Az autóépítés egy olyan műfaj, ahol nincsenek határok. Tulajdonképpen bármit megvalósíthatunk, ha eléggé kitartóak vagyunk, a végeredmény pedig minden nehézséget feledtet, legyen szó egy megszorult alkatrészről, a hirtelen köddé váló 10-es fejről, vagy csak apró, de annál bosszantóbb hibáról, aminek köszönhetően a 15 perces mutatvány, 3 órás idegösszeroppanást tud okozni. Mindannyian megszállottak vagyunk, de a jó értelemben. amikor először megláttam Uwe autóját, egyből megtetszett. Aztán beszélgettünk, és ahogy elmesélt mindent a kocsiról, csodálattal hallgattam kitartását, és láttam a szemében a csillogást, ahogy az emlékek feltörtek. Uwe számára ez több mint egy autó. Ez egy életmű, amit kompromisszummentesen épített szenvedéllyel.

A tetőt 12 centivel vágták meg, ettől pedig teljesen átalakult a Bogár megjelenése. Ehhez még hozzájön az első, 2,5 centis, illetve a hátsó 11 centis szélesítés, a krómokat pedig eltávolították az ajtókról, valamint a csomagtérajtóról, motorháztetőről, a motorháztető pedig karbonból készült. Hátul Porsche 356 lámpák, elöl pedig Jeep Renegade LED egységek kerültek beépítésre. Az első futóműnél 5 centivel rövidítették meg a gátlókat, és kapott egyedi karokat, illetve csuklókat. A lengéscsillapítókat áthelyezték, és Camaro HiJackers cuccokat is beszereltek. Hátul is átalakították a gátlókat, hogy a levegős rendszer tökéletesen működhessen. Elöl 2,5, hátul pedig 6,5 centivel szélesebb a nyomtáv. Ezután kerülhettek fel a kerekek.  A háromrészessé átalakított Lemmerz Sport felnik, elöl 5,5x17 ET25, hátul pedig 8x17 ET-25 méretükkel és brutál peremeikkel töltik ki a kerékjáratokat. Ezekre 165/35 és 235/40 méretű gumikat húztak. Fun fact: A felnikre a közepek mintájára készült „spinner” tárcsa is!

Az utastérben az eredeti kormányt átalakították, és most 32 centis átmérővel rendelkezik, amibe a gyári gyűrű került beépítésre. Cobra üléseket mellett, egy, a vágott tetőhöz alakított bukócső is helyet kapott. A tetőt és a padlót is bőr borítja, a szórakoztatásról pedig egy karbon panelbe épített Alpine fejegység gondoskodik, de itt kapott helyett az airride vezérlője. A hátsó ülések helyén mélynyomó, elöl pedig négy darab 16-os hangszóró biztosítja kiváló hangzást. A levegős rendszer elemei elöl kaptak helyet, ami a csomagtér felnyitása után tárul elénk.

Az egész autó egy 6,5x4 méteres garázsban épült, és a fényezést, valamint az egyedi felniket leszámítva, mint Uwe kezeinek munkáját dicséri. El tudjátok képzelni, hogy mekkora káosz lehetett ott időnként?
6 év és 3000 munkaóra…. Minden tiszteletem Uwe!

Képekért köszönet Peter Mosoni Photographynak!