Tuning Ford Focus O.CT

További és nagyobb fotók a képgalériában (nem voltak az Autó-Motorban)

Minden viszonylag gyorsan és gördülékenyen történt. Gránicz Zsolt még a nyáron gondolkozott el azon, hogy rendben, szereti a kocsiját, de igazán egy picit unja is a megjelenését. Ez az a pont, amiért nem venne másik autót az ember, mégis újat szeretne. Végül úgy gondolkozott, maradjon a hűséges kétliteres dízel Ford, de kapjon új ruhát, és ha lehet az autó képességeit is növeljék. Látványtervet készíttetett virtuál tunerrel, esetünkben X-Tomival, majd ez alapján ajánlatkérő leveleket küldött szét a világhálón, amelyek közül a pécsi O.CT tuningcsapaté tetszett meg neki a legjobban.

Tuning Ford Focus és Alexandra

Akkor csapjunk bele – az autó leutazott Pécsre, ahol elkezdték rápakolni az időközben megrendelt és beérkező holmikat. Így az első lökhárítóra felszereltek egy toldatot, kapott az autó küszöbidomokat. A négyajtós változatra amúgy nemigen gyártanak spéci holmikat a gyártók, így nem volt könnyű megkomponálni a gépet. Hátsó lökhárító idom például egyáltalán nincs. Így ott az eredeti műanyagot alakították át, hogy megmutathassák a sportkipufogó-végeket a világnak.

O.CT Tuning Ford Focus

A felszereléshez minden új- vagy átépített elemet az autó eredeti fekete színére fújtak. Mindezt nem átgondolatlanságból, hiszen nagyon jól tudták, hogy színt is vált a kocsi, az ok a gyakorlatiasság. Mivel a Focus az új színét fóliaként viseli, szükség volt a fényezésre, mert a fólia jobban tapad a festett, mint a nyers felületre. Így a kocsi tetejét, a csomagtérfedelet és a motorház közepét karbonfóliázták, minden mást a Focus RS narancsszínére nagyon hasonlító anyaggal vonták be. Trükköztek is közben és ráfóliáztak a fényszóróra is, mintha lámpamaszkot szereltek volna fel.

O.CT Tuning Ford Focus

A fóliázáshoz leszerelt műanyag díszlécek, jelvények, kiegészítők (például ködlámpafészek) javát VTN-technológiával karbonmintázatúra varázsoltak, a legnagyobb így karbonozott darab a hátsó szárny. Igen jól mutat, mintha tényleg az lenne. A hátsó lámpákat (mivel ehhez a típushoz tuningdarabot nem kapni), sötétebbre lakkozták. A kocsi sikerének egyik záloga a beszerelt eredeti LSD Doors ajtózsanér szett. Még akit hidegen hagynak az autók annak is tetszik, hogy az ajtók Lamborghini stílusban felfelé lendülnek nyitáskor.

Tuning Ford Focus O.CT - dízel és automata

Az autó alatt KW Variante 1 állítható magasságú sportfutóművet építettek. A szerelés közben lefestették a féknyergeket is. Az autót lábra már új felnikkel tették, a Barracuda Tzunamee modellt választották 8x18 col méretben, 225/40 R18 méretű Pirelli gumikkal. A bicolor felnik nagyot mutatnak a kétszínű kasznival.

O.CT Tuning Ford Focus és a Barracuda Tzunamee

Az autó motorjával is történtek változások. Az egyik a szemnek kedves: a motortérben minden mozdítható műanyagot karbonmintázatúra "vétéeneztek". A fülnek zene a felszerelt Remus hátsó dob morgása, a léleknek meg jólesik az a plusz 30 lóerő és 55 Nm nyomaték, amit az installált Remus Powerizer tuningbox nyújt – ez nem a legolcsóbb megoldás, de nagyon megbízható. Még egy módosítás történt, felszereltek direkt sportlégszűrőt, amit illik, ha a kipufogás felé már könnyítettek a motor munkáján.

Ford Focus tuning

Az utastérben finom változtatások történtek. Ott is több műanyag dekorelemet karbonoztak, illetve ízlésesen többet az autó színére fényeztek – a légbeömlők karimáit, a kormányküllőket. Beszereltek Sparco pedálszetet és készítettek egyedi, naranccsal szegélyezett szőnyeggarniturát. A tulajdonos az egész munka megkoronázásaként a csomagtartóba beillesztett egy 12 colos mélyhangszóróval ellátott Rainbow ládát a hozzávaló erősítővel. Így már összeállt a kép, az autó teljesen új egyéniség lett, miközben megőrizte azokat az alapértékeit is, amiért a tulajdonosa megszerette.

(A képek Százhalombatta főterén készültek, köszönjük a lehetőséget!)

További és máshol nem látott fotók - mivel mi készítettük - a képgalériában

Ford Focus tuning