A képeket elnézve, lehet sokan fognak elmosolyodni, de ez nem egy elkésett cikk 2000-ből, hanem az aktuális Tuner Battlegrounds egyik versenyzője. Renato Ponte egy 1993 Mazda MX-3-at alakított át, kicsit NFS stílusban.

A motor KL-ZE kódjelú, ami 2,5 literes V6, alapból 200 lóerővel. Ezeket a modelleket amúgy 1,8 literes V6 motorral szerelték, de Renato házon belül beszerezte a nagyobb erőforrást. Új leömlő, egyedi, rozsdamentes kipufogórendszer, Magnaflow hátsó dob felszerelése, és némi programozás után 240 lóerő áll a sofőr rendelkezésére. 5 sebességes váltó és sperr diffi zárja a sort, legalábbis ami a hajtást jelenti. Komplett AirLift Performance levegős rendszer engedi földre az autót. 18-as XXR felniken gurul az autó és a görgők mögött mart tárcsák és kerámia betétek lassítják a kocsit.

Amitől igazi időutazás lesz a Mazda, az a karosszérián történt módosítások. A „morcosított” géptető utángyártott, projektoros, körhelyzetjelzős fényszórókra simulnak. Az óriási légbeömlőkkel ellátott első lökhárító kapott egy splittert, ami az egész autón körbefut. Haladva hátrafelé, fémből készült küszöböket találunk, összedolgozva a karosszériával, innen pedig eljutunk a hátsó lökhárítóhoz, aminek különlegessége, a diffúzoron kívül, hogy ezt is összedolgozták a kasznival. Meg kell említeni a szélesítéseket is, és a módosított hátsó ajtót, amitől elvesztette a gömbölydedségét az MX-3, valamint lekapták a kilincseket és az antennát is.

Az utastérben is visszaköszön a régi idők tuningja a fényezett, üvegszálas műszerfal láttán. Teljesen áthúzták az üléseket, és át is alakították kicsit. Android fejegység, Phoenix Gold erősítők, MA Audio mélynyomók, Kenwood hangszórók gondoskodnak a szórakoztatásról.

Renato további tervei között 6 sebességes Mazdaspeed váltó beszerzése és felszerelése szerepel, de jelenleg elégedett autójával. Azt gondolom, hogy jelenlegi hardcore stance, vagy éppen megaclean vonalon üde színfolt egy ilyen építés, és „odaát” van is sikere.

Ha esetleg szeretnétek követni a tulajt, akkor KATT IDE!