Tuning Audi A4

Jó négy éve vásárolta Tamás a korai, 1996-os Audi A4-est. Első tulajdonostól, megkímélt állapotban, garázsban tartott, eredeti gumikkal, törésmentesen. Igazi óvott, ápolt darab volt, így nem kellett sokat gondolkozni.

Tuning Audi A4

Úgy fél évig nem történt semmi a kocsival, de eljött azidő, hogy a megöregedett első beszállítói  gumikat lecserélje. Ha ment a gumi, jött új felni is, 17 colos VW kerekek kerültek fel. Majd jött a gyári zene cseréje egy Sony-Blaupunkt-JBL kombóra, amiből a java ma is szolgál. A zene szólt, a kipufogó halk lett, így az is sportos darabnak adta át a helyét. Plusz egy fólia az ablakokra.

Tuning Audi A4

Itt egy kis megnyugvás jött, amiből egy motorhiba rángatta ki Tamást. Vagyis nem annyira motorhiba, mint inkább az azt megfejtő Okváth Péter volt a felbújtó. Ha jól emlékszem az ő Audi A4 1.8 T-jét még annak idején a TOP tuningban és nálunk is bemutattuk. Na ezt az autót látta meg Tomi. Na itt elgurult a gyógyszer…

Tuning Audi A4

Minthogy Tomi hite szerint az úton az autó elejét látják a legtöbben, itt kezdte a fejlesztést. A neten rendelt egy S-Line lökhárítót. Az autó ismét Petihez került, ő tette fel a lököst, meg fényezte persze – matricarendszámmal került fel a darab. Ekkor az eredeti lámpák helyett a facelift-es A4 Valeo projektoros lámpáit szerelték be. A hűtőrácsot jelnélkülire cserélték, a jobbos tükröt pedig nagy angolra.

Tuning Audi A4

Viszont a kocsi így olyan felemás volt, tovább kellett hát lépni. Pár hónap elteltével az Erebus Spoiler gyártott új küszöböt a kocsihoz, az utastérbe pedig megérkezett egy neten levadászott S-Line bőrkormány. Az autó farára is az Erebus készítette a műanyagokat, mint a diffúzoros lökhárítót (Okváth Petién is ilyen volt), és a szárnyat a hátsó szélvédőre. Ekkor a lakatolás is nagyban beindult, lefalazták a csomagtérfedelet. A rendszámot kicsire cserélték és leköltöztették a lökösbe. A hátsó lámpát fekete ledes váltotta, az oldal index is fekete, ledes.

Tuning Audi A4

2011 végén megint beindult az ötletgyár – azok a téli éjszakák. És hát így következtek az újabb fejlesztések. Köztük 18 colos MAM felni garnitúra vásárlása. Nagyon jól mutatott, csak kicsit esetlenné vált a jármű a gyári hasmagassággal. Ezt orvosolandó állítható magasságú sportfutómű került a kocsiba, 5-7 cm lett a megszokott ültetés mértéke. A futómű átépítést kiegészítették egy FK első toronymerevítővel.

Tuning Audi A4

Kívülről is módosult a paripa. A motorháztetőt Peti morcosította és légbeömlőket nyitott rá, a jel nélküli hűtőrács helyére átkerült a 99-es évjárat gyári darabja. Az első lámpákat Tomi fekete hátteres dayline lámpára cseréltette ki. A fekete-fehér összhang miatt a tetőt fekete fóliával húzták be, így még laposabbnak tűnik az autó.

Tuning Audi A4

Az utastérben komoly változtatások történtek. Az A oszlopot "beépítették", egyedi, üvegszálás fészekben beszereltek négy kisműszert:  olajnyomás-mérő, olajhőfok-mérő, vákuum-mérő, feszültségmérő. Az oszlop maga fehér-karbon mintás lett VTN-nel. A Desing Tuning közbenjárásával megjött 2 db Monza állítható sportülés.  Az ülések huzatai jó állapotban voltak, mégis Tomi az átkárpitozás mellett döntött a jó összhang végett.

