Partnerünk, a BZ-DT autószerviz új szolgáltatásai keretei között a dízel járművek piacát is megcélozzák. Porlasztó csúcsok, nagynyomású szivattyúk azonnali bemérése, javítás 1-2 napon belül garanciával, vagy azonnali csere darab biztosítása raktárról!

A cég filozófiája a gyors, és teljes körű minőségi ügyfélkiszolgálás. A szolgáltatás, valamint az alkatrészek minősége alapkövetelmény a mai kiélezett piacon - ezen elvárások teljesítésére minden esetben maximálisan törekszenek.

A dízel gépjárművek piaci részaránya gazdaságosságának és teljesítményének, komfortjának köszönhetően évről-évre bővül. A mai dízel gépjárművek javítása ma már szinte lehetetlen megfelelő mérőberendezésekbe, szerszámokba történő beruházás és fejlesztés nélkül. Az autójavítás technológiai feltételei, módszerei az utóbbi pár évben forradalmi változásokon mentek keresztül.

Az objektív hibafeltárást és szabályozást csak a legkorszerűbb diagnosztikai műszerekkel lehet elvégezni. A fejlődő technológia a dízelmotorok és alkatrészeinek egyre hosszabb élettartama mindinkább a mechanikus szereléstől a diagnosztika felé tolódik el.

A COMMON RAIL rendszert a Fiat csoport nápolyi Elasis nevű kutatócsoportja fejlesztette ki. 1993-ban készült el az új befecskendezés prototípusa. A szabadalmat 1993 végén vásárolta meg a Bosch, és a rendszert sorozatgyártásra alkalmassá továbbfejlesztette.

A Fiatnak sikerült elsőként 1997 októberében az Alfa 156-ossal a COMMON RAIL rendszerrel a piacra lépni. Német gyártóként először a Mercedes vezette be a 220CDI-vel az új rendszert.

A COMMON RAIL rendszer központi elemei az injektorok. A COMMON RAIL elnevezés onnan származik, hogy minden injektor a railcsőre, azaz egy "közös" csőre van csatlakoztatva.

A hagyományos diesel motoroknál a porlasztónyomás minden injektornál külön generálódik. A common rail elvén működő közvetlen befecskendezésű motor esetében különválasztódik a nyomás létrehozása és a befecskendezés, azaz először az üzemanyag az úgynevezett közös nyomócsőben (common rail) nagy nyomás alatt várakozik, és csak akkor kerül az egyes befecskendező szelepekhez (injektor), amikor szükséges.

Ennek köszönhetően lehetséges akár 1,500 bar (vagy akár 1,800 bar) nyomás egész idő alatt, még alacsony motorfordulatszámnál is.
A nagy nyomásnak köszönhetően az üzemanyag egész finomra porlasztódik, ami jobb és tisztább égéshez vezet, ráadásul az üzemanyag ellátás független a motor fordulatszámától. A befecskendezés időpontja és időtartama nem kötött (mint a régi hagyományos motoroknál), szabadon válaszható az optimális égés és káros anyag kibocsátás érdekében.

A hagyományos motorokkal szemben a common rail rendszer előnyei a motor zajszint csökkenése, az erősebb teljesítmény és jobb égési hatékonyság, ami kevesebb káros anyag kibocsátáshoz és gazdaságosabb üzemanyag felhasználáshoz vezet.

A modern common rail rendszereknél a befecskendezés több külön befecskendezésre válik: elő-, fő és utó-befecskendezés.

A COMMON RAIL rendszer négy alapeleme:

  • Nagynyomású pumpa nyomásszabályzóval
  • Railcső, az állandó üzemanyagnyomás tárolására
  • Injektorok, amelyek pontosan annyi üzemanyagot fecskendeznek be az égéstérbe, amennyi szükséges
  • Elektronikus dízelszabályzás (EDC), a rendszer "agya", amely pontosan ellenőrzi a befecskendezőkön átáramló üzemanyag mennyiségét, és a befecskendezés idejét, valamint a railcsőben uralkodó üzemanyagnyomást, mialatt folyamatosan figyeli a motor működés közbeni paramétereit.

A dízel gépjárművek piacán csak azok a szervizek, kereskedők maradnak meg a versenyben, akik a fejlesztésekbe és a minőségi munkába beruháznak. A garázsszervizek ideje lejárt!

Bízd dízel autód szervizelését is garantáltan biztos kezekre:

B.Z & D.T Szerviz Diesel Centrum

Cím: 2030 Érd, Daróczi u. 41-43. (Szovátai u., és a Daróczi u. sarkán)
Mobil: 0620-461-96-39
Tel.: 0623-376-828
Fax: 0623-376-828
E-mail: [email protected]