BMW tuning Lumma X6M
További és nagyobb fotók a képgalériában
Kevés SUV éri el a 312 km/h végsebességet, de a Lumma CLR X 650 M képes rá. Ugyanis ez a BMW X6M luxus-SUV tuningolt verziója. De mit is tett a Lumma cél érdekében? Igazán amit szokott, mindenhez hozzányúlt.
A kocsi V8-as hengerelrendezésű motorja gyárilag 555 lóerőt teljesít, ez kevés a fenti érték eléréséhez. Így a Lumma 650 lóerőre emelte a teljesítményt, míg a nyomaték 680-ról 830 Nm-re nőtt (már egészen megszoktam, hogy ilyen értékeket kell leírnom, miközben nem egy tank vagy mozdony a téma).Ehhez lecserélték a gyári kipufogórendszert, az új rozsdamentes acélból szabott, sportkatalizátoros, és a gyárihoz hasonlóan fojtószelep-szabályozású – a kipufogógázok négy 100 mm átmérőjű végcsövön át távoznak. Emellett a motorelektronika vezérlő programján módosítottak.
Ilyen komoly erőgyarapításhoz kell a megjelenés is, és nem csalódunk, a Lumma kitett magáért. Az X6M-hez készített optikai tuning csomag a cégre jellemzően merész és nagyon hatásos. Nem csak toldatokat illesztettek fel, körben minden műanyag idom új, sőt jelentősen ki is szélesítették a karosszériát. Nagyon szigorú lett az autó arca az éleket és szögleteket jól használó formatervvel, ügyes a lökhárító széleire tett függőleges nappali fényként funkcionáló led-füzér. Külön dicséretes a gépi jelleget hangúlyozón áttetsző légbeömlő rácsozatok, amelyek láttatják a nyílások mögé zsúfolt hűtőket.
Új a karbon motorháztető a powerdome-mal és a hatalmas kilépő légnyílással és a fekete rácsozat, valamint az első lámpamaszkok, és az oldalvillogók kialakítása. A küszöbidomok a szélesítésekhez illőn, amelyből mind a négy sárvédőre jutott, nagyon szélesek és magasak. A hátsó lökhárító alja diffúzor-szerűen kiképzett és tényleg felelős a felhajtóerő csökkentéséért. Persze nem maradt le egy kis szárny és egy kis árnyékoló a hátsó szélvédőről. Így nagyon feketelovagos a feeling a fekete hátsó lámpákkal.
A futóművet 40 mm-rel ültették lejjebb. A felnik mérete 11x23 col, a felszerelt Michelin gumik szélessége 315 mm. A fekete felnik egyrészesek, de a játék kedvéért többrészesnek hatnak. A peremükre narancs-sárga csíkot festettek, amely azonos színű a festett féknyergekkel.
Sokat tett a Lumma az utastér nemesítéséért is. Bőr és alcantara a két bélelőanyag, amivel az ülésektől kezdve mindent bevontak. Új a sportkormány, az alumínium pedálszett, a gyári díszléceket narancssárgára színezett karbon betétekkel cserélték le. A műszerfalon a sebességmérő lapját 360 km/h-ig skálázottal váltották le. Érdekesség, hogy ez a nagyvad itthon is megrendelhető, mintha lenne is egy vevőre várva…
X
Jelenleg ezt olvasod: BMW tuning Lumma X6M