Az autógyárak gyakran előrukkolnak olyan koncepciókkal, amik már első ránézésre is sikeresek lennének, de a vezetőség nem lát benne fantáziát, vagy túl költséges lenne előállítani, vagy csak egyszerűen nem hisznek a dolog sikerében. Igazából millió ok lehet a dolgok mögött, de azért egy példány szokott készülni, hogy megmutathassák, erre is képesek lennének. Az M3 a széria csúcsa és mivel sportmodellről van szó, nem is kérdés, hogy kupé kasznival az igazi. Azonban többször bebizonyosodott, hogy a négyajtós vagy éppen a puttonyos változatokra is nagy lenne a kereslet, elég csak megnézni az Audi RS szériát. A BMW-nél is tudták ezt mindig legbelül, és a legújabb M3 generáció esetében meg is lépték, amit már rég meg kellett volna. Kiadták az M3 Touring változatát.

Ha kicsit visszamegyünk az időben és kutakodunk az internet mélyebb bugyraiban, találhatunk M3 touringot, amit a gyár titkos raktárában őrizgetnek. Az E46 M3, sportos családapáknak szánt változata nem került sorozatgyártásba, de Michael Ontigco-t ez nem tántorította el attól, hogy építsen magának egyet.

Miután megvette az alapot, kikapta belőle a gyári motort, és helyére a legendás S54 szívet épített be. Még mielőtt a helyére került volna az új erőforrás, felkerültek a „trombiták”, Moroso tágulási tartály, karbon motorburkolat szellőzőnyílással, Status Gruppe leömlő, SCZA kipufogó. A sort Tuning Tech FS finomhangolás zárja, aminek eredményeképpen kicsit több mint 370 lóerő mozgatja a kasznit. A motorhoz 6 sebességes manuális váltó csatlakozik, a listán pedig Clutch Masters FX100 kuplung és egytömegű lendkerék szerepel.

A karosszéria megkapta a komplett M3 szettet, lökhárítókat, küszöböket, tükröket, motorháztetőt, illetve a sárvédőket is átépítették elöl-hátul. Az első lökhárító Status Gruppe CSL darab, és erre került fel a szintén Status Gruppe HRTG koptató, hátra egy kis szárny és még néhány KG légterelő elem. A kerékjáratokban Volk TE37SL felnik forognak, 9,5x18-as méretben, 265/35 méretű Bridgestone Potenza RE-71R gumikkal szerelve. A kerekek mögött Porsche 996 nyergek és CSL Competition tárcsák lassítják az autót, fém fékcsövekkel kiegészítve. Ground Control állítható futómű és állítható toronycsapágyak, valamint a hátsó SPC állítható lengőkarok garantálják a megfelelő úttartást és kanyarodási sebességet, és nem szabad kifelejteni a Rogue Engineering toronymerevítőt sem!

Természetesen az utastérben is minden M3. Az elektromos, combtámaszos üléseket teljesen felújították, és ehhez igazították a hátsó üléssort és az ajtókárpitokat is. Fekete tetőkárpit és oszloptakarók, Alcantara kormány, M Performance váltógomb, fekete M pedálok, Venoxy M3 számlapok teszi teljessé az autó belterét, a szórakoztatásért pedig Avin Avant 4 fejegység és Bavsound hangszórók felelnek.

Az a helyzet, hogy ennél tökéletesebb touringot elképzelni sem tudok. Elfér benne a család és közben apu is megbolondulhat egy kanyargós szakaszon, ha úgy tartja kedve. 

Még több képért KATT IDE! 





 

 

Forrás: Motortrend