Idén is megrendezésre kerül a Magyar Decibel Kupa, a FUSIONHIFI és a Piton Car Audio jóvoltából. A tavalyi évhez képest történtek változások mind a versenyszabályzatban, mind a versenyek helyszínében. A tavalyi évben a fordulók jelentős része egy helyszínen volt megrendezve. Ez idén módosult, és ismét vándor versenyként kerül megrendezésre.

Az idei évben 5-6 forduló kerül lebonyolításra. A már jól megszokott nyári pihenő idén sem maradhat ki, így augusztusban nem kerül lebonyolításra egyetlen forduló sem. A verseny hivatalos szabályzata már olvasható a www.fusionhifi.hu és a www.pitoncaraudio.hu weblapokon.

Az idei első verseny április 10-én kerül megrendezésre Dobóváron! A III. Dombóvári Tuning Találkozó keretein belül, a szombati napon mérheti össze magát mindenki, aki kíváncsi az autója hifi rendszerének erejére. A nevezési díj a profi kategóriákban 3500 Ft, míg az utcai kategóriákban 1000 Ft, mely a helyszínen fizetendő a gépátvételkor.

Tisztelt Versenyzők és Versenyző jelöltek!



A Fusionhifi és a Piton Car Audio 2010-ben is megrendezi a IV. Magyar dB-Kupát!

Akik már régebben is részt vettek a dB-Kupa valamelyik fordulóján, azok számára nem lesz ismeretlen, a többieknek az alábbiak lehetnek irányadóak az autók megépítésére nézve.
A hangnyomás-versenyre nézve az itt leírtak számítanak kizárólag!
Terveink szerint 5-6 fordulóból áll majd a sorozat áprilistól októberig (augusztusban pihenő), melynek a végén Magyar Bajnokot hirdetünk a tradíció szerint.
Amint a pontos időpontok és a helyszínek megvannak, azokat a versenynaptárban megtaláljátok a honlapjainkon.
A terveink szerint az egyéb autós rendezvénnyel együtt bonyolított versenyeken a dB-Kupával párhuzamosan indítunk egy nem kieséses rendszerű versenyt, kizárólag a dB-Kupában nem induló, utcai rendszerrel rendelkező érdeklődők részére.
Segítségért bátran forduljatok hozzánk, akár régi, akár új versenyzők vagytok!


A Magyar dB-Kupa egy kieséses hangnyomás verseny, melyben a Versenyzők egymás ellen versenyeznek, hogy eldöntsék, kinek van a leghangosabb autó hifi rendszere. Ez a Magyar dB-Kupa versenysorozat alapja.
A Magyar dB-Kupa a legmesszemenőbben igyekszik biztosítani, hogy a Magyar dB-Kupán a versenyzéshez való szabályok a lehető legvilágosabbak legyenek. Ennek ellenére még így is lesz olyan alkalom, amikor egy sajátos alkalmazás, vagy berendezés e szabályok hatáskörén kívül esik. Ilyen alkalmakkor a Főbíró felelőssége eldönteni, hogy vajon a kérdéses esemény megfelel-e a Magyar dB-Kupa szellemének.
Mint Versenyző az Ön felelőssége megérteni e szabályzatban található szabályokat és elfogadni minden döntést, amit a Főbíró hoz.
Ami az általános kiegészítésben illetve a szabályzatban nincs meghatározva, azokat nem lehet módosítani, alkalmazni. A versenyzők a nevezéssel elfogadottnak tekintik, hogy minden esetben a Bírák döntése az elfogadott!


Kiegészítés a kategóriákhoz:

- Kizárólag a kereskedelmi forgalomban bizonyíthatóan kapható, szériában gyártott termékek vehetnek részt a versenyben. Egyedileg átalakított, fabrikált termékek nem jogosultak a versenyzésre!
- Forgalmazók, beszerelők, importőrök nem indulhatnak a kezdő kategóriákban!
- A mérés alatt az autó motorja járhat! Max fordulat:2000/perc
- Az utastér módosítása csak minimális mértékben engedélyezett!
- Az autó minden gyári belső tartozékának a helyén kell maradnia (ülés, napellenző, műszerfal, FEJTÁMLÁK, gyári szőnyegek)!
- Hangszigetelni lehet az autót, de üregeket nem lehet kifújni Pur-habbal!
- A mérés alatt a hátsó ülés alsó lapja nem, a támlák viszont mozgathatóak, de a háttámlát a mérés előtt a bírónak vissza kell tudni állítani. Tehát a mélynyomó láda nem lóghat az utastérbe!
- A mélynyomó láda csak az autó kalaptartó-szintjéig érhet az amatőr kategóriákban!
- Maximális feszültség:14 volt mérés közben!
- A versenyzők 20-50 Hz közötti frekvencia tartományban mérhetnek!
- A mérés időtartama 30mp, ez alatt az ajtók nem nyithatóak ki! Aki kinyitja, automatikusan kizárjuk!
- A fejegység az összes kategóriában kivezetékelhető
-140 dB-felett nem ajánlott az autóban tartózkodni, kívülről kell vezérelni, vagy fülvédőt viselni!
- Egy versenyző, egy autóval, egy kategóriában indulhat az adott versenyen
- A versenyeken az autók felszerelései nem csere-berélhetőek, etikai szempontok miatt
- Elromlott hangszórót és erősítőt lehet cserélni, amennyiben belefér az adott kategóriába. A cseréről a Bírókat előre kell értesíteni, mivel az autót újra át kell venni!


