Honda Civic tuning 3 ajtós krómfelnivel

Az optikai tuning részeként a karosszérián a vakolások és simítások már korábban elkészültek

Zoli már régóta hajtja ezt a Honda Civic-et és már jó pár módosítást is elvégzett az autón. A fejlődést végigkövethették a tuning kiállításokra járó Honda rajongók. Most azonban újra kés alá került az autó és eddigi legextrémebb ráncfelvarrását kapta.

Honda Civic tuning KMC felnivel króm

Az újabb tuning átalakítás legelső és egyben legfontosabb lépése a felni volt. Ez nehéz választás, hiszen az amerikai krómfelnik körében kicsi méretnek számít a 18 col, viszont mindenképp ilyesmi stílust szeretett volna Zoli. Végül a KMC palettájából, a Jacks&Five fantázianévre keresztelt 8,5x18 col méretű felni mellett döntött, amit a Profi-lips Kft hozott Magyarországra.


KMC krómfelni Honda Civic tuning

A kerék egyik érdekessége, hogy ez a legkisebb méret a típusból, a másik pedig, hogy hat hónapba telt, mire Amerikában legyártották ezt az egy példányt ET15-ös méretben. A felfogatás is problémás volt, hiszen a Honda 4x100 osztókörében nem gyárt a KMC felnit. Ezzel a feladattal Zoli birkózott meg egy számítógépes program segítségével, mégpedig úgy, hogy kirajzoltatta a 4x100-as osztókört és megkereste azt az osztókört, ami az 5 csavarosból úgy fedi a fékdobját, hogy nem esik egyik gyári lukra sem a furat. Ez az 5x120 (BMW) lett, erre kellett átfúrni a kerékagyakat. Mivel a Honda Civic nem kifejezetten az ekkora méretű felnikre lett tervezve, így a gumiméret is szűk határokat szabott. 215/35 R18 Nankang Ultra Sport garnitúra került a krómfelnikre, mivel csak ezzel a mérettel fért el a brutális mérető görgő a kerékjáratokban.


Honda Civic optikai tuning, komoly szélesítés KMC felnivel

A következő lépés az optikai tuning, pontosabban a kasztni átépítése. Mikor felkerültek a felnik, azok 45 milliméterrel kilógtak a sárvédők alól. Ki kellett szélesíteni az autót, amit Zoli lemezből szeretett volna elkészíttetni, de senki sem vállalta a munkát. Így üvegszálas műanyagból készült a szélesítés, mégpedig komplett sárvédőkkel együtt. Az első lökhárító a Mazda RX-8 mintájára készült, a hátsó lökhárító és a küszöb pedig saját egyedi ötlet alapján. A korábban sötétkék tuning Honda Civic most egy egyedi keverésű terrakotta gyöngyház színnel büszkélkedhet.



Honda Civic tuning Drop Zone futómű KMC krómfelnik

A Drop Zone tuning futómű szintén Amerikából érkezett és az érdekessége, hogy a magasságán kívül a kerék dőlésszöge is állítható. Ez fontos szempont, hiszen az elől 60, hátul 50 milliméterrel lejjebb engedett autón a kerékdőlés megváltozott, így az amúgy sem olcsó Nankang gumik élettartama jelentősen lerövidülne az egyenlőtlen kopás miatt. Az állítható lengőkarokkal viszont a kerékdőlés a gyári értékeken tarthatók.



Honda Civic tuning nagy ültetés

Az igazi motortuning a télen várható, de már eddig is kapott pár izmosító kúrát az 1,6-os vti.  Négy leömlő és egy komplett 60-as kipufogórendszer gondoskodik a káros anyagok elvezetéséről, ami az autó hátulján Y-ba ágazik, így két, az új Honda Civic sportváltozatra hasonlító, háromszög alakú kipufogóvégben végződik. Ezenkívül sport lendkerék, rezonátor feltöltő és egy Simota Racing levegőszűrő felel a kicsivel több, mint 160 lóerő meglétéről.

Honda Civic tuning utastér Jom sportkormány



A belső tér a külsőnél kevesebb szerepet kapott. Egy TT váltógomb, egy Jom kormány és szintén Jom szürke/fekete kagylóülések árulkodnak, hogy egy tuningautóban ül vezetője és utasai. De persze Zolit ismerve ezek sem sokáig maradnak ennyiben, mint ahogy a Sony és Mac Audio elemekből összeállított hifi sem.

(Más Honda Civic tuning: miskolci munka, egy generációval fiatalabb Simoni Racing demo)

Túlpörgetés nélküli tuning hangulat uralkodik az utastérben
Honda Civic tuning Jom sportülések

Megdöbbentően jól néz ki a Honda Civic a tuning után
Honda Civic tuning extrém szélesítés és ültetés

Egy igazán clear tuning munka ez a Honda Civic
Honda Civic tuning lexus hátsó lámpa

Nem találtunk hibát a Honda Civic tuning munkán
Honda Civic tuning szempilla, angel eyes