A címet olvasva, biztosan néhányan felhördülnek, hiszen a tökéletes egyes mindenkinek mást jelent. Az viszont biztos, hogy ez a kocsi közel áll hozzá! 
 
A Volkswagen Golf GTI nem az első igazi hot hatch, de a top 3-ban benne van és sokan a mai napig, az elsőnek tartják ebben a kategóriában. Egy olyan ikon, ami remek vezetési élménnyel és végtelen variálhatóságával, mindamellett elérhető árával tartozik a legkedveltebb modellek közé. Amikor az első Golfot bemutatták, 1973-ban, a VW elég nagyot lépett, hiszen korábban léghűtéses és farmotoros modelljeiről volt híres. Ez a típus viszont vízhűtéssel és orrmotorral került piacra. Az ItalDesign Giugiaro által tervezett kaszniban már az első pillanattól rengeteg potenciál volt, remek kezelhetősége és jó súlyelosztása miatt. A GTI, ami korábban még "Sport Golf" néven futó projekt volt, nem nyerte el a VW vezető mérnökének a tetszését. Ernst Fiala szerint hangos és vezethetetlen volt. Úgyhogy az autó megkapta az Audi 80 Bosch K-Jetronic befecskendezését és módosítottak a futóművön is. Így megszületett a GTI, azaz a Grand Tourer Injection, ami olyan egyedi kiegészítőket kapott, mint a Golflabda váltógomb, vagy a piros csík a hűtőrács körül és a szélesebb sárvédők. 1975-ben, a Frankfurt Motorshow-n  mutatták be és eredetileg 500 darabot terveztek készíteni belőle, azonban az 1983-ig gyárott autóból, 462,000 darab készült végül. A Golf 1 az egyik legnépszerűbb alap és szó szerint végtelen lehetőség áll rendelkezésre, ha egyedit szeretnénk építeni. 
 
Carsten Fischer egyese sem hétköznapi darab. Eredetileg egy 1983-as Pirelli Edition kiadás, Helios Blue színben, ami teljesen gyári állapotban került Carstenhez. A beltér is érintetlen volt és Carnsten tudta, hogy nem szabad megbolygatni a formát, csak kicsit jobbá tenni az egészet. 
 
Az eredeti DX,1.8 8 szelepes motor kikerült, helyére pedig 1,8 16 szelepes erőforrás került, ami az MkII sajátja volt. Ez egy teljesen elfogadott megoldás. Elég sok Golf tulaj választja ezt a verziót. A 16 szelepes KR blokk 139 lóerős, azonban ebben a kocsiban egy "kicsit" átalakított szív dobog. Dupla 45-ös Weber karbik, 276-os veztengelyek, portolt hengerfej és Supersprint kipufogórendszer segítségével, közel 180 lóerő rángatja a bódét, ami a körülbelül 850 kg-os önsúllyal párosítva, elég dinamikussá teszi a kocsit. Ráadásul az új motor, olyan környezetben foglal helyet, hogy már a látvány kikészít mindenkit. Polírozott felületek és karbon ameddig a szem ellát. 
 
Az autó alatt H&R állítható futómű figyel. Egy feszes futómű kötelező tartozék egy GTIalá, még akkor is ha ez a gép pályát nem igazán lát ebben az állapotában. A felnik pedig rátesznek még egy lapáttal a showcar érzésre. Az egyedi kerekek ultraritka Ronal Racing közepeket kapott. A 6,5x17-es, Zero Lip-pel szerelt görgők közepe 60mm-rel lóg ki. A Zero Lip felnik az elmúlt években váltak divatossá és eddig max 0,5 vagy 1"-lal lógtak ki, Carsten felnije viszont közel 3"-lal tolakodik ki a felniből, amitől azonnal magára vonz minden tekintetet a kocsi. 
 
Mint mondtam már más esetben is, nincs két egyforma építés. Carsten Golf-ja pedig rátesz erre még egy lapáttal. Nincs óriási ghátsó szárny vagy éppen szegecselt elemek, csak letisztultság és tökéletes megjelenés. Perfekt gépezet! 
 
Még több képet IDE KATTINTVA találtok! 





 

 

Forrás: RollHard