Ahogy minden év végén, idén is elérkezett az idő, hogy szokás szerint számot vessünk az elmúlt esztendő történéseivel. Ez történt 2012-ben, Carstyling-földén :)

Mivel a különféle végjátékokat körvonalazó előrejelzések ellenére most sem lett vége a világnak, ezúttal sem úszom meg ezt kis év végi, remélhetőleg senkinek sem öntömjénezőnek tűnő szösszenet. Hosszú, és dolgos évet zártunk ismét itt a színfalak mögött, és reméljük, hogy mindez számotokra is úgy csapódott le a túloldalon, ahogy szerettük volna.

Az első negyedév szokás szerint a szezonnyitó rendezvényünk szervezésével, és lebonyolításával telt, mely idén számos változást hozott magával. A Tuning Show összebútorozott a legnagyobb hazai motoros rendezvénnyel, a Budapest Motor Fesztivállal, valamint három további kísérőrendezvénnyel: nálunk került megrendezésre - és már nem csak show jelleggel - a Gymkhana szezon idei első versenye, bővítették a felhozatalt az Épített Motorok és Autók Találkozójának különleges gépei, nem utolsósorban pedig a motoros rendezvényekkel szoros szimbiózisban együtt élő Budapest Tattoo Expo is minket erősített.

Amire különösen büszkék vagyunk, hogy mindegyik közül ez volt a leginkább nemzetközi jellegű rendezvényünk eddig: új belépőként belga, valamint olasz tunerek is szép számmal állítottak ki a show-n, továbbá olyan nagy európai nevek érkeztek hozzánk cégek szintjén, mint a Rieger, az MTM, vagy a Manhart Racing.

Hogy a reklám részén is gyorsan túlessünk, bizonyára már sokak számára ismert, hogy jövőre hasonló felállásban, de még nagyobb és látványosabb felhozatallal nyitjuk meg az autós-motoros szezont. A még tovább szélesedő tematika egy új, közös brand, az Autó, Motor és Tuning Show égisze alatt folytatja pályafutását, mely tartalmaz mindent, amit eddig láttatok, nagyon izgalmas újdonságokkal kibővítve!

Minderről hamarosan sokkal többet is megtudhattok, egyelőre elég, ha a dátumot és az időpontot megjegyzitek: március 22-24, Budapest, Hungexpo!

Visszatérve a 2012-es eseményekre, a szezon számunkra leginkább a 2008-as éveket idézte: rengeteg rendezvény volt, mind itthon, mind a nemzetközi szcénát tekintve, és örömmel mondhatom, hogy a cirka 50 meglátogatott helyszínt beleértve, rossz hazai bulin nem voltunk idén.

Közülük is kiemelten említeném a Futam-Gymkhana-Drifting hármas közös rendezvényeit, új belépőként a pedig a Drift After Dark sorozatot, valamint a szezont méltón lezáró Hungaroringes Volkswagen Golf találkozót, melyek mindegyikének partnerei voltunk.

Külföldet tekintve, 2008 óta először vettünk részt ismét saját standdal - és jelentős sikerekkel - Európa legnagyobb tuning kiállításán, a Tuning World Bodensee-n, három év kihagyás után meglátogattuk ismét a - szintén Európa legnagyobbjának mondott - XS CarNight forgatagát, meghívtak minket Lengyelországba, Csehországba is, és kontinensünk SEMA Show-ja, az Essen Motor Show sem maradt ki a repertoárból.

A rendezvények mellett, tuning világának híreit is igyekeztünk még szélesebb körben kivesézni az év során. A januárban megújult főoldal, valamint magazin rovatnak köszönhetően több új témakör is bővítette a palettát, a statisztikákat nézve nem is kevés sikerrel. Mindezzel együtt járt a manapság már ugye elengedhetetlen Facebook-rajongótáborunk bővülése is, akik számára egy hasznos kis applikációval kedveskedtünk, a jelenleg divatos buta, adatvadász alkalmazások tengerében...

