ABT Audi A4 Avant tuning

Jó kis nap volt. Az ABT Sportsline Hungary csapata öt autóról mesélt a telefonban, mire odaértünk nyolc lett. Szép sorban érkeztek a vasak, előbb tényleg csak öt, vagy talán négy, nem emlékszem pontosan, mert rögtön elkezdtünk fotózni, tudva, hogy mindjárt tél, és nem csak a kezünk fagy le a hidegben, hanem a fény is elfogy négyre. És már kettő múlt. Éppen egy VW Tiguan-on dolgoztam, mikor felnéztem a szépen morajló kipufogóhangokra, és láttam, hogy jön a második eresztés. Már akkor sejtettem, hogy nem lesz meg mind. Legalábbis fotózásilag. Beülésileg sikerülhet.

Audi tuning Abt A4 AvantNagyon bejött a frissen érkezők közül a két sötétre fényezett Audi, egy A5 és egy A4 Avant. Az ABT cuccokkal feldíszített gépek kifejezetten fenyegető pofával hasaltak az úton. Közülük az utóbbi, azaz az A4 Avant volt az, amely még épp belefért a fotózós sorba, de sokra ne számítsatok.

Mármint fotómennyiségben ne számítsatok sokra, az ABT magyar gárdája mindent megtett, hogy ne húzza az ember a száját, ha az Avantra néz. Lényegében mindent felpakoltak a kocsira, amit a németek kitaláltak hozzá. Megkapta azt az eszelősen agresszívvá tett első spoilert a harcias légnyílásaival valamint az ABT sportmaszkot a predátoros pofájával – ha nem lenne ott a rendszámtartó, akkor úgy képzelem, hogy a függőleges rácsozat alul egyenletlen, mint egy ragadozó fogsora. Nagyon ül a forma az új Audi A4 amúgy is igen jól sikerült kaszniján.



ABT Audi tuning A4 Avant BR felni kopoltyúAz ívelt, hátul felhúzott küszöb is dög, szintén kiemeli az Avant vonalvezetését. Oldalról nézve más is feltűnik, az első sárvédőkre szerelt kopoltyúk. Elképesztő, hogy egy ilyen kis darab milyen hatást kelt, ha jól helyezik el. Jutott még az autóra hátra egy formás szárny és egy hátsó lökhárító kötény, amely utat enged a 2x2 csöves sportkipufogó végeknek.



Csúnya lenne, ha nem lenne mögöttes tartalom egy ilyen kinézethez. Szerencsére jutott energia másra is. Felszereltek bicolor 20 colos BR felniket, az utastérbe alu pedálszettet és lábtámaszt. 

ABT Audi tuning A4 Avant alu pedálokA kétliteres dízelmotor kapott egy komolyabb motorvezérlést tuningot. Az eredeti mért 143 lóerőből 170 lóerő lett a csiptuning után, ráadásul a csúcsteljesítményt korábban, a gyári 4200/perc fordulatszám helyett 4000/perc értéken leadja a motor. A gyári 320 Nm nyomaték 370 Nm-re hízott, igaz itt magasabban, 1750/perc helyett 2000/perc fordulatszám értéken ébred. Így a gyári 9,4 mp százra gyorsulási érték jelentősen javult, 8,9 másodpercre, a végsebesség pedig 228 km/h-ra nőtt az eredeti 215 km/h-ról. Nem elhanyagolható szempont, hogy a motor károsanyagkibocsátása nem romlott, a széndioxid kibocsátás maradt a 195 g/km – ez azért is eredmény, mert az egy lóerőre eső széndioxid mennyiség csökkent! Ma már erre is figyelni kell egy tuning-nál!

Érdekes lehet: ABT Audi A4 Avant tuning gyári fotók, hír

További fotók a képgalériában!

ABT tuning Audi A4 Avant 2.0 TDI 170 lóerő