Audi tuning A4 air-rider
Öchlslager Tomi Audi A4-ese
Jó négy éve vásárolta Tamás a korai, 1996-os Audi A4-est. Első tulajdonostól, megkímélt állapotban, garázsban tartott, eredeti gumikkal, törésmentesen. Igazi óvott, ápolt darab volt, így nem kellett sokat gondolkozni.
Úgy fél évig nem történt semmi a kocsival, de eljött azidő, hogy a megöregedett első beszállítói gumikat lecserélje. Ha ment a gumi, jött új felni is, 17 colos VW kerekek kerültek fel. Majd jött a gyári zene cseréje egy Sony-Blaupunkt-JBL kombóra, amiből a java ma is szolgál. A zene szólt, a kipufogó halk lett, így az is sportos darabnak adta át a helyét. Plusz egy fólia az ablakokra.
Itt egy kis megnyugvás jött, amiből egy motorhiba rángatta ki Tamást. Vagyis nem annyira motorhiba, mint inkább az azt megfejtő Okváth Péter volt a felbújtó. Ha jól emlékszem az ő Audi A4 1.8 T-jét még annak idején a TOP tuningban és nálunk is bemutattuk. Na ezt az autót látta meg Tomi. Na itt elgurult a gyógyszer…
Minthogy Tomi hite szerint az úton az autó elejét látják a legtöbben, itt kezdte a fejlesztést. A neten rendelt egy S-Line lökhárítót. Az autó ismét Petihez került, ő tette fel a lököst, meg fényezte persze – matricarendszámmal került fel a darab. Ekkor az eredeti lámpák helyett a facelift-es A4 Valeo projektoros lámpáit szerelték be. A hűtőrácsot jelnélkülire cserélték, a jobbos tükröt pedig nagy angolra.
Viszont a kocsi így olyan felemás volt, tovább kellett hát lépni. Pár hónap elteltével az Erebus Spoiler gyártott új küszöböt a kocsihoz, az utastérbe pedig megérkezett egy neten levadászott S-Line bőrkormány. Az autó farára is az Erebus készítette a műanyagokat, mint a diffúzoros lökhárítót (Okváth Petién is ilyen volt), és a szárnyat a hátsó szélvédőre. Ekkor a lakatolás is nagyban beindult, lefalazták a csomagtérfedelet. A rendszámot kicsire cserélték és leköltöztették a lökösbe. A hátsó lámpát fekete ledes váltotta, az oldal index is fekete, ledes.
2011 végén megint beindult az ötletgyár – azok a téli éjszakák. És hát így következtek az újabb fejlesztések. Köztük 18 colos MAM felni garnitúra vásárlása. Nagyon jól mutatott, csak kicsit esetlenné vált a jármű a gyári hasmagassággal. Ezt orvosolandó állítható magasságú sportfutómű került a kocsiba, 5-7 cm lett a megszokott ültetés mértéke. A futómű átépítést kiegészítették egy FK első toronymerevítővel.
Kívülről is módosult a paripa. A motorháztetőt Peti morcosította és légbeömlőket nyitott rá, a jel nélküli hűtőrács helyére átkerült a 99-es évjárat gyári darabja. Az első lámpákat Tomi fekete hátteres dayline lámpára cseréltette ki. A fekete-fehér összhang miatt a tetőt fekete fóliával húzták be, így még laposabbnak tűnik az autó.
Az utastérben komoly változtatások történtek. Az A oszlopot "beépítették", egyedi, üvegszálás fészekben beszereltek négy kisműszert: olajnyomás-mérő, olajhőfok-mérő, vákuum-mérő, feszültségmérő. Az oszlop maga fehér-karbon mintás lett VTN-nel. A Desing Tuning közbenjárásával megjött 2 db Monza állítható sportülés. Az ülések huzatai jó állapotban voltak, mégis Tomi az átkárpitozás mellett döntött a jó összhang végett.