Ha pedig már a Facebook-nál tartunk, idei okosságként hadd osszak meg a témában egy régóta érlelődő gondolatot, aminek egyébként már az egyik őszi cikkben is hangot adtam. Facebookozni ugye mind szeretünk, én is, mert zseniálisan ki van találva az oldal. Számunkra pedig jó arra is, hogy a legfinomabb híreket, eseményeket megosszuk rajta, így akit érdekel, nagyobb eséllyel fog az oldalra találni, a like-oknak köszönhetően pedig a haveri köréből is azok, akik hasonló érdeklődéssel bírnak. Ez így eddig rendben is van.

Egy valamitől azonban bús panda leszek az egésszel kapcsolatban: pont emiatt a rendszer miatt akaratlanul is, de egyre igénytelenebbek leszünk a valódi, értékes tartalmakra, és korrektül összerakott írásokra. Számtalanszor figyeltem már meg, hogy az átlag userek egy autóról feltöltött képet sokkal többen kedvelnek, vagy osztanak meg - legtöbbször úgy, hogy azt sem tudják, éppen mire tolták a lájkot - mintha történetesen ugyanarról a gépről egy komplett cikk linkje kerülne a hírfolyamba. Vagy talán az kevesebbet ér, mint egyetlen kép?

A helyzetet még tovább "segítik" a képek és videók beszúrására tízezer-szám specializálódott like-oldalak, ezek közül is külön kedvencem, mikor a cikkeinkből szednek ki képeket, bármiféle hivatkozás nélkül, legtöbb esetben a logót is gondosan eltávolítva... sírva kérdezem, ez utóbbi ugyan miért, és kinek jó..? Lassan már mást sem látni fent, mint bármiféle cím, vagy magyarázat nélkül beszurkált képeket, bulvármódra beharangozott, szánalmasan idióta videókat (pl. elmagyarázná nekem valaki, hogy az agyonosztott, gyerekét Prodigy-vel elaltató anyukán ugyan mi a jófranc vicces? Vagy ha azért kell besírni rajta, mert annyira szánalmasan erőltetett, az jelzem, sikerült). A legfájdalmasabb pedig az egészben, hogy még számos cég is halál komolyan a marketingje szerves részeként műveli ezt a tevékenységet, mert ugye az internetbe' van a money, ahogy Pamkutya is megmondta. 

És akkor még jöhetnek e mellé az (elméletileg illegális) lájkolós nyereményjátékok, szépség- és egyéb jellegű "versenyek", a torkokon agresszívan lenyomott adatgyűjtő alkalmazások stb, stb. Vajon egy minél nagyobb, az esetek többségében nem is a célcsoporttól érkező lájkoló-tábortól valóban jobban pörög az üzlet? Vagy csak azért kell ez az egész cirkusz, mert a szomszéd boltja is posztolja a képeket?

Sokaknak érdemes lenne kicsit elgondolkodnia ezen, de ugyanúgy a felhasználóknak is, hogy mikor mire kattintanak, és főleg mit osztanak meg - hiszen leginkább tőlü(n)k függ, milyen jellegű tartalmak fogadnak majd minket a hírek közt a jövőben, tekintve akár a most következő boldog új esztendőt. Részemről szeretnék abban hinni, hogy nem az igény kezd kiveszni az emberekből a komolyabb tartalmak iránt. Bulvárlapot ugyanis nem szívesen csinálnék, az igazat megvallva, néha egy-két saját hírünktől is sokallok... :) Na de ha ez kell...

Végül még egy fontos dolog: jövőre lesz 10 éves a Carstyling.hu. Elég sok újítás várható a kerek évszám jegyében (amit hamarosan tapasztalhattok is), ugyanakkor várjuk az ötleteket, miként tudnánk mindezt a való élet dimenziójában is emlékezetessé tenni.

Folytatás jövőre, estére pedig kellemes agysejtpusztítást kívánunk mindenkinek! Galériánkban az ilyenkor szokásos tartalom található.

BÚÉK!

Quad és a team