Rampage Camaro (25 db kép)

 

A történet ott kezdődik, amikor a Roadster Shop főnöke, Jeremy Gerber kitalálta, egy beteg és széles verdát akar összehozni. A második generációs Camarora gondolt mint alap, mert nem akkora ikon, mint a 69-es és így talán nem borulnak ki a rajongók annyira, ha szétvágja a komplett bódét. Chris Gray készített egy vázlatot, és Jeremy egyből tudta, hogy ez lesz az amit meg fog építeni! 

Az alap kicsit lepusztult állapotban volt, de a kritikus pontokon nem volt vele gond. Egy kis rozsda itt-ott, de semmi olyan amit nem lehet helyrehozni, főleg ha úgyis szétvágják az egészet. Az első lépés a teljes csövezés volt. Megerősítették az alvázat, kivágták a csomagtér válaszfalat és a kerékjáratok belső részét. A csövezést úgy tervezték, hogy a bódét, simán le lehet emelni a vázról, könnyebbé téve így a szerelést. A futómű is különleges darab. A hátsó alumínium házas coilover az "utastérben" kapott helyet. Elöl pedig áthelyezték. Azon felül, hogy könnyebb szerelhetőséget biztosít elöl például nagyobb kerekeket lehet az autó alá rakni, kevesebb lesz a rugózatlan tömeg és így sikerült elérni a 35 fokos kormányszöget is! 

Az autó alá elöl 12x18-as felnik és 345/35-ös gumik, hátul 12x19 és szintén 345/35-ös kaucsukhengerek kerültek. Kellenek is ekkora kerekek, mert a Thomson Racing által szállított LS7 motor 740 lóerős. Ehhez csatlakozik egy Tilton váltó. Az 5 sebességes Jerico Dogbox névre hallgató cucc érdekessége, hogy csökkentett hasmagasság mellett simán elfut alatta a kipufogó és a kardántengely. 

A karosszériának szélesnek kellett lennie, viszont az alacsony súly is fontos szempont volt. Ezért minden lehetséges elemet szénszálból gyártottak le. A szélesített sárvédőket, a légterelőket, lökhárítókat, a diffúzort. Persze ezen kívül még rengeteg egyéb olyan elem van az autón amit aluból készítettek. Például a hátsó panel a két lámpa között. A rendszámtábla helyén ma már a kipufogó figyel. Ezen felül egy hátsó szárny is helyet kapott a megfelelő leszorítóerő érdekében. Kellően nagy, hogy valóban hatásos legyen pályakörülmények között, viszont nem zavaróan nagy vagy éppen túlzó. 

A beltérben a már említett csövezés mellett karbon műszerfalat,  Racetech versenyüléseket, Tilton pedálokat, és puszta fémet találunk. Egyedül a hővédő elemek és a pedálok előtti "Grip Tape" dobják fel a fehérséget. Bent kapott helyet a kesztyűtartó helyén az akkumulátor is. 

A tesztek után Jeremy elégedett volt. Rengeteg beállítási lehetőség mellett, nagyon jól szerepelt a gép. A Rampage Aero szett jól vizsgázott. Most már csak azt kéne elérni, hogy egy versenysorozatban mérhessék össze tudásukat a sofőrök és lapos-széles gépek lepjék el a pályákat! 

A gépet tavaly élőben is láttuk a SEMA Show-n, ahol a rendezvény legjobb 10 építése közé is választották a Battle of the Builders versenyében.

Forrás: Hotrod.com