Ha az ember egy bizonyos típust szögel, akkor alaposan kiismeri minden részletét, és minden egyes alkalommal, egyre jobbat tud kihozni az adott modellből. Thomas Owczarski pontosan ilyen figura. Nagyjából 20 éve építget VW Polo Mk2-ket, abból is az úgynevezett „breadvan” változatokat. Most nagyon úgy néz ki, hogy elért mindent, amit akart, és nem fog még egy ilyen Polo-t átépíteni, de az idő úgyis eldönti majd a dolgot.

Ott volt például a Rocket Polo becenévre hallgató darab. Szélesítések, húsosabb gumik, turbós motor, versenymatricázás, korhű dekor. Az egyedi widebody szett, tette igazán felejthetetlenné az autót. Aztán 2021-ben már egy narancssárga, letisztult Polo-val jelent meg az Ultrace-en, utána pedig ismét egy fehér, letisztult és nagyon racse változattal borzolta kedélyeket. 2023-ban pedig újra egy kiszélesített Mk2-vel gurult el Lengyelországba.

Az autó 200mm-rel szélesebb, oldalanként a gyárinál és minden elem az új szélességhez igazítva került az autóra, így teljesen egyedi lökhárítók és küszöbök teszik teljessé a képet, valamint az első toldat és a sárga fényszórók. Néhány gyári elem karbon, abból is a manapság divatos „kovácsolt” (forged carbon) módszer szerint készült és ott vannak az egyedi visszapillantók, ahol szintén az előbb említett, jellegzetes minta köszön vissza. Állítható KW futómű engedi talajközeli állapotba az autót, Powerflex szilentekkel kiegészítve. A kerékjáratokban Schmidt Revolution Modern Line felnik forognak. A háromrészes ékszerek, 10x16-os darabok, elöl 4, hátul 6,5”-os peremekkel szerelve.

A feltűnő piros külsőhöz képest a szürke belső nem annyira tűnik különlegesnek, viszont tökéletesen korhű és az állapota makulátlan, viszont amitől még izgalmasabb a dolog, hogy komoly audiorendszer is helyet kapott, ami nem túl gyakori manapság. Kenwood fejegység, Hifonics hangszórók és az utas ülés előtt, süllyesztett, Helix erősítők mellett, hátul még találunk Phonocar és Steg elemeket, valamint a csomagtérben Cerwin Vega mélynyomókat, illetve szintén Steg erősítőket. Ekkora zenecucc mellé többrétegű zajcsillapítás is tartozik, amit természetesen nem látni, de mindenképp meg kell említeni, ugyanis ez nem az a fajta autó, aminek a lemezei zörögnek, ha kicsit hangosabban szól a zene.

A gyári, 1,3 literes, 54 lóerős motornak mennie kellett és helyére egy Polo 6N2, 1,4-es, 16 szelepes erőforrása került beépítésre, 256-os tengelyekkel, egyedi leömlővel, és némi módosítással a szívó oldalon. A kipufogórendszer szerencsére nem teljesen nyitott, így 125 lóerős kisautó nem zavarja a szomszédokat, ha Thomas használja. VW G40 váltó csatlakozik a motorhoz, ami természetesen teljesen felújítva került beszerelésre.

Ez az autó egyébként tisztelgés is egyben Thomas egyik barátja előtt, aki tavaly elhunyt. Mint ahogy az elején írtam, nem biztos, hogy fog még építeni ilyen Polo-t emberünk, de idővel úgyis kiderül. Jelenleg az a cél, hogy kicsit sűrűbben tudja használni a gépet, akár napi szinten, hiszen teljesen alkalmas rá az autó.

Még több képet IDE KATTINTVA találtok! 





 

 

Forrás: Speedhunters