A belső kárpitozás Póka László kárpitos mester munkáját dicséri. Az ülések kárpitozását Olaszországból rendelt, fekete-fehér marhabőrből készítette. Átkárpitozták még az ajtóburkolatokat, a kormányt, a könyöklőt, a váltózsákot valamint a hátsó ülést is, amelyből eltüntették a fejtámlákat.
Az utastérben és a kasznin is feltűnik a sok karbonminta, amit persze a víz-transzferes technológiával (VTN) műveltek. Az elkövető Kertész István a VTN Hungary B.-A.-Z Megyei képviselője. Az utastérben eldolgozott a közép konzollal, kilincsekkel, kapaszkodókkal, légbefúvókkal. Nem maradt ki az A-oszlop, valamint kívül a két visszapillantó tükör, a B oszlop, az ablaktörlők, a hátsó lökhárító diffuzora. A motortérben pedig a burkolatok lettek karbonszerűek. Ebben a felújítási hullámban egy Audiovox 1 dines dvd lejátszóval fejlődött a hifi-rendszer.
Idén, a nyár vége felé Tamást már megint zavarni kezdte, hogy hetek óta nem nyúlt az autójához, csak jár vele. Igazán az autót jobban le szerette volna ültetni, de acélrugókon már ez a terv a közlekedés rovására ment volna. Ezért airride beszerelése mellett döntött. Az autó Fakukac-hoz került, aki nagy rutinnal esett neki. Tomi a projekthez új Sachs lengéscsillapítókat vásárolt, amiket keményítve és vágva szereltek be. Fakukac rozsdamentes 60 literes pótkeréktartályt készítetett a rendszerhez, Viair 480C kompresszor termeli a levegőt. A levegőnyomást mutató órát az A oszlopba tették, a tartálynyomásét pedig a belső nyomógombok mellé ami a pohártartó helyén lett kialakítva. Nem csak innen, hanem távirányítóról is vezérelhető a futómű, így meglepetést is tud okozni a parkoló autó, szabad a móka.
Kíváncsiak vagyunk meddig marad egyben az autó. Azt hiszem Tamást be kell mutatnom pár embernek, aki bontózik, és így eséllyel szerezhetnek például 1.8-as turbómotort. Mert azt hiszem arra fájna a foga…..persze tévedhetek is. De nem hiszem, a nagy ménes a magunkfajtának nincs elenére.
Tulajdonos: Öchlsläger Tamás, Göncruszka
Karosszéria: 1996 A4 B5
S-line lökhárító matrica rendszámmal, fekete hátteres dayline lámpa, 99-es hűtőrács, morcosított és légbeömlősített motorháztető, üvegszálas küszöb, diffúzoros hátsó lökhárító B típusú rendszámmal, lefalazott csomagtér ajtó (zár, jelek, rendszámtábla helye), tető fekete fólia, motortér műanyag elemei VTN karbon mintásak, visszapillantó tükrök, B oszlop és ablaktörlők VTN karbon mintásak
Motor: 1.6 8V 74KW
Futómű:
Airride: Sachs lengéscsillapítók vágva és keményítve, Viair 480C kompresszor, rozsdamentes pótkeréktartály 60L, viair órák, távirányító, FK Toronymerevítő, 18 collos MAM alufelni
Utastér:
2 db Monza kagylóülés, A oszlop műszerezve, A belső tér műanyag elemei VTN karbon mintásak, a beltér fekete fehér marhabőrrel áthúzva, s-line kormány
Autóhifi:
Audiovox VME 9315BTA, Sony hangszóró, Sony csipogó, Blaupunkt erősítő, JBL mélyláda
Köszönetek Tamástól:
Szüleimnek a támogatást és a segítséget. Barátnőmnek Melindának és húgomnak, Emesének hogy elviselnek és elkísérnek minden találkozóra, és hogy a találkozók előtt ragyogóvá varázsolják az autómat. Okvát Péternek, Kertész Istvánnak, Póka Lászlónak, Design Tuningnak, Kelemen Zsolt (Fakukac)