Citroen tuning: cseh Picasso
Ez tényleg megmagyarázhatatlan, de tömény
A spéci sötétzöld fényezésű Citroen Xsara Picasso-t a tulajdonosa alaposan kiforgatta az eredeti szerepéből. Bár, ha szigorúan vesszük a kocsi így is használható a hétköznapokba, csak éppen nem tesznek vele ilyet.
A fő profilja ma, hogy show-autóként díszelegjen. Petr Andrisek 2011-ben döntött úgy, hogy alaposan átalakítja unalmassá öregedett autóját. A döntés azért is meglepő, mert a típust a legritkább esetben választják tuningalanynak.
A munka a karosszéria átépítésével kezdődött. Lényegében újrakreálták a lökhárítókat, készítettek új küszöböket, mindezt egyrészt a gyári elemek átalakításával, másrészt Mattig vendégdarabok felhasználásával.
Fémmunka is történt a kocsin, amelyből a legfeltűnőbb a sárvédőbe vágott "zly" szó, amely a kocsit készítő műhely azonosítója. A fényezés teljes és alapos volt, színként egy Lexus zöldet választottak. Bár már a szín is elég ütős, a B-oszlopokon, a tanksapkán airbrush mintákat fújtak fel.
Az új műanyagok gyártása nem ért véget a kasznimódosító elemek elkészítésével. A motorteret is alaposan megváltoztatták, ehhez új burkolatokat készítettek, majd airbrusholták és lakkozták. Az így feldíszített motorba Denso Iridium Power gyertyákat csavartak, kapott egy teljes rozsdamentes Supersprint hibrid kipufogórendszert, katalizátor nélkül, hátul 2x60 mm-es "dízel" véggel, amelyet és a kétliteres Xsara VTS rendszeréből honosítottak.
De nem ez a kocsi lenne, ha nem krómozták volna a szelepfedelet és nem políroztak volna fel minden látható- és nem látható fém motoralkatrészt a bakoktól a kipufogóvégekig.
A futómű körül ugyanilyen szintű beavatkozásokkal találkozunk, például a lengőkarok pirosra fényezettek. Elsőre TA-Technix állítható magasságú lábakra tették az autót, majd idénre lett kész a mostani légrugós futómű. Így porba lehet ültetni az egyterűt.
Felniként Petr a Lexanitól a Dynasty modellt választotta 7,5x18 col méretben, amelyekre Nankang Sport NSII gumikat szereltek 215/40 R18 méretben. A felnik felrakásához mind a négy keréknél nyomtáv- és osztókor módosítókat tettek be.
Ideje végre elérkezni az autó belsejéhez, ami erősen hajaz egy XV. Lajos korabeli kurtizáni öltöző hangulatára. Eszméletlen munkát végeztek az autóban. Narancspiros bőr borít mindent, sok helyütt, így a tetőn is steppelve.
Amit nem fed bőr, azt pirosra lakkozták, és a legtöbb elem airbrush díszítést is kapott. A váltógomb, a pedálok alumíniumból készültek, nagyon sok helyen találkozunk Swarowski gyémántokkal, amiből még a kocsihoz spécin készült emelőre is jutott – Petr a bulik előtt a kocsi hasát is letisztítja, így látható például a steppel bőrhuzatú pótkerék is.
Az utastérben is sok az újragyártott burkolat, egyrészt a hifi részegységek elhelyezése okán, másrészt a légrugós futómű alkatrészeinek az elhelyezésére. A JVC 4402-es DVD-s fejegység egy négycsatornás MacAudio és egy kétcsatornás Crunch erősítőt hajt meg, amelyek a jeleket két, az utastérben és a csomagtérfedélben elhelyezett Crunch hangszórószettekhet, valamint a csomagtartóban lakó Hertz mélynyomóhoz juttatják el.
Érdemes még hozzátenni, hogy profi a beépítés, a csatlakozók, kábelek a Basic és a Sinus Live termékei, és összerakás előtt Vibraflex 25 és Dynamat hangszigetelőkkel tömték ki a kasznit.
Így már érthető miért ezt az autót választottuk (az Autóbild-del közösen zsüriztünk e témában), bátor vállalkozás, amely az autó minden részét érintette. Emellett igen ritka, talán egy kézen megszámolható a világ összes komolyan átépített Citroen Xsara Picasso-ja!