Tuning Fiat Grande Punto

Lényegében családi sportként is jellemezhető a fehér Fiat Grande Punto, amely testvérek között cserélt gazdát úgy öt éve. Lakatos Arnold a bátyjától vette át a kocsit, amely akkor sem volt mentes a tuningtól, sőt. Kétszínű, piros-fehér karosszériával, szárnyasajtókkal és jó pár dísszel vadított az utakon. A tuning a tulajdonoscserével sem ért véget, hanem új szakasza kezdődött.

Arnold előbb újra tiszta fehére fényeztette az autót és több jellegzetességét leszerelte, így a szárnyasajtókat is. Ő más stílus felé terelgette a kocsit. Elkezdte megtisztítani a Puntót a felesleges sallangoktól. Így szépen tűntek el a karosszériáról a zárak, zárfészkek, jelölések, oldalindexek.

Tuning Fiat Grande Punto

Leszerelték a lökhárítókat és átalakították őket. Az irányzat ebben a munkában is a tisztítás, minden eltűnt az ütközőkről, ami kiálló, bemélyedő, az elsőn lényegében csak egy nagy száj maradt, nincsenek rajta ködlámpafészkek sem. A dögösebb hatásért 5 cm anyagot betoldottak, így majdnem a földet súrolja a lökös alja. A hátsó idomot is teljesen lesimították, ez pluszba egy diffúzort kapott. A motorháztetőt morcosították. Felszereltek új küszöbidomokat és meghagyták a hátsó gyári szárnyat, de mindet teljesen egybedolgozták a kasznival, tehát nincsenek illesztési hézagok.

Tuning Fiat Grande Punto

Mikor a karosszéria munka véget ért, jöhetett a fényezés, majd az airbrush felfestése. Ez utóbbi Kecskeméten készült és nagyon szép, alapos munka, sehol nem ismétlődik, az autó minden szemszögből más és más mintákat mutat a szemlélődő felé. Mivel a színösszeállításban az arany is szerepet kapott a hátsó diffúzort és a tükörházakat aranykarbonnal vonták be. Ez nem fólia, igazi karbonszövetet dolgoztak rá a felületekre. Igen mutatós. Fólia csak az ablakokra került.

Tuning Fiat Grande Punto

Még nem említettük, hogy meglehetősen békésen motorizált a jármű, ugyanis a takarékos 1,3 literes kis turbódízel dolgozik az orrában. Ennek a motornak a fogyasztása a legnagyobb előnye, de lehet tenni, hogy ne csak ezért viselje el az ember. Elég jó chiptuningokat dolgoztak már ki hozzá, egy ilyet kapott ez az autó is, amellyel a teljesítménye 75 lóerőről 90-re nőt, és megemelkedett az alacsony fordulaton nyújtott nyomaték mértéke. Emellett beszereltek még egy HKS lefúvószelepet, hagy szuszogjon, valamint átalakították a kipufogórendszert. A régiből csak a katalizátor maradt, 50 mm átmérőjű csőből szabták az új rendszert, dobok nélkül. Tehát csak cső és a katalizátor.

Tuningautó nem maradhat ültetés nélkül. Weitec rugókat szereltek be, amelyekkel 40 mm-rel ereszkedett alább a kaszni. Felnicsere is megesett, méghozzá nem is akármilyen. Lexani Mystic került a kocsira 8,5x20 (!) col méretben, 225/30 R20-as gumikkal. Csoda, hogy nem ragad a Fiat az úthoz mozdíthatatlanul. A felnik további különlegessége, hogy Fiat gyári lyukkörrel és furatszámmal készültek, tehát mindenféle osztókör módosító tárcsa nélkül egyszerűen felcsavarozhatók az autóra.

Tuning Grande Punto

Az utastér is módosult, a külső stílusában festették, sok a fehérre fényezett, illetve airbrush-sal is ellátott felület. Az A-oszlopra beszereltek két kiegészítőműszert, egy turbónyomás és egy feszültség mérőt. A jobb hangulatért még egy Pioneer high-end fejegység gondoskodik. Arnold ezeken felül még több részleten is változtatott, így a hátsó lámpák ledesek, az elsők nappali fénnyel ellátottak. Érdekesség, hogy a rendszámtartók mágnesesek, így a tuning kiállításokon könnyen leszedhetők. Bizony ez is egy szempont!

További és nagyobb képek a képgalériában