Brabus tuning Mercedes E V12 a világ legerősebb szedánja
Több és nagyobb fotó a képgalériában


A Brabus azon német tuning cégek közé tartozik
, akik már szinte minden kihozhatót elővarázsoltak a Mercedes személyautó részlegének csúcsmotorából, a V12-es turbóból. Így olyan magától értetődő a Brabusnál, hogy ezt az erőművet kell betenni az új Mercedes E-osztály karosszériájába, ha valami igazán nagyot robbantó kocsit akarnak építeni. Ráadásul már most előre elmondjuk, hogy az autó nem csak showcar, egy kis szériát, 10 darabot építenek belőle és el is adják azoknak, akik megveszik, mint a világ legerőteljesebb négyajtósát – az ár 498 000 Euró.

Brabus tuning Mercedes E V12 a világ legerősebb szedánjaTehát a kocsi szíve a Brabus SV12 R Biturbo 800 jelű, 12 hengeres V-elrendezésű motor, amely 800 lóerőt és 1420 Nm nyomatékot képes előállítani. Mindezzel a négyajtós autó 3,7 másodperc alatt gyorsul fel százra, a végsebessége pedig 370 km/h. A motort persze mint a teljesítmény adatok is mutatják nem gyári állapotában tették a motorháztető alá. Az eredeti 5,5 literes hengerűrtartalmat 6,3 literre növelték, mindezt a lökethossz- és a furat párhuzamos növelésével, amelyet egyrészt új főtengely és rövidebb hajtókarok beszerelésével értek el. De fel is fúrták a hengereket, a dugók pedig precíziósan megmunkált darabok. Természetesen módosították a hengerfejet is, megnövelték az átömlő csatornáit, hogy a több nafta bejuthasson a nagyobb hengertérbe.


Brabus tuning Mercedes E V12 a világ legerősebb szedánjaA turbó-rendszer is új. Hengersoronként egy feltöltő nyomja a levegőt két-két víz-levegő elvű töltőlevegő hűtőn át. A szívóoldalba rezonátor ládát is beépítettek, persze karbonból. Új a nagyteljesítményű sportkipufogó rendszer is, amelyben fémhordozós a katalizátor. Természetesen módosították a motorvezérlő programot is. Amire nagyon vigyáztak, hogy a károsanyag-kibocsátás terén a felpumpált erőmű teljesíti az Euro IV előírásait – így kaphatta meg a kocsi a német szakszerv jóváhagyását a forgalomba állításra. Az olaj Aral a kocsiban. A hatalmas nyomatékot 1100 Nm-nél korlátozzák, hogy ne tépje szét a hajtásláncot – amely erősebb mint korábban, hiszen eddig 1000 Nm-nél korlátozták a nyomatékot (tíz éve még 500 Nm volt a korlát, fejlődünk). Most ötfokozatú automataváltót illesztettek a motorra, és a diffi egy önzáró modell. A kocsi vezetését elektronikus programok segítik, amelyek a profik kedvéért kikapcsolhatók.

Brabus tuning Mercedes E V12 a világ legerősebb szedánjaAz első három átépített tuning Mercedes E 2010 elején hagyja el a Brabus bottropi üzemét. Az 1980 kg öntömegű autók 9,9 mp alatt érik el a 200 km/h sebességet, 23,9 mp alatt a 300-at, az elméleti végsebesség 370 km/h, de elektronikusan 350 km/h-nál korlátozzák – nincs szériagumi ami bírná a megterhelést.

Persze annyi mást is átépítettek az autón. Rögtön itt a kaszni, amelyet karbonból készített áramvonalidomokkal módosítottak. A szélesség 36 mm-rel nőtt, újak az első sárvédők, a frontspoiler, a hűtőmaszk. A cél a leszorítóerő-termelés és a kellő hűtőlevegő a motor-erőátvitel berendezéseinek és a fékeknek. A sárvédőkbe is légnyílásokat vágtak. Újak a küszöbök, kiszélesítették a hátsó sárvédőket is, a hátsó kerekeket pedig ronda takaróelemekkel fedték el, amelyek hátul nyitottak, van egy kopoltyújuk, hogy a kerék által a dobba pumpált levegőt kiengedjék. Hátulról a kocsi a takarók miatt olyan batmenes, enélkül csak simán dögös tuning autónak látszik az új diffúzoros hátsó lökös és a határozott racing szárny miatt – mondhatnám, hogy csak a Citroen DS takarólemezek miatt nem futok megvenni egyet a tízből, de hiányzik még hozzá 497 980 Euró is, egy huszasom van.

Brabus tuning Mercedes E V12 a világ legerősebb szedánjaBár hátul nem látható, elöl igen az igen mutatós Brabus Monoblock Q felnik, amelyekből elölre-hátra 9,5x19 col méretűt szereltek fel – csak feketét, amely passzol a fekete lakkozáshoz. A gumi vagy Pirelli, vagy Yokohama, elöl 255/35 ZR 19, hátul 285/30 ZR 19 méretben. A futómű magassága állítható. A fékek is feljavítottak, elöl 12 dugattyús nyergek alatt 380x37 mm-es tárcsák dolgoznak (tehát 15 col átmérőjűek), hátul hatdugósak a féknyergek és 360x28 mm méretűek a tárcsák.

Az utastér természetesen full-luxus, félmillió Euróért már törték a fejüket mit lehet még betenni a járműbe. 2x2 ülés, bőr-alcantara kárpit, 100 kilónyi elektromos motorka, igazi karbon műanyagpanelek, titánium telefonház,maxi high-tech kommunikációs felszerelés. Ha valaki szomorú, megnyugodhat, készül szelídebb verzió is 750 lóerővel, szárny- és hátsókerék takaró nélkül.

További és nagyobb fotók a képgalériában