BMW E30 tuning 328i

Szeresd az autód!                                                              Fotók: Dombóvári Mihály

Sokat a fejüket fogják, ha meghallják, hogy nő ül a volánnál. Főleg, ha szőke. Nos, ha valaki Nikivel akad össze, akkor jobb, ha összeszedi magát, mert ügyesen bánik az autóval. És nem utolsósorban a kocsija sem egy vesztes gép. Bár volt idő, mikor annak tűnt, pontosan a megvásárlása előtt. Ez még egy éve sincs, mert a lány tavaly decemberben tett szert a BMW-re háromszázezer forintért. Az autó szörnyen le volt lakva, a motor hengerfeje ketté volt repedve, viszont ez volt a legolcsóbb elérhető E30 kabrió, amelynek a kaszniját még nem kezdte ki a rozsda.

BMW E30 tuning

Barátjával, Zsolttal nekiálltak rendbe rakni a paripát. Elég gyorsan körvonalazódott, hogy milyen legyen a kocsi. Legyártattak Pető Petivel egy M3-as karosszéria készletet üvegszálas műanyagból, ezt szerelték fel. Pontosan kellett dolgozni, mert szinte alig volt elem, amire nem került fel valami. Elölre az új lökhárító és alsó toldat, oldalra az első- hátsó sárvédőszélesítések, és a küszöbök, hátra új lökhárító. A kész munkát az E36 sorozat "Estoril Blau" színére fújták, ez finoman színjátszó azúrkék.

BMW E30 tuning

Minthogy a kocsi belül is gatyásan nézett ki, Niki elvitte az üléseket Bara Lacihoz, aki a tőle megszokott minőséggel vonta be bőrrel őket. Mivel az autóban állítható combtámaszú Recaro-k szolgáltak, volt mit szabjon. Az ülések műanyag hátlapját is bőrrel kárpitozták, és persze a hátsó üléseket se maradtak le.

E30 tuning BMW convertible cabrio

Persze az autó újjáépítésekor nem csak a megjelenés számított, hanem a tudás is. Így a futómű felújításakor Powerflex tuning szilenteket szereltek be, valamint TA-Technix ültetőrugókat, amelyekkel elöl 60, hátul 40 mm-re csökkent a hasmagasság. Felniként a BBS RX modelleket választották 7,5x17 col méretben. Hogy egy kicsit kicsinek tűnnek az autón, annak az oka, hogy az M3-szett miatt nagyobbak a kerékjárati ívek. Mivel a futóművet nem szélesítették, így hátra 2 cm-es nyomtávszélesítőket kellett a kerekek alá tenni, hogy mutassanak.

Tuning BMW E30 Cabrio 328i

A motortérben lakó hathengeres köszönőviszonyban sincs az eredeti motorral. Ugyanis egy jóval későbbi, 2,5 literes, M50-es sorozatú B25-ös 24 szelepes motort passzítottak a kis géptérbe. Ez az aggregát alapból 192 lóerőt tud, ebbe nincs beleszámolva a sportlégszűrő és az egyedi sport-kipufogórendszer (ami katalizátoros). És mivel úgy gondolták ez nem elég az őrültködéshez, ezért egy rövidebb áttételű és részben önzáró differenciálművet is beszereltek.

BMW E30 tuning

Ha nem a kipufogó üvölt, akkor lehet zenét hallgatni, bár a beépítés még nincs kész, a magassugárzók ideiglenesen dolgoznak a műszerfalra rakva. A csomagtartóban egy, közel az egészet elfoglaló bass-cső rengeti a lemezeket, csak épp elég ipari környezetben. Tehát van még mit csinálni az autón, ami másodikként, amolyan örömautóként üzemel. És, hogy mi az első? Természetesen egy másik BMW E30, ami fekete és limuzin. Mondják, hogy aki egyszer beleül a típusba, az többet nem szabadul.

 
 

További képek a képgalériában

BMW E30 tuningcsapat