Amerikás japó Honda Civic tuning
Zoli már régóta hajtja ezt a Honda Civic-et és már jó pár módosítást is elvégzett az autón. A fejlődést végigkövethették a tuning kiállításokra járó Honda rajongók. Most azonban újra kés alá került az autó és eddigi legextrémebb ráncfelvarrását kapta.
Az újabb tuning átalakítás legelső és egyben legfontosabb lépése a felni volt. Ez nehéz választás, hiszen az amerikai krómfelnik körében kicsi méretnek számít a 18 col, viszont mindenképp ilyesmi stílust szeretett volna Zoli. Végül a KMC palettájából, a Jacks&Five fantázianévre keresztelt 8,5x18 col méretű felni mellett döntött, amit a Profi-lips Kft hozott Magyarországra.
A kerék egyik érdekessége, hogy ez a legkisebb méret a típusból, a másik pedig, hogy hat hónapba telt, mire Amerikában legyártották ezt az egy példányt ET15-ös méretben. A felfogatás is problémás volt, hiszen a Honda 4x100 osztókörében nem gyárt a KMC felnit. Ezzel a feladattal Zoli birkózott meg egy számítógépes program segítségével, mégpedig úgy, hogy kirajzoltatta a 4x100-as osztókört és megkereste azt az osztókört, ami az 5 csavarosból úgy fedi a fékdobját, hogy nem esik egyik gyári lukra sem a furat. Ez az 5x120 (BMW) lett, erre kellett átfúrni a kerékagyakat. Mivel a Honda Civic nem kifejezetten az ekkora méretű felnikre lett tervezve, így a gumiméret is szűk határokat szabott. 215/35 R18 Nankang Ultra Sport garnitúra került a krómfelnikre, mivel csak ezzel a mérettel fért el a brutális mérető görgő a kerékjáratokban.
A következő lépés az optikai tuning, pontosabban a kasztni átépítése. Mikor felkerültek a felnik, azok 45 milliméterrel kilógtak a sárvédők alól. Ki kellett szélesíteni az autót, amit Zoli lemezből szeretett volna elkészíttetni, de senki sem vállalta a munkát. Így üvegszálas műanyagból készült a szélesítés, mégpedig komplett sárvédőkkel együtt. Az első lökhárító a Mazda RX-8 mintájára készült, a hátsó lökhárító és a küszöb pedig saját egyedi ötlet alapján. A korábban sötétkék tuning Honda Civic most egy egyedi keverésű terrakotta gyöngyház színnel büszkélkedhet.
A Drop Zone tuning futómű szintén Amerikából érkezett és az érdekessége, hogy a magasságán kívül a kerék dőlésszöge is állítható. Ez fontos szempont, hiszen az elől 60, hátul 50 milliméterrel lejjebb engedett autón a kerékdőlés megváltozott, így az amúgy sem olcsó Nankang gumik élettartama jelentősen lerövidülne az egyenlőtlen kopás miatt. Az állítható lengőkarokkal viszont a kerékdőlés a gyári értékeken tarthatók.
Az igazi motortuning a télen várható, de már eddig is kapott pár izmosító kúrát az 1,6-os vti. Négy leömlő és egy komplett 60-as kipufogórendszer gondoskodik a káros anyagok elvezetéséről, ami az autó hátulján Y-ba ágazik, így két, az új Honda Civic sportváltozatra hasonlító, háromszög alakú kipufogóvégben végződik. Ezenkívül sport lendkerék, rezonátor feltöltő és egy Simota Racing levegőszűrő felel a kicsivel több, mint 160 lóerő meglétéről.
A belső tér a külsőnél kevesebb szerepet kapott. Egy TT váltógomb, egy Jom kormány és szintén Jom szürke/fekete kagylóülések árulkodnak, hogy egy tuningautóban ül vezetője és utasai. De persze Zolit ismerve ezek sem sokáig maradnak ennyiben, mint ahogy a Sony és Mac Audio elemekből összeállított hifi sem.
(Más Honda Civic tuning: miskolci munka, egy generációval fiatalabb Simoni Racing demo)
Megdöbbentően jól néz ki a Honda Civic a tuning után
Egy igazán clear tuning munka ez a Honda Civic
Nem találtunk hibát a Honda Civic tuning munkán