Az autó előtt váratlanul felbukkanó akadállyal való összeütközés elkerüléséhez gyakorta nem elég vészfékezni, gyors manőverezés is szükséges. Ez nem könnyű feladat, lélekjelenlétet, gyors döntőképességet és még gyorsabb reakciót igényel. Képzeljük el a következő szituációt: egyenesen haladva városi környezetben egy többsávos főúton váratlanul egy alsóbbrendű mellékutcából figyelmetlenül kihajt valaki, és pont a kocsink elé kerül. Láthatóan hosszabb a fékút, mint a két kocsi közötti távolság, így csak kikerüléssel kerülhető el az ütközés. Az első teendő az azonnali vészfékezés, majd a gyors, preciz kormánymozdulat. Azonban nem lehet tudni, hogy a másik kocsi megáll-e, vagy továbbhalad. A kikerülés irányát ekkor úgy kell megválasztani, hogy a mi kocsink se sodorjon el senkit és semmit, de a másik se ütközzön bele, ha továbbhajt. Szerencsésebb hátulról kerülni a mozgó akadályt.

A tartós fékezés csak blokkolásgátlós autóval segítség, a blokkolásgátló nélküli kocsi vezetőjének a manőverezés idejére fel kell függesztenie a fékezést, mivel blokkoló kerekekkel a kocsi irányíthatatlan. Tehát a gyakorlatban ő belerúg a fékbe, gyorsan kormányoz, és mikor a kocsi újra egyenesbe állt, akkor, ha szükséges tovább fékezhet. 

Gyakorlással ez a manőver is készségszinten elsajátítható, tehát vészhelyzetben a sofőr szinte ösztönösen fog jól cselekedni.