Tuning Audi A4

A belső kárpitozás Póka László kárpitos mester munkáját dicséri. Az ülések kárpitozását Olaszországból rendelt, fekete-fehér marhabőrből készítette. Átkárpitozták még az ajtóburkolatokat, a  kormányt, a könyöklőt, a váltózsákot valamint a hátsó ülést is, amelyből eltüntették a fejtámlákat.

Tuning Audi A4

Az utastérben és a kasznin is feltűnik a sok karbonminta, amit persze a víz-transzferes technológiával (VTN) műveltek. Az elkövető Kertész István a VTN Hungary B.-A.-Z Megyei képviselője. Az utastérben eldolgozott a közép konzollal, kilincsekkel, kapaszkodókkal, légbefúvókkal. Nem maradt ki az A-oszlop,  valamint kívül a két visszapillantó tükör, a B oszlop, az ablaktörlők, a hátsó lökhárító diffuzora. A motortérben pedig a burkolatok lettek karbonszerűek. Ebben a felújítási hullámban egy Audiovox 1 dines dvd lejátszóval fejlődött a hifi-rendszer.

Audi A4 tuning

Idén, a nyár vége felé Tamást már megint zavarni kezdte, hogy hetek óta nem nyúlt az autójához, csak jár vele. Igazán az autót jobban le szerette volna ültetni, de acélrugókon már ez a terv a közlekedés rovására ment volna. Ezért airride beszerelése mellett döntött.  Az autó Fakukac-hoz került, aki nagy rutinnal esett neki. Tomi a projekthez új Sachs lengéscsillapítókat vásárolt, amiket keményítve és vágva szereltek be. Fakukac rozsdamentes 60 literes pótkeréktartályt készítetett a rendszerhez,  Viair 480C kompresszor termeli a levegőt. A levegőnyomást mutató órát az A oszlopba tették, a tartálynyomásét pedig a belső nyomógombok mellé ami a pohártartó helyén lett kialakítva. Nem csak innen, hanem távirányítóról is vezérelhető a futómű, így meglepetést is tud okozni a parkoló autó, szabad a móka.

Audi A4 tuning

 Kíváncsiak vagyunk meddig marad egyben az autó. Azt hiszem Tamást be kell mutatnom pár embernek, aki bontózik, és így eséllyel szerezhetnek például 1.8-as turbómotort. Mert azt hiszem arra fájna a foga…..persze tévedhetek is. De nem hiszem, a nagy ménes a magunkfajtának nincs elenére.

Tuning Audi A4

Tulajdonos: Öchlsläger Tamás, Göncruszka

Karosszéria: 1996 A4 B5

S-line lökhárító matrica rendszámmal, fekete hátteres dayline lámpa, 99-es hűtőrács, morcosított és légbeömlősített motorháztető, üvegszálas küszöb, diffúzoros hátsó lökhárító B típusú rendszámmal, lefalazott csomagtér ajtó (zár, jelek, rendszámtábla helye), tető fekete fólia, motortér műanyag elemei VTN karbon mintásak, visszapillantó tükrök, B oszlop és ablaktörlők VTN karbon mintásak

Motor: 1.6 8V 74KW

Futómű:

Airride: Sachs lengéscsillapítók vágva és keményítve, Viair 480C kompresszor, rozsdamentes pótkeréktartály 60L, viair órák, távirányító, FK Toronymerevítő, 18 collos MAM alufelni

Utastér:

2 db Monza kagylóülés, A oszlop műszerezve, A belső tér műanyag elemei VTN karbon mintásak, a beltér fekete fehér marhabőrrel áthúzva, s-line kormány

Autóhifi:

Audiovox VME 9315BTA, Sony hangszóró, Sony csipogó, Blaupunkt erősítő, JBL mélyláda

Köszönetek Tamástól:

Szüleimnek a támogatást és a segítséget. Barátnőmnek Melindának és húgomnak, Emesének hogy elviselnek és elkísérnek minden találkozóra, és hogy a találkozók előtt ragyogóvá varázsolják az autómat. Okvát Péternek, Kertész Istvánnak, Póka Lászlónak, Design Tuningnak, Kelemen Zsolt (Fakukac)

További képek a képgalériában