sárvédőkőn. Izmos a küszöb, amely igazodik a hátsó 60 mm-es sárvédő-szélesítésekhez. Jár még a kocsihoz diffúzorszerűen kiképzett hátsó lökhárító, középen kipufogóval, valamint csomagtérfedél ráépítés. Kicsit fura a szárnyacska-antenna a kocsi tetején. Mindezt halványzöldbe csomagolták.
AC Schnitzer antenna



Egy igen furcsa antenna megoldás

AC Schnitzer Type VI

Persze csücsbe tették a kocsit, felniként a gázos kocsival egyszerre bemutatott új duplaküllős Type VI modellt választották. 

AC Schnitzer V10 utastér

Az autó utasterében – sőt a csomagterében – is szépet tett az AC Schnitzer. Fehér-őzbarna bőr-alcantara kárpitozást készítettek, még a műszerfaltömböt is behúzták. Érdemes megnézni az ülőfelületek steppelt kiképzését. Felszerelték a szokásos kellékeket is, így a fehér bőrkormányt, az alu pedálokat, a duci váltógombot és spéci markolatot az I-Drive részére.



Bár hangsúlyozta a cég, hogy nem eladó a kocsi, azért a végén csendben megjegyzik, hogy 198 000 Euróba kerülne ha…. Persze sok részlete visszaköszön majd a normál kínálatban.

(Más AC Schnitzer munkák: X5 E70, jubileumi tartozékok, ACS Tension)

AC Schnitzer V10 LPG far