Tuning Ford Sierra

További és nagyobb fotók a képgalériában

Minden napi nyúzós autó a 22 éves Ford Sierra, amely a Fanat-X csapatból került ki. Igazán itt két emberen múlott, hogy a ma már 22 éves Ford Sierra ne egy bontóban rozsdásodjon. A két ember a kocsi előző és jelenlegi tulajdonosa. Az autó valamikor a kilencvenes évek elején érkezett az országba, majd a rajta tuningot elkövető Tiborhoz (beceneve Cuco) került 2000-ben, aki fantáziát látott az egykor formabontó kocsiban.

tuning Ford SierraTibor ki akarta emelni az autó tiszta vonalait, így a clean-stílus mellett döntött, aminek a lényege, hogy a legkevesebb zavaró részlet legyen az autón, értve ezt a tuning-kellékekre is. Ennek az elvnek a szellemében leszedték a karosszériáról a díszléceket (behegesztették a bolhák furatait), eltüntették az oldalvillogókat, lesimították a csomatérfedél lemezeit, és eltüntették az összes kilincset. A motorháztetőt is átszabták, az élét ráhúzták a fényszóróra. A karosszéria munka arra is kiterjedt, hogy több helyen megerősítették a kasznit, hogy a kocsi nyúzás közben ne csavarodjon.

De hozzányúltak a műanyagokhoz is, az első és a hátsó lökhárítót átépítették és legömbölyítették, a küszöbök és a csomagtér szárnya az RS-ről való. A hátsó lámpa a Sierra Cosworth-é – a szóban forgó Sierra egy 1,8-as, nyolcszelepes Ghia eredetileg. Az első fényszórók az utolsó évjárat fehér indexes darabjai Xenon-ra áthangolva. Persze nem lenne hatásos a dolog egy köznapi színnel, így a kocsit alul arany-barna gyöngyházzal, a tetőoszlopoktól felfelé nagyszemcséjű metálezüsttel fújták le. A sötét tónusú fényezés hatását mélyítették az ablakokra felnyalt Llumar fóliával. A külsőn csak a Ghia felszereltségre jellemző króm díszek maradtak meg – az ablakkereteken és a lökhárítókon.

tuning Ford SierraAzonban hiányzott a kinézethez illő teljesítmény, így lapátra került az eredeti egynyolcas motor, a helyére a Scorpio 2,0 literes tizenhatszelepese került. Persze ez utóbbit beépítés előtt átfaragták, könnyített a lendkerék, polírozott a szívóoldal, és felszereltek egy direktszűrőt. Felszereltek egy új sportkipufogó-rendszert is, amit, mivel túl zajos lett, töbször módosítottak. A futóművön csak a felnit cserélték, az Escort 15 colosa került fel (a gumiméret 195/50 R15), a tetővel azonos ezüstszínre fújva.

Végül 2006-végén lejárt az ideje a kocsinak, és Tibor eladta Sanyinak. inkább belül változtatott a kocsin. Egyedi huzatot készíttetett az ülésekre, az ülésre kerülő fekete anyaggal újrahúzatta az ajtókárpitokat is, amelyekre az üléseken is látható szürke betétek ismétlődnek – akárcsak a műszerfalon. Lecserélte a fejegységet, a csomagtartóba pedig beszerelt egy mélyládát, valamint a szükséges erősítőt. Igaz ez utóbbi kettőt lefotózni nem sikerült, mert állat rendetlenség uralkodott a saroglyában. Sanyi erre csak ennyit mondott: „bocs, ez egy melóskocsi”.

További és nagyobb fotók a képgalériában