Kategóriák, szabályok


Amatőr-A


Ebben a kategóriában beszerelők és forgalmazók, valamint a náluk dolgozók nem indulhatnak.


RMS.610 Watt 20-50Hz
Ebben a kategóriában csak 1x4, 2x4, 2x2, 2x1 Ohmos hangszórók indulhatnak!!!
25cm sub-1db,30cm sub-1db, erősítő-1db.
Láda és erősítő a csomagtartóban elhelyezve, kalaptartó magasság alatt,1db akkumulátor,gyári helyen12volt,kondi max 1Farád
Biztosíték használata kötelező max.80 amper az akkumulátortól max 30cm távolságra elhelyezve!
A Subládában a reflexcső mérete nincs korlátozva.
Az autó kárpitjai, fejtámlái, ülései a gyári helyen, támlák dönthetőek, de a hátsó ülőlap fix.


Amatőr-B


Ebben a kategóriában beszerelők és forgalmazók, valamint a náluk dolgozók nem indulhatnak.
RMS.1600 Watt 20-50Hz
Ebben a kategóriában csak 1x4, 2x4, 2x2, 2x1 Ohmos hangszórók indulhatnak!
25cm sub-2db,30cm sub-2db,40cm-1db.
Láda és erősítő a csomagtartóban elhelyezve, kalaptartó magasság alatt,1db akkumulátor, gyári helyen12volt, kondi max 2Farád
Biztosíték használata kötelező max.150 amper!
A Subládában a reflexcső mérete nincs korlátozva.
Az autó kárpitjai, fejtámlái, ülései a gyári helyen, támlák dönthetőek, de a hátsó ülőlap fix.


Haladó-A


Ebben a kategóriában bárki indulhat, amatőr, beszerelő és forgalmazó is.
RMS.2000 Watt 20-50Hz
Ebben a kategóriában a hangszóró impedancia nincs megkötve, de maximum dupla tekercses lehet!
25cm sub-2db,30cm sub-2db,40cm sub-1db
A teljes autó hifi rendszernek a "B" oszlop mögött kell elhelyezkednie. Az autó "B" oszlop előtti területét átalakítani nem lehet, kivéve az ajtópanelt. A csomagtartóban a kalaptartó magasság nem számít a hátsó ülés kiszerelhető, viszont az autóban a kárpitoknak (ajtó, tető stb.) a helyükön kell lenniük. 1db akkumulátor, gyári helyen 12volt + 1db "B" oszlop mögött, kondi max 2Farád.
A Subládában a reflexcső mérete nincs szabályozva!
Az autó kárpitjai, első fejtámlái, ülései a gyári helyen.


Haladó-B



Ebben a kategóriában bárki indulhat, amatőr, beszerelő és forgalmazó is.
RMS.6000 Watt 20-50Hz
Ebben a kategóriában a hangszóró impedancia nincs megkötve, de maximum dupla tekercses lehet!
25cm sub-4db,30cm sub-4db,40cm sub-2db
A teljes autó hifi rendszernek a "B" oszlop mögött kell elhelyezkednie. Az autó "B" oszlop előtti területét átalakítani nem lehet, kivéve az ajtópanelt. A csomagtartóban a kalaptartó magasság nem számít a hátsó ülés kiszerelhető, viszont az autóban a kárpitoknak (ajtó, tető stb.) a helyükön kell lenniük. 1db akkumulátor,gyári helyen 12volt + 2db "B" oszlop mögött, kondi max 2Farád.
A Subládában a reflexcső mérete nincs szabályozva!
Az autó kárpitjai, első fejtámlái, ülései a gyári helyen.


Open


Ebben a kategóriában bárki indulhat, aki az előző kategóriákba nem fért bele.


Monster
2010-ben nem indítjuk a Monster kategóriát.



MAGYAR dB-KUPA 2010


UTCAI-SOROZAT


Ez a sorozat azoknak az érdeklődőknek, leendő Versenyzőknek lett kitalálva, akik szívesen kipróbálnák az autójukba épített rendszerüket, de nem akarnak a Profi Versenyzőkkel megmérkőzni. Amolyan kedvcsináló sorozat egyszerű, utcai széria, kisebb teljesítményű hangrendszerek számára. Zenével vagy az általunk adott frekvencialemezzel történik a mérés. Ebben a sorozatban nem kieséses rendszerben működik a mérés, hanem két mért eredményből a jobbik számít. A kategóriákba való besorolásnál a Bírók szakértelme, tapasztalata felülbírálhatja a szabályokat esetenként.


Utcai-1 25cm sub-1db,30cm sub-1db, erősítő-1db 300 watt csomagtartóban elhelyezve kalaptartó magasság alatt. A hátsó üléstámla dönthető.


Utcai-2 25cm sub-2db,30cm sub-2db, erősítő-1db 600 watt csomagtartóban elhelyezve kalaptartó magasság alatt. A hátsó üléstámla dönthető.


Utcai-open Mindenki, aki nem fér az előző két kategóriába,itt indulhat.


Szeretettel várunk Mindenkit! Jó versenyzést kívánunk!


Fusion


Piton Car Audio